Nå ud til dine kunder med annoncering på Google

F√• fuld kontrol over din annoncering med Google Ads. Vores Google Ads-certificerede specialister laver en skr√¶ddersyet plan for din annoncering p√• Google, og gennem de mange annonceringsmuligheder kan dit website blive fundet, n√•r dine potentielle kunder foretager behovss√łgninger.

  • Maksimal synlighed overfor specifikt tilpassede m√•lgrupper
  • Hurtige resultater
  • Ram forbrugerne alle steder i salgstragten
  • Du bestemmer selv dit maksimale budget
  • Skab relevant trafik fra forbrugere der s√łger dine ydelser
  • Alt kan spores, s√• vi ved hvad der skaber konverteringer
Vil du have hjælp til at blive fundet af dine kunder?
Vil du have hjælp til at blive fundet af dine kunder?
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Google Ads

Google Ads er Googles effektive annonceringsv√¶rkt√łj. Med det har du mulighed for at tiltr√¶kke nuv√¶rende – s√•vel som potentielle kunder – ind p√• dit website gennem m√•lrettede kampagner. Annoncerne er dermed en m√•de, hvorp√• du kan synligg√łre dit website, n√•r dine kunder s√łger p√• Google efter lige netop de produkter eller ydelser, du f√łrer.

Effekten af disse annoncer kan m√¶rkes hurtigt. Indenfor ganske f√• dage kan du med relevante annoncer f√• muligheden for at f√• ledt betalt trafik hen til dit website, og du betaler kun pr. klik p√• annoncen. Det betyder, at du kun betaler, n√•r du opn√•r resultater med dine Google Ads. Du har selv mulighed for at justere dit budget, og du f√•r en masse relevant trafik, da den bliver ledt ind p√• dit website p√• baggrund af dine kunders behovss√łgninger.

Med Google Ads kan du g√łre din virksomhed synlig p√• Google. Af andre fordele kan f√łlgende n√¶vnes som eksempler:

  • Google Ads er m√•lbart
  • Google Ads er fleksibelt
  • Google Ads giver relevant trafik
  • Google Ads genererer hurtig trafik modsat eksempelvis SEO
  • Google Ads er nem at budgettere med

N√•r f√łrst du har oprettet en Google Ads kampagne, har du mulighed for at f√• den vist forskellige steder online. Eksempelvis bliver dine¬†tekstannoncer¬†vist √łverst p√• Google, n√•r dine kunder s√łger efter en ydelse eller et produkt, men derudover har du med Google Ads ogs√• mulighed for at f√• dine annoncer vist som¬†bannere¬†p√• hjemmesider og som reklamer p√• eksempelvis¬†YouTube.

Få udarbejdet den bedste Google Ads Strategi hos OnlinePlus

Fordelen ved Google Ads er, at du har mulighed for at fange dine kunder i et sted i k√łbstragten, hvor de allerede er motiverede til i hvert fald at unders√łge dine produkter eller ydelser ‚Äď og m√•ske er de endda klar til at k√łbe med det samme.

Google Ads er ikke til at overse. Deres placering er tydelig, og ved hj√¶lp af v√¶rkt√łjet har du mulighed for at f√• m√•lrettet dine annoncer, s√• du er sikker p√• kun at f√• fat i de rigtige og f√• ledt relevant trafik over til dit website.

At opretholde, overv√•ge og budgettere Google Ads kan v√¶re en lidt tidskr√¶vende aff√¶re. Konkurrencen er h√•rd og for den, der ikke har indsigt i annonceringsv√¶rkt√łjet, kan det v√¶re sv√¶rt at analysere og optimere ens kampagner. Derfor v√¶lger mange virksomhedsejere at f√• hj√¶lp til dette. Hos¬†OnlinePlus¬†kan du f√• hj√¶lp af Google Ads certificerede specialister. OnlinePlus er et Google Partner certificeret full-service webbureau, og du kan trygt l√¶gge dit websites annoncering i vores Google Ads-specialisters h√¶nder med visheden om, at de er i stand til at varetage al jeres annoncearbejde med henblik p√• at skabe de bedste resultater for dig og dit website.

Sådan kan vi vækste din forretning med Google Ads

Google Ads er et m√•lrettet og dynamisk annoncev√¶rkt√łj. Her har du muligheden for hele tiden at f√• rettet i dit budget og alt efter, hvor godt din annonce klarer sig, kan du ogs√• l√łbende rette i dine kampagner samt optimere dem. Det giver dig fuld kontrol over dine annoncer til enhver tid, og her kan du opn√• hurtige og m√•lbare resultater p√• ganske f√• dage modsat SEO, der ofte kan v√¶re flere m√•neder om at generere organisk trafik til din hjemmeside.

Har du en nyopstartet eller eksisterende virksomhed, kan du alts√• med fordel bruge Google Ads til blandt andet f√łlgende ting:

  • N√• ud til nye kunder
  • Skab synlighed omkring dit websites produkter eller ydelser
  • √ėg din hjemmesides oms√¶tning

Hos OnlinePlus sidder vores dygtige Google Ads-specialister klar til at hj√¶lpe dig med din annoncering. Sammen l√¶gger I en plan for dit websites √łnsker og behov, og ud fra det laver specialisterne annoncer rettet mod din m√•lgruppe. L√łbende vil de overv√•ge dine kampagner, s√•ledes at de kan v√¶re sikre p√•, at de k√łrer, som de skal, at konverteringerne er fornuftige, og at budgettet bliver holdt.

Bliv fundet med skræddersyede annoncer

Sammen med din tilknyttede Google Ads-specialist aftaler I et dagligt budget. Dette kan dog til enhver tid ændres, hvis kampagnen eksempelvis viser sig at være en rigtig god forretning for dig og dit website. På den måde har du altid fuld kontrol over det antal kroner, der bliver brugt på din annoncering.

Hos OnlinePlus foretager vi altid en s√łgeordsanalyse, f√łr vi p√•begynder annoncearbejdet. Du fort√¶ller os blot, hvilke landingssider, produkter eller lignende du √łnsker, der skal oprettes en annonce til, og efterf√łlgende laver din Google Ads-specialist en s√łgeordsanalyse. P√• baggrund af den bliver der lavet en s√łgeordsliste med alle de relevante s√łgeord, som vi kan lave annoncegrupper for.

Næste skridt inden oprettelsen af den endelige annonce er at tage stilling til geografisk afgrænsning. På den måde har du mulighed for at målrette dine annoncer mod ét eller flere områder i Danmark alt efter, hvor du tilbyder dine services og lignende. På den måde sikrer du dig at blive fundet af dine potentielle kunder med Google Ads.

Konverteringssporing og rapportering

Som indehaver af et website er det vigtigt at v√¶re bevidst om ens resultater. Inden oprettelsen af en annonce er det derfor vigtigt at g√łre sig tanker om eksempelvis m√•l og andet, der skal til, f√łr I betragter kampagnen som v√¶rende en succes. Har annoncen ikke en konverteringssporing, kan det ikke vurderes, om annoncen har genereret det, der var h√•bet. Derfor ops√¶tter vi altid en konverteringssporing, n√•r vi opretter en annonce i Google Ads.

Det g√łr vi for at m√•le udbyttet af de annoncer, vi opretter, og p√• den m√•de kan vi oplyse dig om eksempelvis antal henvendelser gennem annoncerne eller det antal ordrer, der er blevet lavet p√• baggrund af annoncerne. Disse informationer giver dig ogs√• adgang til en vigtig viden om dine kunder og deres adf√¶rd, som kan bruges i forbindelse med justeringer af allerede eksisterende kampagner, og n√•r der skal oprettes nye kampagner.

Hver m√•ned vil du modtage en rapport udarbejdet af din Google Ads-specialist. I den vil det blandt andet fremg√•, hvor meget trafik jeres annoncer har genereret, og hvor mange penge du har brugt p√• dine Google Ads i l√łbet af m√•neden samt en generel beskrivelse af, hvordan dine annoncer klarer sig p√• Google.

Google Ads ‚Äď Et v√¶ld af annonceringsmuligheder

Google Ads tilbyder et væld af annonceringsmuligheder, som alle hver især har sine fordele. Afhængig af hvilken annonceform man vælger, bliver annoncen tilpasset efter, hvor den skal vises henne online, så du har mulighed for at blive fundet på de sider, hvor det er mest relevant for dig. Google Ads er nemlig meget mere end blot tekstannoncer på Google.

Tekstannoncer

Tekstannoncer er de √łverste resultater ved kommercielle s√łgninger p√• Google. De kendes ved at v√¶re markeret med et lille gr√łnt banner, hvor der st√•r annonce. Tekstannoncer er en meget effektiv annonceringsmulighed til dig, der gerne vil have dit website p√• til tops p√• Google og samtidig ligge over de organiske s√łgeresultater.

Tekstannoncer er den ældste og mest anvendte kampagnetype på Google, men med skiftet fra Google Adwords til Google Ads kom der et væld af andre muligheder.

Google Shopping

Google Shopping er en forholdsvis ny feature. Denne annoncemulighed retter sig til dig, der har en webshop. Det er en af de mest profitable l√łsninger, hvor dine specifikke produkter kommer til at blive vist √łverst eller i h√łjre side ved siden af s√łgeresultaterne, n√•r dine potentielle kunder laver s√łgninger efter bestemte produkter eller produktgrupper p√• Google.

Disse annoncer er kendetegnet ved et billede af produktet, produkttitel, pris samt webshoppens navn, og disse annoncer skaber som regel mest salg og det bedste investeringsafkast, da kunden kan se produktet samt prisen, inden der klikkes på annoncen.

Display kampagner

Med display annoncering har du mulighed for at skabe synlighed for dit website og dine produkter eller ydelser gennem bannerreklamer. Disse bliver eksempelvis vist p√• nyhedssider, og det er et af de bedste branding-v√¶rkt√łjer p√• nettet, da vi husker grafisk/visuel kommunikation bedre, end noget vi l√¶ser eller h√łrer.

Denne form for annoncering er ikke blot lavet til at skabe salg. De er ogs√• med til at skabe en tillid mellem dig og dine potentielle kunder, da de l√łbende bliver pr√¶senteret for dit website og dine budskaber. Dette √łger sandsynligheden for, at det er dig, de vil t√¶nke p√•, n√•r de kommer i en situation, hvor de skal k√łbe en ydelse eller et produkt, du tilbyder.

YouTube videoannoncering

Med annoncering på YouTube har dit website mulighed for at blive eksponeret for rigtig mange mennesker. YouTube er ejet af Google, så derfor er videoannoncering også noget, der administreres gennem Google Ads.

Ligesom med de andre annoncetyper har vores dygtige Google Ads-specialister mulighed for at målrette dit websites annoncering præcist, så du er sikker på, at den når ud til lige præcis din målgruppe. Denne type af annoncering er også billig, så ikke nok med, at du har mulighed for at få god eksponering, så kan det også blive gjort for ganske få penge.

Bing Ads

Google er den st√łrste s√łgemaskine, men Bing st√•r if√łlge Microsoft for √©n ud af 11 s√łgninger i Danmark. Derfor er det ogs√• en god ide at f√• lavet tekstannoncering p√• Bing.

Bing har som s√•dan ikke noget med Google Ads at g√łre, da det er ejet af Microsoft, men da der er s√• mange s√łgninger p√• s√łgemaskinen, m√• du ikke overse den i din kampagnestrategi. Derudover er tekstannoncering p√• denne s√łgemaskine ogs√• billig, da det for mange er en overset annonceringsmulighed.

Google Ads Custom Intent

N√•r man taler om Google Ads Custom Intent, er der ikke som s√•dan tale om en kampagnetype. Det er i stedet en m√•lretningsmetode for bannerannoncer p√• Displaynetv√¶rket. Her har du mulighed for at f√• m√•lrettet dine bannerannoncer for dit website mod personer, der i forvejen har bes√łgt specifikke hjemmesider, som du udv√¶lger.

Med Google Ads Custom Intent kan vi lave en grundig konkurrentanalyse og m√•lrette dit websites Display annoncer mod personer, der har bes√łgt dine konkurrenters hjemmesider samt andre relevante hjemmesider i din branche.

Skal jeg hjælpe dig videre med din Google Ads?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig