70221144 Support

Det Facebook-ejede Instagram er et af de sociale medier, der virkelig har vundet forbrugernes og virksomhedernes hjerter. I oktober 2015 rulledes der ud for annoncering på Instagram for virksomheder, og det er klart noget der er værd at undersøge potentialet i.

gratis rådgivning

Udfyld navn og telefonnummer, så kontakter vi dig!

Please leave this field empty.

Hvordan kommer du i gang med Instagram annoncering?

Er du et firma eller interesseorganisation kan du straks komme i gang med at annoncere på Instagram. Du skal have en Facebookside og Facebook annoncering, en Instagram konto er ikke et krav – men anbefales!
Det hele kobles på sammen på Facebook, og styres gennem deres Power Editor værktøj. Ergo udnytter Facebook deres eksisterende platform, så processen forenkles.

Hvorfor vælge at annoncere på Instagram?

I modsætning til Facebook er Instagram udelukkede billedbåren. Det gør Instagram lettere tilgængeligt, både som professionel og som bruger. Der er kun en type produkter du skal producere, billeder, og der er kun en type opslag, så mulighederne er mere ens virksomhederne imellem.

Brugen af # gør det lettere at nå ud til en meget større gruppe mennesker, som man ellers kun ville nå hvis de fulgte en på de sociale medier. På Instagram er der er en anderledes like-kultur end på Facebook, det har en større frihed, da det kun er en selv der interagerer med mediet, uden indblanding med ens venner. Det resulterer i en større like-villighed.

Vi kan hjælpe med:

  • Integration af Instagram Feed på din hjemmeside.
  • Sammenkobling af Facebook og Instagram
  • Annoncering på Instagram

Annoncering på Instagram – Huskeliste:

Selvom Instagram annoncering forgår gennem Facebook er retningslinjerne for at få godkendt annoncer ikke ens.

Der er begrænsninger for hvilke typer annoncer der kan vises på Instagram, de har et højt fokus på billedkvalitet og tekst er sekundært, men skal have et højt niveau af relevans.
Ligeledes spiller hashtags (#) en meget større rolle på Instagram end på Facebook. Igen er Instagram meget opmærksomme på, at de hashtags der bliver brugt er relevante og ikke like-fiskende (eks. #likeforlike).

Krav til billederne

Det er både simpelt og ikke. Det foregår på samme måde som på Facebook – da det foregår igennem Facebook… men Instagram og Facebook benytter ikke de samme parametre til annoncegodkendelse.

Hos Instagram er der naturligt nok, meget højere fokus på billedkvalitet, og en nultolerance over for tekst.

 

Vil du vide, hvordan du bedst udnytter Instagram

Tag en uforpligtende snak med en af vores dygtige konsulenter, som gerne tegner og fortæller dig om alle mulighederne med Instagram. Vi hjælper dig gerne, hvad enten du skal starte helt fra bunden, eller tager et kig på din eksisterende konto og kommer med råd og vejledning.

Skal vi hjælpe dig godt i gang med at bruge Instagram i din markedsføring? – Så kontakt OnlinePlus om annoncering på Instagram her.

Kontaktpersoner

Kontakt en af vores kontaktpersoner hvis du har spørgsmål eller ønsker at høre mere...

Jeppe Majgaard

CEO & Online Marketing Specialist

Jeppe har arbejdet med online markedsføring, websites og webshops siden 1997. Gennem sit mangeårig arbejde med små kunder så vel som store kæder, er der helt sikkert grundlag for en god dialog og rådgivning.

Jimmy Vejlemark

Partner & Online Marketing Specialist

Jimmy er uddannet markedsføringsøkonom og har arbejdet med hele det online medie siden 2006.
Jimmy er kendt for sin altid gode dialog med kunder - store som små, og sidder altid klar til at hjælpe med dit næste projekt