Styrk kunderelationen med e-mail marketing

Uanset hvilken forretning du driver, eller hvad du sælger, er det altid vigtigt at have et godt forhold til dine kunder. Her er e-mail marketing et stærkt redskab, da nyhedsbreve er med til at skabe tillid omkring din virksomhed og dit produkt samt opbygge kundeloyalitet, såvel som nyhedsbreve også er med til at skabe genkendelighed omkring dit brand.

Hos OnlinePlus sidder vores specialister i e-mail markedsf√łring klar til at hj√¶lpe dig med alt lige fra ops√¶tning af dit nyhedsbrev til produktion af relevant indhold og udsendelse af nyhedsbreve. I t√¶t samarbejde med dig udvikler vi den e-mail marketingstrategi, der kan tage dine nyhedsbreve til et helt nyt niveau.

H√łj ROI (Return On Investment)
Månedlig rapportering
Personlig markedsf√łring
√ėget awareness
Fast kontaktperson til rådgivning og sparring
Nem sporing af måling af data og resultater
Beregn din pris
- nemt og hurtigt

Modtag et prisestimat direkte i din indbakke.

Beregn din pris på 2 min og modtag et prisestimat på mail

Prisestimat Emailmarketing
Har du en webshop eller en hjemmeside, der skal markedsf√łres? *

Hvad er e-mail marketing?

Vidste du, at e-mail marketing er den markedsf√łringsmetode, der kan give den st√łrste konverteringsrate? Med den rette strategi kan du nemlig sikre dig h√łje konverteringsrater, og s√• er e-mail marketing ogs√• en af de mest effektive kanaler m√•lt p√• ROI (Return On Investment).

E-mail marketing er en velkendt markedsf√łringsmetode, der g√łr brug af e-mails til at udsende alt lige fra nyhedsbreve til markedsf√łringskampagner m.m. P√• denne m√•de f√•r du mulighed for at sende dine mulige kunder relevant indhold, der v√¶kker interesse og √łger din oms√¶tning. Desv√¶rre er der mange, der forbinder nyhedsbreve med en for√¶ldet kommunikations- og markedsf√łringsform, men det er slet ikke tilf√¶ldet. E-mail marketing lever nemlig i bedste velbefindende og er samtidig en af de platforme, der udvikler sig allermest i √łjeblikket. Faktisk er e-mail marketing et af de mest effektive v√¶rkt√łjer, n√•r det kommer til at skabe kundeloyalitet og engagement omkring din virksomhed og dit produkt.

Grunden til, at e-mail markedsf√łring ofte forbindes med en for√¶ldet disciplin, skyldes i flere tilf√¶lde, at mange ikke helt ved, hvad man kan bruge platformen til, eller hvilken v√¶rdi nyhedsbreve giver. Nyhedsbreve er et effektivt relationsmedie, hvor det i h√łj grad handler om kundepleje og vedligeholdelse af dine kunder. Og selvom brugen af nyhedsbreve er blevet en smule mere teknisk og talfokuseret, kan nyhedsbreve i mange tilf√¶lde v√¶re et magisk v√¶rkt√łj, der kan f√• dine kunder til at g√łre lige det, du √łnsker, de skal.

Vidste du, at…

E-mail marketing er en af de markedsf√łringsmetoder, der kan give den st√łrste konverteringsrate.

og at…

Email-marketing også er en af de mest effektive kanaler målt på ROI (Return On Investment)

Hvorfor udsende nyhedsbreve?

E-mail marketing er som n√¶vnt et relationsmedie, og en af fordelene ved nyhedsbreve er, at du f√•r mulighed for at skabe en mere personlig kontakt imellem din virksomhed og dine kunder. En kontakt, der i sidste ende kan f√łre til en √łget konverteringsrate. Gennem nyhedsbreve og e-mail kampagner kan du dele v√¶rdifuldt indhold og gode tilbud med modtagerne af nyhedsbrevene. Herigennem f√•r du skabt opm√¶rksomhed omkring dig selv og dit brand, men du giver ogs√• dine modtagere noget ekstra. Og det er netop dette ekstra, der er et af de vigtigste elementer i at opbygge en god kunderelation.

Ved at pleje dit forhold til modtagerne af dit nyhedsbrev kan du skabe en kundeloyalitet, der fastholder dine kunders interesse i din virksomhed og de varer eller services, du tilbyder. Med nyhedsbreve f√•r du en direkte kanal, hvor du har mulighed for at opbygge en mere personlig kundekontakt. Heri kan du give et indblik i din forretning, s√•vel som du kan fort√¶lle om gode tilbud, nye varer og rabatter. Der er ingen gr√¶nser for, hvad du kan fort√¶lle i dine nyhedsbreve ‚Äď s√• l√¶nge indholdet er relevant for dine modtagere.

E-mail marketing er en af de markedsf√łringsmetoder, der skaber mest salg, flest konverteringer og ikke mindst den bedste kunderelation ‚Äď p√• den billigste m√•de. En af de absolut st√łrste fordele ved e-mail markedsf√łring og nyhedsbreve er den h√łje ROI (Return On Investment), der kort sagt d√¶kker over, hvor mange penge du f√•r igen. Typisk fanger du med nyhedsbreve dine kunder l√¶ngere nede i salgstragten, da nyhedsbrevsmodtagere aktivt har vist interesse for din virksomhed. Idet du fanger dem p√• dette stadie, er der st√łrre mulighed for, at et bes√łg bliver til et k√łb. Det betyder dog ikke, at du skal sende nyhedsbreve for blot at sende dem. Det handler om at sende relevante nyhedsbreve med indhold, der skaber v√¶rdi for dine kunder. Og s√• handler det ikke mindst om at l√¶re at bruge de data, som udsendelse af nyhedsbreve giver dig.

Tilpassede l√łsninger og strategier, der matcher din virksomhed

Der er mange gode grunde til at satse p√• nyhedsbreve og e-mail kampagner i din digitale marketingstrategi. Det er en rigtig god investering, der kan gavne dig og dit salg ‚Äď ikke kun nu men ogs√• p√• sigt. Har du endnu ikke gjort brug af nyhedsbreve, kan vi kun anbefale dig at hoppe med p√• b√łlgen. Hos OnlinePlus sidder der et team af professionelle e-mail marketingspecialister, der har stor erfaring med at udarbejde v√¶rdifulde og indholdsrige nyhedsbreve i Mailchimp eller Heyloyalty til dine kunder. Vi hj√¶lper dig med at l√łfte din virksomhed til nye h√łjder med relevante nyhedsbreve.

Arbejdet med nyhedsbreve best√•r meget af bearbejdelse af data og tal, og for mange kan det v√¶re sv√¶rt at se sig ud af, hvad de data betyder, og hvordan de skal bruges. Ved at forst√• tallene og l√¶re at bruge dem rigtigt kan du opn√• den h√łjeste ROI, men det er ogs√• her, at du har mulighed for at skabe de bedste nyhedsbreve for dine modtagere. Det er heldigvis noget, vi har helt styr p√• hos OnlinePlus. Vi har hjulpet en bred vifte af virksomheder lige fra webshops med b√łrnet√łj til cateringfirmaer med deres nyhedsbreve. Det vigtigste for os er at kreere nyhedsbreve, der matcher din virksomhedsprofil. Derfor starter ethvert samarbejde med en snak mellem dig og vores e-mail marketingspecialist, hvor vi sammen finder frem til b√•de design og indhold til dine nyhedsbreve.

En 100% gennemsigtig proces

Indledningsvis tager vi en snak om, hvad du √łnsker at f√• ud af dine nyhedsbreve. Handler det om at skabe awareness omkring dit brand, eller √łnsker du at fork√¶le dine nyhedsbrevsmodtagere med en masse gode fordele, der styrker relationen mellem dine kunder og din virksomhed? Opbygningen af dine nyhedsbreve handler nemlig i h√łj grad om, hvad du √łnsker at opn√• med dem, da indholdet skr√¶ddersyes hertil. Derefter bliver du og specialisten enige om, hvordan dit nyhedsbrev designm√¶ssigt skal se ud, og udarbejder en strategi for dine kampagner.

01
Gennemgang af e-mail konto
Det f√łrste, vores nyhedsbrevsekspert g√łr, er at unders√łge dit forhold til nyhedsbreve. Har du f√łr arbejdet med e-mail marketing, eller er det f√łrste gang? Har du f√łr arbejdet med nyhedsbreve i Mailchimp, Heyloyalty eller et tredje system, foretager vores specialist en teknisk gennemgang af den tilknyttede konto i forhold til, om regler og lovkrav for e-mail marketing overholdes, samt om der er synlige afmeldingslinks og kontaktinformationer i nyhedsbrevenes footer. Vores specialist tjekker ogs√• integrationsmulighederne i forhold til b√•de Google Analytics og CMS-systemer. Er det f√łrste gang, hj√¶lper vores specialist med at oprette og ops√¶tte en konto i enten Mailchimp eller Heyloyalty.
02
Designudkast
N√•r formalia er p√• plads, designer vores specialist en designskabelon, der tager udgangspunkt i din hjemmesides design. Det betyder, at vi s√łrger for et design til dine nyhedsbreve, der matcher den visuelle identitet og udtrykket p√• din hjemmeside. N√•r designet er f√¶rdigt, bliver det sendt til godkendelse hos dig.
03
Udsendelse af nyhedsbrev
Skulle du have rettelser til designet, retter vores specialist til, og s√• snart det endelige designudkast er godkendt, udsender vi dit nyhedsbrev. Der f√łlger altid en automatiseret velkomstmail med, n√•r du lader os st√• for din e-mail markedsf√łring. Sendes velkomstmailen direkte efter tilmeldelse til nyhedsbrevslisten, er der st√łrre sandsynlighed for, at modtagerne √•bner mailen, fordi de ved, hvad de modtager. Samtidig f√•r de mulighed for at se designet i dine nyhedsbreve, der kan v√¶re med til at skabe en st√łrre tryghed.
04
Opf√łlgning
Vi f√łlger efterf√łlgende op p√•, hvor godt dine nyhedsbreve klarer sig, samt hvad de genererer og konverterer. Disse data danner grundlag for en m√•nedlig rapport, som vi sender til dig, s√• du kan danne dig et overblik over dine kampagners resultater.

Kom godt i gang med nyhedsbreve hos OnlinePlus

Hos OnlinePlus har du mulighed for at v√¶lge imellem to typer af e-mail markedsf√łring, alt efter hvad der passer bedst til dig. S√łger du hj√¶lp til at komme i gang med nyhedsbreve, tilbyder vi en l√łsning, hvor vi ops√¶tter en e-mail konto i enten Mailchimp eller Heyloyalty, hvor vi sikrer, at alle lovkrav overholdes. Derefter s√łrger vi for en designskabelon og en velkomstmail, der matcher din virksomhed. N√•r dette er opsat, er du klar til selv at arbejde med opbygning og udsendelse af nyhedsbreve. Den anden mulighed er til dig, der √łnsker, at vi st√•r for det hele. Denne l√łsning indeb√¶rer det samme som ovenst√•ende, men forskellen ligger i, at vi s√łrger for udsendelse af alle dine nyhedsbreve.

Sammen med dig ops√¶tter vores specialist dine nyhedsbreve i forhold til b√•de design og indhold. Du sender lidt stikord til indhold, og s√• s√łrger vores specialist for, at b√•de tekst, billeder, grafisk materiale, links og emnelinje st√•r knivskarpt. Dertil kommer ogs√•, at vi l√łbende bearbejder og evaluerer p√• de data, som vi indsamler. Disse data bruger vi til at justere p√• og forbedre dine nyhedsbreve. Du modtager en m√•nedlig rapport over, hvordan dine nyhedsbreve og kampagner pr√¶sterer, og dette kan vi bruge til at m√•lrette dine nyhedsbreve.

Skal vi hjælpe dig i gang med e-mail marketing?

Kom i gang

Ved at udfylde formularen og klikke ‚ÄúBestil‚ÄĚ accepteres vores Privatlivspolitik

Få hjælp til at producere relevant indhold til dine nyhedsbreve

Lader du OnlinePlus st√• for din e-mail marketing, er du garanteret gennemarbejdede nyhedsbreve. Vi s√łrger for ordentligt indhold, hvor der er t√¶nkt n√łje over hver enkelt del. N√•r det kommer til nyhedsbreve, er det vigtigt at holde sig til √©t budskab eller √©t tema pr. nyhedsbrev. P√• den m√•de kan du holde dine kunders interessere og ikke mindst fokus, s√• de f√•r lyst til at l√¶se nyhedsbrevet helt til ende. Hvad dit nyhedsbrev specifikt skal indeholde, er helt op til dig og dit form√•l med nyhedsbreve.

Du kan eksempelvis vælge at producere nyhedsbreve om:

  • Nyheder: Giv dine nyhedsbrevsmodtagere mulighed for at f√• indblik i nye tiltag eller andre nyheder f√łr alle andre.
  • Tilbud: Oplys dine l√¶sere om gode rabatter eller specielle tilbud, du har i √łjeblikket. Det kan v√¶re med til at √łge salget.
  • Inspiration: Det beh√łver ikke altid handle om salg. Nogle gange kan det ogs√• v√¶re nyhedsbreve fulde af inspiration eksempelvis til brug af dine produkter, hvilket giver dine kunder v√¶rdi.
  • Unikt indhold: Idet nyhedsbreve er et relationsmedie, kan du bruge dine nyhedsbreve til at pleje dine kunder ekstra meget. Blandt andet gennem eksklusive tilbud og rabatkoder kun til modtagerne af dine nyhedsbreve.

Om du √łnsker at bruge nyhedsbrevene til at skabe opm√¶rksomhed omkring din virksomhed og brand, eller du gerne vil skabe en personlig forbindelse med dine kunder, s√• st√•r vi hos OnlinePlus klar til at hj√¶lpe dig med at udarbejde den rette strategi. Husk p√•, at modtagerne af dine nyhedsbreve er en investering p√• den lange bane, og med den rette pleje og en god, personlig kontakt skal de nok give igen gennem loyalitet og konverteringer.

Indsaml dine kunders e-mailadresser med effektiv leadgenerering

For at kunne udsende nyhedsbreve kræver det naturligvis, at du har dine kunders e-mailadresser. Der findes en del forskellige måder til indsamling af de informationer, du har behov for. Hos OnlinePlus arbejder vi med leadgenrering på tre forskellige måder:

Pop-Up’s

Pop-Up’s betegner et vindue, der dukker op p√• hjemmesider og webshops med det form√•l at skabe blikfang og nysgerrighed, s√• dine bes√łgende f√•r lyst til at tilmelde sig din nyhedsbrevsliste. En Pop-Up har en konverteringsrate p√• mellem 2-5%, hvilket g√łr den til et vigtigt redskab i leadgenerering. Det er altid en god ide at implementere en Pop-Up p√• din side, og sammen med vores nyhedsbrevsspecialist aftales der, hvordan den skal se ud og strategien bag. Vores specialist s√łrger for at vedligeholde den efterf√łlgende.

Leadgenerering gennem Facebook

P√• Facebook har du ogs√• mulighed for at indsamle leads til dine nyhedsbreve, da du p√• den m√•de kan n√• ud til hele din m√•lgruppe. At bruge Facebook er en lidt mere aggressiv m√•de at lave leadgenerering p√•, men det er samtidig ogs√• en nem og billig annoceringsmetode, der skr√¶ddersyes til den m√•lgruppe, der vil f√• mest v√¶rdi ved at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Sammen finder vi frem til den rette leadstrategi, hvor vi efterf√łlgende holder √łje med den og det antal leads, du modtager. Bliver det n√łdvendigt, justerer vi efter aftale med dig din annoncering.

Gamification

Med gamification f√•r du en mere aggressiv m√•de at samle leads p√•, hvor dine kunder f√•r mulighed for at vinde pr√¶mier via spil. Spillet aktiverer dine kunder samt g√łr dem nysgerrige og er derfor en rigtig effektiv m√•de at indsamle leads p√•. Gamification konverterer langt h√łjere end normale konkurrencer og annoncer, s√• l√¶nge pr√¶mierne er relevante for dine kunder. Hos OnlinePlus har vi udviklet UGotLead, der er et skrabespil, du kan bruge til din leadgenerering. Vi ops√¶tter den p√• din side og hj√¶lper dig gerne med at udv√¶lge de rette pr√¶mier. N√•r den er sat op, holder vi ogs√• l√łbende √łje med indsamlingen af leads samt annoncering af spillet.

Skal jeg hj√¶lpe dig videre med din digitale markedsf√łring?

S√• kan du roligt lade OnlinePlus hj√¶lpe dig. Uanset om du √łnsker hj√¶lp til at komme godt fra start med dine nyhedsbreve, eller du s√łger en, der kan hj√¶lpe dig med en m√•lrettet e-mail marketingstrategi.

Jimmy Vejlemark
Kommerciel Direkt√łr & Partner
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig