Styrk kunderelationen med e-mail marketing

Uanset hvilken forretning du driver, eller hvad du sælger, er det altid vigtigt at have et godt forhold til dine kunder. Her er e-mail marketing et stærkt redskab, da nyhedsbreve er med til at skabe tillid omkring din virksomhed og dit produkt samt opbygge kundeloyalitet, såvel som nyhedsbreve også er med til at skabe genkendelighed omkring dit brand.

Hos OnlinePlus sidder vores specialister i e-mail markedsføring klar til at hjælpe dig med alt lige fra opsætning af dit nyhedsbrev til produktion af relevant indhold og udsendelse af nyhedsbreve. I tæt samarbejde med dig udvikler vi den e-mail marketingstrategi, der kan tage dine nyhedsbreve til et helt nyt niveau.

Høj ROI (Return On Investment)
Månedlig rapportering
Personlig markedsføring
Øget awareness
Fast kontaktperson til rådgivning og sparring
Nem sporing af måling af data og resultater
Beregn din pris
- nemt og hurtigt

Modtag et prisestimat direkte i din indbakke.

Beregn din pris på 2 min og modtag et prisestimat på mail

Prisestimat Emailmarketing
Har du en webshop eller en hjemmeside, der skal markedsføres? *

Hvad er e-mail marketing?

Vidste du, at e-mail marketing er den markedsføringsmetode, der kan give den største konverteringsrate? Med den rette strategi kan du nemlig sikre dig høje konverteringsrater, og så er e-mail marketing også en af de mest effektive kanaler målt på ROI (Return On Investment).

E-mail marketing er en velkendt markedsføringsmetode, der gør brug af e-mails til at udsende alt lige fra nyhedsbreve til markedsføringskampagner m.m. På denne måde får du mulighed for at sende dine mulige kunder relevant indhold, der vækker interesse og øger din omsætning. Desværre er der mange, der forbinder nyhedsbreve med en forældet kommunikations- og markedsføringsform, men det er slet ikke tilfældet. E-mail marketing lever nemlig i bedste velbefindende og er samtidig en af de platforme, der udvikler sig allermest i øjeblikket. Faktisk er e-mail marketing et af de mest effektive værktøjer, når det kommer til at skabe kundeloyalitet og engagement omkring din virksomhed og dit produkt.

Grunden til, at e-mail markedsføring ofte forbindes med en forældet disciplin, skyldes i flere tilfælde, at mange ikke helt ved, hvad man kan bruge platformen til, eller hvilken værdi nyhedsbreve giver. Nyhedsbreve er et effektivt relationsmedie, hvor det i høj grad handler om kundepleje og vedligeholdelse af dine kunder. Og selvom brugen af nyhedsbreve er blevet en smule mere teknisk og talfokuseret, kan nyhedsbreve i mange tilfælde være et magisk værktøj, der kan få dine kunder til at gøre lige det, du ønsker, de skal.

Vidste du, at…

E-mail marketing er en af de markedsføringsmetoder, der kan give den største konverteringsrate.

og at…

Email-marketing også er en af de mest effektive kanaler målt på ROI (Return On Investment)

Hvorfor udsende nyhedsbreve?

E-mail marketing er som nævnt et relationsmedie, og en af fordelene ved nyhedsbreve er, at du får mulighed for at skabe en mere personlig kontakt imellem din virksomhed og dine kunder. En kontakt, der i sidste ende kan føre til en øget konverteringsrate. Gennem nyhedsbreve og e-mail kampagner kan du dele værdifuldt indhold og gode tilbud med modtagerne af nyhedsbrevene. Herigennem får du skabt opmærksomhed omkring dig selv og dit brand, men du giver også dine modtagere noget ekstra. Og det er netop dette ekstra, der er et af de vigtigste elementer i at opbygge en god kunderelation.

Ved at pleje dit forhold til modtagerne af dit nyhedsbrev kan du skabe en kundeloyalitet, der fastholder dine kunders interesse i din virksomhed og de varer eller services, du tilbyder. Med nyhedsbreve får du en direkte kanal, hvor du har mulighed for at opbygge en mere personlig kundekontakt. Heri kan du give et indblik i din forretning, såvel som du kan fortælle om gode tilbud, nye varer og rabatter. Der er ingen grænser for, hvad du kan fortælle i dine nyhedsbreve – så længe indholdet er relevant for dine modtagere.

E-mail marketing er en af de markedsføringsmetoder, der skaber mest salg, flest konverteringer og ikke mindst den bedste kunderelation – på den billigste måde. En af de absolut største fordele ved e-mail markedsføring og nyhedsbreve er den høje ROI (Return On Investment), der kort sagt dækker over, hvor mange penge du får igen. Typisk fanger du med nyhedsbreve dine kunder længere nede i salgstragten, da nyhedsbrevsmodtagere aktivt har vist interesse for din virksomhed. Idet du fanger dem på dette stadie, er der større mulighed for, at et besøg bliver til et køb. Det betyder dog ikke, at du skal sende nyhedsbreve for blot at sende dem. Det handler om at sende relevante nyhedsbreve med indhold, der skaber værdi for dine kunder. Og så handler det ikke mindst om at lære at bruge de data, som udsendelse af nyhedsbreve giver dig.

Tilpassede løsninger og strategier, der matcher din virksomhed

Der er mange gode grunde til at satse på nyhedsbreve og e-mail kampagner i din digitale marketingstrategi. Det er en rigtig god investering, der kan gavne dig og dit salg – ikke kun nu men også på sigt. Har du endnu ikke gjort brug af nyhedsbreve, kan vi kun anbefale dig at hoppe med på bølgen. Hos OnlinePlus sidder der et team af professionelle e-mail marketingspecialister, der har stor erfaring med at udarbejde værdifulde og indholdsrige nyhedsbreve i Mailchimp eller Heyloyalty til dine kunder. Vi hjælper dig med at løfte din virksomhed til nye højder med relevante nyhedsbreve.

Arbejdet med nyhedsbreve består meget af bearbejdelse af data og tal, og for mange kan det være svært at se sig ud af, hvad de data betyder, og hvordan de skal bruges. Ved at forstå tallene og lære at bruge dem rigtigt kan du opnå den højeste ROI, men det er også her, at du har mulighed for at skabe de bedste nyhedsbreve for dine modtagere. Det er heldigvis noget, vi har helt styr på hos OnlinePlus. Vi har hjulpet en bred vifte af virksomheder lige fra webshops med børnetøj til cateringfirmaer med deres nyhedsbreve. Det vigtigste for os er at kreere nyhedsbreve, der matcher din virksomhedsprofil. Derfor starter ethvert samarbejde med en snak mellem dig og vores e-mail marketingspecialist, hvor vi sammen finder frem til både design og indhold til dine nyhedsbreve.

En 100% gennemsigtig proces

Indledningsvis tager vi en snak om, hvad du ønsker at få ud af dine nyhedsbreve. Handler det om at skabe awareness omkring dit brand, eller ønsker du at forkæle dine nyhedsbrevsmodtagere med en masse gode fordele, der styrker relationen mellem dine kunder og din virksomhed? Opbygningen af dine nyhedsbreve handler nemlig i høj grad om, hvad du ønsker at opnå med dem, da indholdet skræddersyes hertil. Derefter bliver du og specialisten enige om, hvordan dit nyhedsbrev designmæssigt skal se ud, og udarbejder en strategi for dine kampagner.

01
Gennemgang af e-mail konto
Det første, vores nyhedsbrevsekspert gør, er at undersøge dit forhold til nyhedsbreve. Har du før arbejdet med e-mail marketing, eller er det første gang? Har du før arbejdet med nyhedsbreve i Mailchimp, Heyloyalty eller et tredje system, foretager vores specialist en teknisk gennemgang af den tilknyttede konto i forhold til, om regler og lovkrav for e-mail marketing overholdes, samt om der er synlige afmeldingslinks og kontaktinformationer i nyhedsbrevenes footer. Vores specialist tjekker også integrationsmulighederne i forhold til både Google Analytics og CMS-systemer. Er det første gang, hjælper vores specialist med at oprette og opsætte en konto i enten Mailchimp eller Heyloyalty.
02
Designudkast
Når formalia er på plads, designer vores specialist en designskabelon, der tager udgangspunkt i din hjemmesides design. Det betyder, at vi sørger for et design til dine nyhedsbreve, der matcher den visuelle identitet og udtrykket på din hjemmeside. Når designet er færdigt, bliver det sendt til godkendelse hos dig.
03
Udsendelse af nyhedsbrev
Skulle du have rettelser til designet, retter vores specialist til, og så snart det endelige designudkast er godkendt, udsender vi dit nyhedsbrev. Der følger altid en automatiseret velkomstmail med, når du lader os stå for din e-mail markedsføring. Sendes velkomstmailen direkte efter tilmeldelse til nyhedsbrevslisten, er der større sandsynlighed for, at modtagerne åbner mailen, fordi de ved, hvad de modtager. Samtidig får de mulighed for at se designet i dine nyhedsbreve, der kan være med til at skabe en større tryghed.
04
Opfølgning
Vi følger efterfølgende op på, hvor godt dine nyhedsbreve klarer sig, samt hvad de genererer og konverterer. Disse data danner grundlag for en månedlig rapport, som vi sender til dig, så du kan danne dig et overblik over dine kampagners resultater.

Kom godt i gang med nyhedsbreve hos OnlinePlus

Hos OnlinePlus har du mulighed for at vælge imellem to typer af e-mail markedsføring, alt efter hvad der passer bedst til dig. Søger du hjælp til at komme i gang med nyhedsbreve, tilbyder vi en løsning, hvor vi opsætter en e-mail konto i enten Mailchimp eller Heyloyalty, hvor vi sikrer, at alle lovkrav overholdes. Derefter sørger vi for en designskabelon og en velkomstmail, der matcher din virksomhed. Når dette er opsat, er du klar til selv at arbejde med opbygning og udsendelse af nyhedsbreve. Den anden mulighed er til dig, der ønsker, at vi står for det hele. Denne løsning indebærer det samme som ovenstående, men forskellen ligger i, at vi sørger for udsendelse af alle dine nyhedsbreve.

Sammen med dig opsætter vores specialist dine nyhedsbreve i forhold til både design og indhold. Du sender lidt stikord til indhold, og så sørger vores specialist for, at både tekst, billeder, grafisk materiale, links og emnelinje står knivskarpt. Dertil kommer også, at vi løbende bearbejder og evaluerer på de data, som vi indsamler. Disse data bruger vi til at justere på og forbedre dine nyhedsbreve. Du modtager en månedlig rapport over, hvordan dine nyhedsbreve og kampagner præsterer, og dette kan vi bruge til at målrette dine nyhedsbreve.

Skal vi hjælpe dig i gang med e-mail marketing?

Kom i gang

Ved at udfylde formularen og klikke “Bestil” accepteres vores Privatlivspolitik

Få hjælp til at producere relevant indhold til dine nyhedsbreve

Lader du OnlinePlus stå for din e-mail marketing, er du garanteret gennemarbejdede nyhedsbreve. Vi sørger for ordentligt indhold, hvor der er tænkt nøje over hver enkelt del. Når det kommer til nyhedsbreve, er det vigtigt at holde sig til ét budskab eller ét tema pr. nyhedsbrev. På den måde kan du holde dine kunders interessere og ikke mindst fokus, så de får lyst til at læse nyhedsbrevet helt til ende. Hvad dit nyhedsbrev specifikt skal indeholde, er helt op til dig og dit formål med nyhedsbreve.

Du kan eksempelvis vælge at producere nyhedsbreve om:

  • Nyheder: Giv dine nyhedsbrevsmodtagere mulighed for at få indblik i nye tiltag eller andre nyheder før alle andre.
  • Tilbud: Oplys dine læsere om gode rabatter eller specielle tilbud, du har i øjeblikket. Det kan være med til at øge salget.
  • Inspiration: Det behøver ikke altid handle om salg. Nogle gange kan det også være nyhedsbreve fulde af inspiration eksempelvis til brug af dine produkter, hvilket giver dine kunder værdi.
  • Unikt indhold: Idet nyhedsbreve er et relationsmedie, kan du bruge dine nyhedsbreve til at pleje dine kunder ekstra meget. Blandt andet gennem eksklusive tilbud og rabatkoder kun til modtagerne af dine nyhedsbreve.

Om du ønsker at bruge nyhedsbrevene til at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed og brand, eller du gerne vil skabe en personlig forbindelse med dine kunder, så står vi hos OnlinePlus klar til at hjælpe dig med at udarbejde den rette strategi. Husk på, at modtagerne af dine nyhedsbreve er en investering på den lange bane, og med den rette pleje og en god, personlig kontakt skal de nok give igen gennem loyalitet og konverteringer.

Indsaml dine kunders e-mailadresser med effektiv leadgenerering

For at kunne udsende nyhedsbreve kræver det naturligvis, at du har dine kunders e-mailadresser. Der findes en del forskellige måder til indsamling af de informationer, du har behov for. Hos OnlinePlus arbejder vi med leadgenrering på tre forskellige måder:

Pop-Up’s

Pop-Up’s betegner et vindue, der dukker op på hjemmesider og webshops med det formål at skabe blikfang og nysgerrighed, så dine besøgende får lyst til at tilmelde sig din nyhedsbrevsliste. En Pop-Up har en konverteringsrate på mellem 2-5%, hvilket gør den til et vigtigt redskab i leadgenerering. Det er altid en god ide at implementere en Pop-Up på din side, og sammen med vores nyhedsbrevsspecialist aftales der, hvordan den skal se ud og strategien bag. Vores specialist sørger for at vedligeholde den efterfølgende.

Leadgenerering gennem Facebook

På Facebook har du også mulighed for at indsamle leads til dine nyhedsbreve, da du på den måde kan nå ud til hele din målgruppe. At bruge Facebook er en lidt mere aggressiv måde at lave leadgenerering på, men det er samtidig også en nem og billig annoceringsmetode, der skræddersyes til den målgruppe, der vil få mest værdi ved at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Sammen finder vi frem til den rette leadstrategi, hvor vi efterfølgende holder øje med den og det antal leads, du modtager. Bliver det nødvendigt, justerer vi efter aftale med dig din annoncering.

Gamification

Med gamification får du en mere aggressiv måde at samle leads på, hvor dine kunder får mulighed for at vinde præmier via spil. Spillet aktiverer dine kunder samt gør dem nysgerrige og er derfor en rigtig effektiv måde at indsamle leads på. Gamification konverterer langt højere end normale konkurrencer og annoncer, så længe præmierne er relevante for dine kunder. Hos OnlinePlus har vi udviklet UGotLead, der er et skrabespil, du kan bruge til din leadgenerering. Vi opsætter den på din side og hjælper dig gerne med at udvælge de rette præmier. Når den er sat op, holder vi også løbende øje med indsamlingen af leads samt annoncering af spillet.

Skal jeg hjælpe dig videre med din digitale markedsføring?

Så kan du roligt lade OnlinePlus hjælpe dig. Uanset om du ønsker hjælp til at komme godt fra start med dine nyhedsbreve, eller du søger en, der kan hjælpe dig med en målrettet e-mail marketingstrategi.

Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig