Skab kundeloyalitet gennem E-mail marketing

Et nyhedsbrev kan indeholde alt lige fra tilbud, reklame om nye varer og nyheder på dit website. Et nyhedsbrev fra dig minder dine kunder om din webshop, og det kan i sidste ende give mersalg. Hos OnlinePlus sidder vores E-mail marketing-specialister klar til at hjælpe dig med opsætning af dit nyhedsbrev, produktion af relevant indhold og selvfølgelig udsendelse af disse.

  • Nem sporing og måling af resultater
  • Høje åbningsrater
  • Personlig markedsføring
  • Høj ROI (Return On Investment)
  • Rapportering af månedlige resultater med nøgletal
  • Fast kontaktperson til rådgivning og sparring
Vil du have hjælp til at pleje dine kunderelationer?
Vil du have hjælp til at pleje dine kunderelationer?
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

E-mail marketing

E-mail har længe været den mest brugte kommunikationsform internt både mellem virksomheder og private, men det er også en meget anvendelig kommunikationsform mellem virksomheder og kunder. Faktisk er E-mail marketing et af de mest effektive værktøjer til at skabe kundeloyalitet og engagement omkring dit website.

Gennem E-mail kampagner kan du dele værdifuldt indhold og gode tilbud med dine modtagere. På den måde sørger du ikke kun for at skabe opmærksomhed omkring dig selv og dit website, men du giver også noget ekstra til dine nyhedsbrevsmodtagere, og det er med til at pleje forholdet med dem. At opretholde god kundeloyalitet og gøre dine nyhedsbrevsmodtagere opmærksomme på dig og dine varer eller services kan i sidste ende også være med til at øge din omsætning.

Med E-mail marketing får du en slags direkte oplysningskanal mellem dig og dine eksisterende kunder – og nye – som melder sig til dit nyhedsbrev og gennem den kanal, har du mulighed for at kunne følgende ting:

  • Du kan skabe synlighed omkring dig selv og dit brand
  • Du har mulighed for at vise, hvad du kan, og hvad du har, og hvorfor kunderne skal vælge dig
  • Du får muligheden for at skabe salg til nye kunder, der kan blive lokket af eksempelvis specialtilbud eller gode rabatter
  • Du kan pleje forholdet med dine eksisterende kunder. Du kan fortælle dem før alle andre om specielle tilbud og lignende og på den måde øge dit salg

Der er derfor flere gode grunde til at begynde og satse på E-mail marketing, hvis det endnu ikke er en del af din samlede markedsføringsstrategi. Det er nemlig en rigtig god investering, der kan gavne dig og dit salg nu og her såvel som på sigt.

Kom godt i gang med E-mail Marketing hos OnlinePlus

Uanset hvad du sælger, eller hvilken forretning du driver, så er det altid vigtigt at have et godt forhold til dine kunder. Udfordringen ved at styrke relationerne mellem dig selv og dine kunder, når du for eksempel driver en webshop, er, at du ikke har den samme direkte kundekontakt, som hvis du stod i en fysisk forretning. Der kan du selv fortælle om alle de gode tilbud, de nye varer, og hvis der er udsigt til nogle gode rabatter, men det kan du umiddelbart ikke, hvis du driver en webshop.

Men det kan du faktisk med nyhedsbreve. De kan dog være tidskrævende at udforme, og har du ikke tiden i hverdagen til det, kan du overlade din E-mail marketing til OnlinePlus. Hos os sidder der et team af professionelle E-mail marketingspecialister, der har erfaring i at udarbejde værdifulde og indholdsrige nyhedsbreve til dine kunder.

Indledningsvis tager du og din tildelte E-mail marketingspecialist en snak om, hvad du ønsker at få ud af dine nyhedsbreve. Efterfølgende bliver I enige om, hvordan dit nyhedsbrev designmæssigt skal tage sig ud, og så udarbejder du og din tildelte E-mail marketingspecialist en strategi for dine kampagner. Derefter er det bare med at finde relevant indhold, som jeres kunder vil finde interessant.

Hvad skal mit nyhedsbrev indeholde?

Når det kommer til nyhedsbreve, er det vigtigt at holde sig til ét budskab eller ét tema pr. nyhedsbrev. På den måde holder du dine kunders interesse og fokus, så de har lyst til at læse nyhedsbrevet til ende. Hvad dit nyhedsbrev skal indeholde, er helt op til dig, arten af dit website, og hvad din E-mail marketingspecialist tænker kunne være relevant. Det kunne eksempelvis være følgende:

  • Nyheder. Med nyhedsbreve har du mulighed for at give dine loyale kunder dine nyheder før alle andre
  • Tilbud. Her har du mulighed for at oplyse dine nyhedsbrevsmodtagere om specielle tilbud eller viden om, at du kører gode rabatter på din hjemmeside. Det kan skabe et øget slag hos dit website
  • Inspiration. Når du sender nyhedsbreve ud, skal det ikke nødvendigvis være med henblik på her og nu salg. Med nyhedsbreve fyldt med inspiration kan du vise dine kunder, hvad de kan gøre med dine produkter, og det kan give dem lyst til at købe noget hos dig senere hen
  • Unikt indhold. Du kan give dine kunder specielle fordele eksempelvis rabatkoder eller tilbud, der kun er tilgængelige for dem. Med disse nyhedsbreve plejer du din relation, og du giver lidt ekstra til dine loyale nyhedsbrevsmodtagere
  • Højtider og mærkedage. Der findes næsten ikke en dag, hvor vi ikke fejre et eller andet, om så det er jul, Black Friday, International Singles Day eller noget helt fjerde, og det er en god anledning til at udforme skræddersyede nyhedsbreve rettet mod at få dine kunder til at bruge lidt ekstra penge

Når din E-mail strategi er blevet bestemt, er det blot at få dem produceret. Vi udarbejder en skabelon, som du selvfølgelig skal godkende, og hver gang vi har lavet et nyhedsbrev for dig, sender vi det til dig, så du kan acceptere det, inden det sendes ud til din E-mail liste. Når alt er rettet til, planlægger vi det bedste tidspunkt for dit nyhedsbrevs udsendelse, og efterfølgende følger vi op på, hvor godt dine kampagner klarer sig, hvad de genererer og konverterer, og disse informationer evaluerer vi hele tiden på. Hver måned vil du også modtage en rapport udviklet af din tildelte E-mail marketingspecialist, hvori du kan danne dig et overblik over dine kampagners resultater.

Oprethold den gode kunderelation med forskellige nyhedsbreve

E-mail marketing kan altså blive udformet på mange forskellige måder, men fælles for dem alle er, at de er med til at understøtte jeres samlede marketingsstrategi. Med den rette mængde kampagner og godt indhold er du med til at opretholde en god relation til dine eksisterende kunder såvel som nye kunder, der lige har skrevet sig på din nyhedsbrevsliste.
Men der findes mange former for E-mail marketingstrategier, og at finde den rigtige kommer an på formålet og jeres ønsker, så det handler om at lave et nyhedsbrev, der støtter formålet.

Kampagne E-mails

Rigtige mange virksomheder arbejder med kampagne E-mails. Nogle sender nyhedsbreve ud en gang om ugen, nogle en gang hver 14. dag og nogle en gang om måneden, og gennem disse får deres mailliste adgang til alt lige fra nyheder til tilbud og rabatter. Kampagner kan også blive lavet op til store begivenheder såsom din virksomheds fødselsdag, jul, januarudsalg eller noget helt fjerde, og de er med til at gøre dine kunder opmærksom på, at noget stort er under optræk, og at de eksempelvis skal holde øje med deres indbakke for gode tilbud.
Kampagner kan blive sendt enkeltvis eller i en samling på eksempelvis fire eller flere nyhedsbreve over måske to uger, der omhandler samme budskab. Måske har du et kursus, du gerne vil sælge, og da kan du gennem flere E-mails i en kampagne sende Early Bird tilbud og information om, hvorfor dette kursus er relevant og så videre.

Automatisk E-mail marketing

Automatiske E-mails er smarte, og de er i den grad med til at skabe salg for din virksomhed. De kræver kun én opsætning, og derefter kører udsendelsen af disse E-mails automatisk. Automatiske E-mails adskiller sig fra kampagne E-mails ved, at de ikke er skræddersyet til forskellige begivenheder eller er lavet til at give forskellige aktuelle tilbud, men det er de E-mails dine kunder modtager, når de eksempelvis tilmelder sig dit nyhedsbrev, eller hvis dine kunder lægger nogle af dine varer i kurven uden at købe dem. I dette tilfælde får de en automatisk genereret E-mail, der minder dem om dit website og de varer, de tidligere har udvalgt. Kendetegnet ved disse automatiserede E-mails er altså, at så snart de er opsat og sendt afsted ved et enkelt klik, arbejder de af sig selv på baggrund af forskellige triggers.

Andre former for automatiserede E-mails din virksomhed kan sende ud er:

  • Win back visitors og win back byers. Disse mails sendes til dem, der ikke har handlet hos dig i lang tid eller dem, som lige har besøgt din webshop uden at købe noget
  • Product interest. Disse mails sendes til dine kunder, hvis de har set x antal gange over x antal tid på et specifikt produkt
  • Custom triggers. Disse mails sendes ud til dine kunder, der har set på nogle af dine produkter over en given periode uden at købe dem. Herefter modtager de en E-mail om netop de produkter

Få dine kunders E-mail adresser med lead generering

For at kunne sende nyhedsbreve ud kræver det, at du har dine kunders E-mail adresser. Der findes heldigvis en del forskellige metoder til at indhente alle de relevante informationer, du har behov for på dine potentielle kunder, så du kan komme i gang med at sende nyhedsbreve ud.

Men hvor mange eller få informationer, du skal indhente, er svært at finde frem til. For lidt informationer gør, at du senere kan få svært ved at segmentere dine brugere, for mange informationer gør, at dine potentielle kunder måske ikke gider at bruge så meget tid på at udfylde alle felter – eller måske bliver det for personligt. Hvor meget information du skal indhente, kan din tildelte E-mail marketingspecialist hjælpe dig med at finde ud af.

Pop-up’s

En Pop-up er det vindue, der dukker op på mange hjemmesider og webshops. Det er en selvstændig integreret side, som dukker op på et bestemt tidspunkt, og deres formål er at skabe blikfang samt nysgerrighed, så de besøgende har lyst til at skrive sig på din nyhedsbrevsliste. Sammen med din tildelte E-mail marketingspecialist aftaler I, hvordan den skal se ud og strategien bag, og efterfølgende vil din E-mail marketingspecialist løbende vedligeholde den. Én gang om måneden modtager du en rapport om de resultater, din Pop-up har genereret.

Lead generering gennem Facebook

På Facebook har du også mulighed for at få flere til at skrive sig på din nyhedsbrevsliste. På Facebook kan du nemlig nå ud til hele din målgruppe gennem lead annoncering. Denne annoncering er skræddersyet til at nå ud til de personer, der vil kunne få noget ud af at skrive sig på din nyhedsbrevsliste. Sammen kommer vi frem til den helt rigtige lead-strategi, og efterfølgende holder vi øje med den, og hvor mange leads du modtager. Er det nødvendigt, så justerer vi på din annoncering efter aftale med dig. Vi sender dig derudover en månedlig rapportering, så du har mulighed for at følge med.

Scratcher.io

Med Scratcher har du mulighed for at indsamle rigtig mange leads. Her kan dine potentielle nyhedsbrevsmodtagere underholde sig med et skrabespil, et lykkehjul eller andet, der kan give dem gode tilbud eller vinde præmier, efter de har givet dig deres kontaktoplysninger. Det er en rigtig effektiv metode til lead generering. Disse kampagner konverterer langt højere end normale konkurrencer og annoncer. Sammen med din E-mail marketingspecialist kan I finde frem til den perfekte Scratcher. Efterfølgende vil vi holde øje med, hvordan og hvor mange leads den generer, og hver måned rapporterer vi dens samlede resultater til dig.

Skal jeg hjælpe dig videre med din e-mail marketing?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig