Skab kundeloyalitet gennem e-mail marketing

Et nyhedsbrev kan indeholde alt lige fra tilbud, reklamer om nye varer og nyheder p√• dit website. Et nyhedsbrev fra dig minder dine kunder om din webshop, og det kan i sidste ende give mersalg. Hos OnlinePlus sidder vores specialister i e-mail marketing klar til at hj√¶lpe dig med ops√¶tning af dit nyhedsbrev, produktion af relevant indhold og selvf√łlgelig udsendelse af disse.

  • Nem sporing og m√•ling af resultater
  • H√łje √•bningsrater
  • Personlig markedsf√łring
  • H√łj ROI (Return On Investment)
  • Rapportering af m√•nedlige resultater med n√łgletal
  • Fast kontaktperson til r√•dgivning og sparring
Vil du have hjælp til at pleje dine kunderelationer?
Vil du have hjælp til at pleje dine kunderelationer?
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

E-mail marketing

E-mail har l√¶nge v√¶ret den mest brugte kommunikationsform internt b√•de mellem virksomheder og private, men det er ogs√• en meget anvendelig kommunikationsform mellem virksomheder og kunder. Faktisk er e-mail marketing et af de mest effektive v√¶rkt√łjer til at skabe kundeloyalitet og engagement omkring dit¬†website.

Gennem e-mail kampagner kan du dele v√¶rdifuldt indhold og gode tilbud med dine modtagere. P√• den m√•de s√łrger du ikke kun for at skabe opm√¶rksomhed omkring dig selv og dit website, men du giver ogs√• noget ekstra til dine nyhedsbrevsmodtagere, og det er med til at pleje forholdet med dem. At opretholde god kundeloyalitet og g√łre dine nyhedsbrevsmodtagere opm√¶rksomme p√• dig og dine varer eller services kan i sidste ende ogs√• v√¶re med til at √łge din oms√¶tning.

Med e-mail marketing f√•r du en slags direkte oplysningskanal mellem dig og dine eksisterende – og nye – kunder, som melder sig til dit nyhedsbrev, og gennem den kanal har du mulighed for at kunne f√łlgende ting:

  • Du kan skabe synlighed omkring dig selv og dit brand
  • Du har mulighed for at vise, hvad du kan, og hvad du har, og hvorfor kunderne skal v√¶lge dig
  • Du f√•r muligheden for at skabe salg til nye kunder, der kan blive lokket af eksempelvis specialtilbud eller gode rabatter
  • Du kan pleje forholdet med dine eksisterende kunder. Du kan fort√¶lle dem f√łr alle andre om specielle tilbud og lignende og p√• den m√•de √łge dit salg

Der er derfor flere gode grunde til at begynde at satse p√• e-mail marketing, hvis det endnu ikke er en del af din samlede markedsf√łringsstrategi. Det er nemlig en rigtig god investering, der kan gavne dig og dit salg nu og her s√•vel som p√• sigt.

Kom godt i gang med e-mail marketing hos OnlinePlus

Uanset hvad du sælger, eller hvilken forretning du driver, så er det altid vigtigt at have et godt forhold til dine kunder. Udfordringen ved at styrke relationerne mellem dig selv og dine kunder, når du for eksempel driver en webshop, er, at du ikke har den samme direkte kundekontakt, som hvis du stod i en fysisk forretning. Der kan du selv fortælle om alle de gode tilbud, de nye varer, og hvis der er udsigt til nogle gode rabatter, men det kan du umiddelbart ikke, hvis du driver en webshop.

Men det kan du faktisk med nyhedsbreve. De kan dog være tidskrævende at udforme, og har du ikke tiden i hverdagen til det, kan du overlade din e-mail marketing til OnlinePlus. Hos os sidder der et team af professionelle e-mail marketingspecialister, der har erfaring i at udarbejde værdifulde og indholdsrige nyhedsbreve til dine kunder.

Indledningsvis tager du og din tildelte e-mail marketingspecialist en snak om, hvad du √łnsker at f√• ud af dine nyhedsbreve. Efterf√łlgende bliver I enige om, hvordan dit nyhedsbrev designm√¶ssigt skal tage sig ud, og s√• udarbejder du og din tildelte e-mail marketingspecialist en strategi for dine kampagner. Derefter er det bare med at finde relevant indhold, som dine kunder vil finde interessant.

Hvad skal mit nyhedsbrev indeholde?

N√•r det kommer til nyhedsbreve, er det vigtigt at holde sig til √©t budskab eller √©t tema pr. nyhedsbrev. P√• den m√•de holder du dine kunders interesse og fokus, s√• de har lyst til at l√¶se nyhedsbrevet til ende. Hvad dit nyhedsbrev skal indeholde, er helt op til dig, arten af dit website, og hvad din e-mail marketingspecialist t√¶nker kunne v√¶re relevant. Det kunne eksempelvis v√¶re f√łlgende:

  • Nyheder. Med nyhedsbreve har du mulighed for at give dine loyale kunder dine nyheder f√łr alle andre
  • Tilbud. Her har du mulighed for at oplyse dine nyhedsbrevsmodtagere om specielle tilbud eller viden om, at du k√łrer gode rabatter p√• din hjemmeside. Det kan skabe et √łget salg p√• dit website
  • Inspiration. N√•r du sender nyhedsbreve ud, skal det ikke n√łdvendigvis v√¶re med henblik p√• her-og-nu-salg. Med nyhedsbreve fyldt med inspiration kan du vise dine kunder, hvad de kan g√łre med dine produkter, og det kan give dem lyst til at k√łbe noget hos dig senere hen
  • Unikt indhold. Du kan give dine kunder specielle fordele eksempelvis rabatkoder eller tilbud, der kun er tilg√¶ngelige for dem. Med disse nyhedsbreve plejer du din relation, og du giver lidt ekstra til dine loyale nyhedsbrevsmodtagere
  • H√łjtider og m√¶rkedage. Der findes n√¶sten ikke en dag, hvor vi ikke fejrer et eller andet, om s√• det er jul, Black Friday, International Singles Day eller noget helt fjerde, og det er en god anledning til at udforme skr√¶ddersyede nyhedsbreve rettet mod at f√• dine kunder til at bruge lidt ekstra penge

N√•r din e-mailstrategi er blevet bestemt, er det blot at f√• dem produceret. Vi udarbejder en skabelon, som du selvf√łlgelig skal godkende, og hver gang vi har lavet et nyhedsbrev for dig, sender vi det til dig, s√• du kan acceptere det, inden det sendes ud til din e-mailliste. N√•r alt er rettet til, planl√¶gger vi det bedste tidspunkt for dit nyhedsbrevs udsendelse, og efterf√łlgende f√łlger vi op p√•, hvor godt dine kampagner klarer sig, hvad de genererer og konverterer, og disse informationer evaluerer vi hele tiden. Hver m√•ned vil du ogs√• modtage en rapport, udviklet af din tildelte e-mail marketingspecialist, hvori du kan danne dig et overblik over dine kampagners resultater.

Oprethold den gode kunderelation med forskellige nyhedsbreve

E-mail marketing kan alts√• blive udformet p√• mange forskellige m√•der, men f√¶lles for dem alle er, at de er med til at underst√łtte jeres samlede marketingsstrategi. Med den rette m√¶ngde kampagner og godt indhold er du med til at opretholde en god relation til dine eksisterende kunder s√•vel som nye kunder, der lige har skrevet sig p√• din nyhedsbrevsliste.
Der findes mange former for e-mail-marketingstrategier, og hvilken, den rigtige er, kommer an p√• form√•let og jeres √łnsker, s√• det handler om at lave et nyhedsbrev, der st√łtter form√•let.

Kampagne e-mails

Rigtig mange virksomheder arbejder med kampagne-e-mails. Nogle sender nyhedsbreve ud √©n gang om ugen, andre en gang hver 14. dag og andre igen √©n gang om m√•neden. Gennem disse f√•r deres maillister adgang til alt lige fra nyheder til tilbud og rabatter. Kampagner kan ogs√• blive lavet op til store begivenheder s√•som din virksomheds f√łdselsdag, jul, januarudsalg eller noget helt fjerde, og de er med til at g√łre dine kunder opm√¶rksomme p√•, at noget stort er under optr√¶k, og at de eksempelvis skal holde √łje med deres indbakke for gode tilbud.
Kampagner kan blive sendt enkeltvis eller i en samling på eksempelvis fire eller flere nyhedsbreve over måske to uger, der omhandler samme budskab. Måske har du et kursus, du gerne vil sælge, og da kan du gennem flere e-mails i en kampagne sende Early Bird-tilbud og information om, hvorfor dette kursus er relevant og så videre.

Automatisk e-mail marketing

Automatiske e-mails er smarte, og de er i den grad med til at skabe salg for din virksomhed. De kr√¶ver kun √©n ops√¶tning, og derefter k√łrer udsendelsen af disse e-mails automatisk. Automatiske e-mails adskiller sig fra kampagne e-mails ved, at de ikke er skr√¶ddersyede til forskellige begivenheder. De er heller ikke lavet til at give forskellige aktuelle tilbud, men det er de e-mails dine kunder modtager, n√•r de eksempelvis tilmelder sig dit nyhedsbrev, eller hvis dine kunder l√¶gger nogle af dine varer i kurven uden at k√łbe dem. I dette tilf√¶lde f√•r de en automatisk genereret e-mail, der minder dem om dit website og de varer, de tidligere har udvalgt. Kendetegnet ved disse automatiserede e-mails er alts√•, at s√• snart de er opsat og sendt afsted ved et enkelt klik, arbejder de af sig selv p√• baggrund af forskellige triggers.

Andre former for automatiserede e-mails din virksomhed kan sende ud er:

  • Win Back Visitors og Win Back Byers. Disse e-mails sendes til dem, der ikke har handlet hos dig i lang tid eller dem, som lige har bes√łgt din webshop uden at k√łbe noget
  • Product Interest. Disse e-mails sendes til dine kunder, hvis de har set p√• et specifikt produkt x antal gange over x antal tid
  • Custom Triggers. Disse e-mails sendes ud til dine kunder, der har set p√• nogle af dine produkter over en given periode uden at k√łbe dem. Herefter modtager de en e-mail om netop de produkter

Få dine kunders e-mailadresser med lead-generering

For at kunne sende nyhedsbreve ud kræver det, at du har dine kunders e-mailadresser. Der findes heldigvis en del forskellige metoder til at indhente alle relevante informationer, du har behov for, på dine potentielle kunder, så du kan komme i gang med at sende nyhedsbreve ud.

Hvor mange eller f√• informationer, du skal indhente, er sv√¶rt at finde frem til. For f√• informationer g√łr, at du senere kan f√• sv√¶rt ved at segmentere dine brugere, for mange informationer g√łr, at dine potentielle kunder m√•ske ikke gider at bruge s√• meget tid p√• at udfylde alle felter – eller m√•ske bliver det for personligt. Hvor meget information du skal indhente, kan din tildelte e-mail marketingspecialist hj√¶lpe dig med at finde ud af.

Pop-Up’s

En Pop-Up er et vindue, der dukker op p√• mange hjemmesider og webshops. Det er en selvst√¶ndigt integreret side, som dukker op p√• et bestemt tidspunkt, og deres form√•l er at skabe blikfang samt nysgerrighed, s√• de bes√łgende har lyst til at skrive sig p√• din nyhedsbrevsliste. Sammen med din tildelte e-mail marketingspecialist aftaler du, hvordan den skal se ud og strategien bag, og efterf√łlgende vil din e-mail marketingspecialist l√łbende vedligeholde den. √Čn gang om m√•neden modtager du en rapport om de resultater, din Pop-Up har genereret.

Lead-generering gennem Facebook

P√• Facebook har du ogs√• mulighed for at f√• flere til at skrive sig p√• din nyhedsbrevsliste. P√•¬†Facebook¬†kan du nemlig n√• ud til hele din m√•lgruppe gennem lead-annoncering. Denne annoncering er skr√¶ddersyet til at n√• ud til de personer, der vil kunne f√• noget ud af at skrive sig p√• din nyhedsbrevsliste. Sammen kommer vi frem til den helt rigtige lead-strategi, og efterf√łlgende holder vi √łje med den, og hvor mange leads du modtager. Er det n√łdvendigt, s√• justerer vi p√• din annoncering efter aftale med dig. Vi sender dig derudover en m√•nedlig rapportering, s√• du har mulighed for at f√łlge med.

Scratcher.io

Med Scratcher har du mulighed for at indsamle rigtig mange leads. Her kan dine potentielle nyhedsbrevsmodtagere underholde sig med et skrabespil, et lykkehjul eller andet, der kan give dem gode tilbud, eller de kan vinde pr√¶mier, efter de har givet dig deres kontaktoplysninger. Det er en rigtig effektiv metode til lead-generering. Disse kampagner konverterer langt h√łjere end normale konkurrencer og annoncer. Sammen med din e-mail marketingspecialist kan du finde frem til den perfekte Scratcher. Efterf√łlgende vil vi holde √łje med hvordan og hvor mange leads, den genererer, og hver m√•ned rapporterer vi dens samlede resultater til dig.

Skal jeg hjælpe dig videre med din e-mail marketing?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig