Hold den røde tråd med en visuel identitet
Det er forskelligt, hvor meget den enkelte virksomhed ligger af arbejde i deres visuelle identitet. Det kan være, at det eneste krav er, at man benytter deres logo og en farve. Andre virksomheder går derimod op i, at det skal være præcise farvekoder og bestemte billedtyper, der bruges.
Jo mere man holder den røde tråd gennem ens visuelle identitet og branding, jo lettere er det også for ens kunder at genkende og forholde sig til brandet. Hvis virksomhedens visuelle virkemidler såsom farver og skrifttyper varierer fra platform til platform, er det svært for kunden at forstå, at det hører sammen. Bruger virksomheder eksempelvis ét logo på hjemmesiden og et andet på Facebookside, vil der opstå tvivl om, hvorvidt man som potentiel kunde er landet det rigtige sted, da man ikke kan genkende logoet.
Du kender det sikkert fra dig selv. Nogle af de mest kendte brands i verden, såsom Coca Cola og Microsoft, behøver ikke skrive deres navn for, at vi kan genkende deres brand. I Coca Colas tilfælde er det især skrifttypen, som gør dem unikke, og som man kan kende overalt. Når det kommer til Microsoft, er det sikkert de små ikoner til henholdsvis Word, Excel, PowerPoint osv., der trigger din hukommelse.
Ens identitet er altså helt central for, at de besøgende vender tilbage til din side. Vil man frem i verden og skabe sig et navn, er det derfor nødvendigt, at man fortsætter med at føre sin visuelle identitet igennem på alle platforme og i alle situationer – om du så skal bære det stolt på brystet. Hos OnlinePlus kan vi sammen finde frem til din nye grafiske og visuelle identitet og sørge for, at alle kan genkende din virksomhed, når de bliver mødt af dit logo.