Google Ads Custom Intent – Annoncér mod dine konkurrenters besøgende

Hvis jeg fortæller dig, at du kan stjæle dine konkurrenters besøgende inden de bliver deres kunder har jeg så fanget din opmærksomhed? I så fald bør du læse videre.

Google Ads Custom Intent (Tilpasset Hensigtsmålgruppe)

Google tilbyder en ny mulighed for at lave en tilpasset hensigtsmålgruppe til Display kampagner. Helt konkret betyder det, at du kan målrette din bannerannoncering mod personer som har besøgt specifikke hjemmesider, som DU vælger.

Tænk lige over den… Du kan dermed udvælge dine konkurrenters hjemmesider, eller andre relevante hjemmesider i din branche, og målrette annonceringen mod personer der har besøgt disse hjemmesider.

Så selvom du ikke lige fangede den nye potentielle kunde med en tekstannonce eller via organiske søgeresultater, behøver du ikke at miste kunden til konkurrenten. I hvert fald ikke uden kamp.

En vigtig mulighed for servicevirksomheder

Det er specielt en god mulighed for virksomheder, som tilbyder ydelser og dermed ikke nødvendigvis sælger fysiske produkter. Ligesom i vores branche, hvor produktet er serviceydelser i form af online markedsføring samt design og udvikling af hjemmesider og webshops, gælder det lige så meget om at skabe opmærksomhed omkring brandet.

I brancher, hvor man tilbyder serviceydelser, er overvejelsesprocessen ofte lidt længere, end hvis der er tale om webshops, hvor man kan købe produktet direkte når man lander på siden. Det være sig eksempelvis den lokale tømrer, arkitekten eller en hvilken som helst konsulentvirksomhed.

Med Google Ads Custom Intent får servicevirksomheder dermed muligheden for at påvirke kunden med bannerannoncering og dermed blive en del af overvejelsesprocessen, inden det endelige valg af udbyder foretages.

Det betyder dog ikke, at webshop-ejere skal afskrive denne type annoncering, da bannerannoncering i høj grad handler om branding, og er man i en branche, hvor kunderne kommer igen og igen, er det da for fedt, hvis kunderne er bevidste om, at din webshop også eksisterer.

Få billige leads og salg med Display bannerannoncering

Udover de åbenlyse fordele ved den nye hensigtsmålgruppe, skal det også nævnes at klikpriserne på bannerannoncering ofte er markant lavere end med tekstannoncer.

I vores branche er klikpriser på 15-30 kroner på tekstannoncer ikke ualmindeligt, mens man kommer langt med 1-2 kroner pr. klik på bannerannoncer. Og ofte endnu billigere!

Dertil skal man også huske at tillægge antallet af eksponeringer værdi, da vi husker visuel/grafisk kommunikation bedre end noget vi læser. Eksponeringerne er dermed også værdifuldt ift. branding af din virksomhed.

Og det bedste af det hele…

Trommehvirvel, tak…

Eksponeringer/visninger er GRATIS. Du betaler først når en person klikker på banneret.

Vedligehold og optimering

Uanset om det er Display-kampagner, tekstannoncer, Shopping kampagner eller YouTube Videoannoncer, kræver alle kampagner løbende vedligeholdelse og optimering for at sikre det størst mulige afkast til lavest mulige pris. Ja, for overhovedet at sikre sig, at annonceringen giver overskud.

Har du brug for en GRATIS gennemgang og analyse af dine Google Ads kampagner, er du velkommen til at tage fat på mig (Morten) på mail ma@onlineplus.dk eller tlf. +45 71992346

Hvis du er i tvivl, om det kan betale sig at hyre professionelle til at sætte det op for dig, så kan du evt. kigge på de cases, vi har liggende, hvor vi har hjulpet vores kunder med Google Ads. Se, for eksempel, Garnudsalg.dk, Stetoskop.dk eller Frk. Himmelblå.

Skal jeg hjælpe dig videre med din display-annoncering?
Morten C.K. Andersen
Google Ads Specialist
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig