Få en stærk visuel identitet

Den visuelle identitet skaber rammerne for brugen af jeres brand og sikrer, at der holdes en rød tråd gennem al jeres materiale. Tøv ikke med at kontakte os, hvis vi skal lave en komplet og gennemført guide til jeres brand.

  • Komplet guide til brug af jeres brand
  • Dit brand og dine kunders behov for øje
  • Korrekturrunder til du er tilfreds med resultatet
  • Sendes som PDF, der kan bruges på web og printes
  • Altid opdaterede på de nyeste designtrends
  • Veluddannede designere med sans for detaljer
Få gratis rådgivning omkring din designopgave
Få gratis rådgivning omkring din designopgave
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Visuel identitet og branding

En visuel identitet er det visuelle aspekt af branding, som bliver udformet for at skabe en bestemt følelse og oplevelse af ens brand. Den indeholder alt det visuelle, som ens brand udgøres af såsom logo, skrifttype, farver, billeder og alt midt i mellem. Det er med andre ord din grafiske identitet. Meningen er, at den visuelle identitet skal kommunikere det overordnede budskab og værdier, men også hvad man kan forvente af virksomheden.

De fleste, som ejer en virksomhed, har som regel en visuel identitet i en eller anden grad. Man er klar over, hvad man sælger, og hvad man gerne vil udtrykke. Man får dermed logo og farver til at passe sammen, så det siger noget om ens visuelle identitet.

Hvad end du skal have hjælp til en helt ny visuel identitet eller give din gamle et nyt og friskt pust, er OnlinePlus klar til at hjælpe dig med en grafisk identitet og branding, og tage dit brand til nye og uanede højder. Vores designere har mange års erfaring i, hvordan man udformer en visuel identitet, som passer lige præcis til jeres brand. Det er dét, vi kan hjælpe med – og det er derfor, vi står på sidelinjen gennem hele processen, så din visuelle identitet hverken bliver glemt eller forsømt. Din identitet er grundstenen i dit brand, så overlad det trygt til os.

Kontakt os

Hold den røde tråd med en visuel identitet

Det er forskelligt, hvor meget den enkelte virksomhed ligger af arbejde i deres visuelle identitet. Det kan være, at det eneste krav er, at man benytter deres logo og en farve. Andre virksomheder går derimod op i, at det skal være præcise farvekoder og bestemte billedtyper, der bruges.

Jo mere man holder den røde tråd gennem ens visuelle identitet og branding, jo lettere er det også for ens kunder at genkende og forholde sig til brandet. Hvis virksomhedens visuelle virkemidler såsom farver og skrifttyper varierer fra platform til platform, er det svært for kunden at forstå, at det hører sammen. Bruger virksomheder eksempelvis ét logo på hjemmesiden og et andet på Facebookside, vil der opstå tvivl om, hvorvidt man som potentiel kunde er landet det rigtige sted, da man ikke kan genkende logoet.

Du kender det sikkert fra dig selv. Nogle af de mest kendte brands i verden, såsom Coca Cola og Microsoft, behøver ikke skrive deres navn for, at vi kan genkende deres brand. I Coca Colas tilfælde er det især skrifttypen, som gør dem unikke, og som man kan kende overalt. Når det kommer til Microsoft, er det sikkert de små ikoner til henholdsvis Word, Excel, PowerPoint osv., der trigger din hukommelse.

Ens identitet er altså helt central for, at de besøgende vender tilbage til din side. Vil man frem i verden og skabe sig et navn, er det derfor nødvendigt, at man fortsætter med at føre sin visuelle identitet igennem på alle platforme og i alle situationer – om du så skal bære det stolt på brystet. Hos OnlinePlus kan vi sammen finde frem til din nye grafiske og visuelle identitet og sørge for, at alle kan genkende din virksomhed, når de bliver mødt af dit logo.

Kontakt os

Designmanual

En designmanual er en samling af regler og guides for brug af virksomhedens visuelle identitet. Den udarbejdes som regel i større virksomheder, hvor der skal flere parter ind over grafisk arbejde – det gør det i sidste ende lettere at holde designlinjerne.

Som udgangspunkt består den af regler for brug af logo, farver, skrifttyper og evt. placering af disse. Hvis virksomheden har nogle bestemte grafiske elementer eller andet, som kan anvendes i forbindelse med resten, fremgår dette som regel også. Manualen beskriver i hvor høj grad, man skal følge designreglerne, og der laves måske visuelle eksempler på, hvordan man skal – og ikke skal – gøre.

Hos OnlinePlus har vi udarbejdet en del designmanualer for vores kunder, og vi ved, hvordan man formulerer retningslinjerne heri, så enhver der skal arbejde med dit brand, er 100% klar over, hvad de har at holde sig til. Det giver en rød tråd i din visuelle identitet og branding, som kan bruges til den fremtidige markedsføring, så din identitet går igen gennem alle projekter og på alle platforme.

Har du brug for hjælp til udformningen af en ny visuel identitet og designmanual, så det bliver lettere at holde den røde tråd? Tøv ikke med at kontakte os!

Kontakt os

Skal jeg hjælpe dig videre med din visuelle identitet?
Kirstine Christiansen
Senior Designer
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig