Nå ud til dine kunder med annoncering på Google

Få fuld kontrol over din annoncering med Google Ads. Vores Google Ads-certificerede specialister laver en skræddersyet plan for din annoncering på Google, og gennem de mange annonceringsmuligheder kan dit website blive fundet, når dine potentielle kunder foretager behovssøgninger.

  • Maksimal synlighed overfor specifikt tilpassede målgrupper
  • Hurtige resultater
  • Ram forbrugerne alle steder i salgstragten
  • Du bestemmer selv dit maksimale budget
  • Skab relevant trafik fra forbrugere der søger dine ydelser
  • Alt kan spores, så vi ved hvad der skaber konverteringer
Vil du have hjælp til at blive fundet af dine kunder?
Vil du have hjælp til at blive fundet af dine kunder?
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Google Ads

Google Ads er Googles effektive annonceringsværktøj. Med det har du mulighed for at tiltrække nuværende – såvel som potentielle kunder – ind på dit website gennem målrettede kampagner. Annoncerne er dermed en måde, hvorpå du kan synliggøre dit website, når dine kunder søger på Google efter lige netop de produkter eller ydelser, du fører.

Effekten af disse annoncer kan mærkes hurtigt. Indenfor ganske få dage kan du med relevante annoncer få muligheden for at få ledt betalt trafik hen til dit website, og du betaler kun pr. klik på annoncen. Det betyder, at du kun betaler, når du opnår resultater med dine Google Ads. Du har selv mulighed for at justere dit budget, og du får en masse relevant trafik, da den bliver ledt ind på dit website på baggrund af dine kunders behovssøgninger.

Med Google Ads kan du gøre din virksomhed synlig på Google. Af andre fordele kan følgende nævnes som eksempler:

  • Google Ads er målbart
  • Google Ads er fleksibelt
  • Google Ads giver relevant trafik
  • Google Ads genererer hurtig trafik modsat eksempelvis SEO
  • Google Ads er nem at budgettere med

Når først du har oprettet en Google Ads kampagne, har du mulighed for at få den vist forskellige steder online. Eksempelvis bliver dine tekstannoncer vist øverst på Google, når dine kunder søger efter en ydelse eller et produkt, men derudover har du med Google Ads også mulighed for at få dine annoncer vist som bannere på hjemmesider og som reklamer på eksempelvis YouTube.

Få udarbejdet den bedste Google Ads Strategi hos OnlinePlus

Fordelen ved Google Ads er, at du har mulighed for at fange dine kunder i et sted i købstragten, hvor de allerede er motiverede til i hvert fald at undersøge dine produkter eller ydelser – og måske er de endda klar til at købe med det samme.

Google Ads er ikke til at overse. Deres placering er tydelig, og ved hjælp af værktøjet har du mulighed for at få målrettet dine annoncer, så du er sikker på kun at få fat i de rigtige og få ledt relevant trafik over til dit website.

At opretholde, overvåge og budgettere Google Ads kan være en lidt tidskrævende affære. Konkurrencen er hård og for den, der ikke har indsigt i annonceringsværktøjet, kan det være svært at analysere og optimere ens kampagner. Derfor vælger mange virksomhedsejere at få hjælp til dette. Hos OnlinePlus kan du få hjælp af Google Ads certificerede specialister. OnlinePlus er et Google Partner certificeret full-service webbureau, og du kan trygt lægge dit websites annoncering i vores Google Ads-specialisters hænder med visheden om, at de er i stand til at varetage al jeres annoncearbejde med henblik på at skabe de bedste resultater for dig og dit website.

Sådan kan vi vækste din forretning med Google Ads

Google Ads er et målrettet og dynamisk annonceværktøj. Her har du muligheden for hele tiden at få rettet i dit budget og alt efter, hvor godt din annonce klarer sig, kan du også løbende rette i dine kampagner samt optimere dem. Det giver dig fuld kontrol over dine annoncer til enhver tid, og her kan du opnå hurtige og målbare resultater på ganske få dage modsat SEO, der ofte kan være flere måneder om at generere organisk trafik til din hjemmeside.

Har du en nyopstartet eller eksisterende virksomhed, kan du altså med fordel bruge Google Ads til blandt andet følgende ting:

  • Nå ud til nye kunder
  • Skab synlighed omkring dit websites produkter eller ydelser
  • Øg din hjemmesides omsætning

Hos OnlinePlus sidder vores dygtige Google Ads-specialister klar til at hjælpe dig med din annoncering. Sammen lægger I en plan for dit websites ønsker og behov, og ud fra det laver specialisterne annoncer rettet mod din målgruppe. Løbende vil de overvåge dine kampagner, således at de kan være sikre på, at de kører, som de skal, at konverteringerne er fornuftige, og at budgettet bliver holdt.

Bliv fundet med skræddersyede annoncer

Sammen med din tilknyttede Google Ads-specialist aftaler I et dagligt budget. Dette kan dog til enhver tid ændres, hvis kampagnen eksempelvis viser sig at være en rigtig god forretning for dig og dit website. På den måde har du altid fuld kontrol over det antal kroner, der bliver brugt på din annoncering.

Hos OnlinePlus foretager vi altid en søgeordsanalyse, før vi påbegynder annoncearbejdet. Du fortæller os blot, hvilke landingssider, produkter eller lignende du ønsker, der skal oprettes en annonce til, og efterfølgende laver din Google Ads-specialist en søgeordsanalyse. På baggrund af den bliver der lavet en søgeordsliste med alle de relevante søgeord, som vi kan lave annoncegrupper for.

Næste skridt inden oprettelsen af den endelige annonce er at tage stilling til geografisk afgrænsning. På den måde har du mulighed for at målrette dine annoncer mod ét eller flere områder i Danmark alt efter, hvor du tilbyder dine services og lignende. På den måde sikrer du dig at blive fundet af dine potentielle kunder med Google Ads.

Konverteringssporing og rapportering

Som indehaver af et website er det vigtigt at være bevidst om ens resultater. Inden oprettelsen af en annonce er det derfor vigtigt at gøre sig tanker om eksempelvis mål og andet, der skal til, før I betragter kampagnen som værende en succes. Har annoncen ikke en konverteringssporing, kan det ikke vurderes, om annoncen har genereret det, der var håbet. Derfor opsætter vi altid en konverteringssporing, når vi opretter en annonce i Google Ads.

Det gør vi for at måle udbyttet af de annoncer, vi opretter, og på den måde kan vi oplyse dig om eksempelvis antal henvendelser gennem annoncerne eller det antal ordrer, der er blevet lavet på baggrund af annoncerne. Disse informationer giver dig også adgang til en vigtig viden om dine kunder og deres adfærd, som kan bruges i forbindelse med justeringer af allerede eksisterende kampagner, og når der skal oprettes nye kampagner.

Hver måned vil du modtage en rapport udarbejdet af din Google Ads-specialist. I den vil det blandt andet fremgå, hvor meget trafik jeres annoncer har genereret, og hvor mange penge du har brugt på dine Google Ads i løbet af måneden samt en generel beskrivelse af, hvordan dine annoncer klarer sig på Google.

Google Ads – Et væld af annonceringsmuligheder

Google Ads tilbyder et væld af annonceringsmuligheder, som alle hver især har sine fordele. Afhængig af hvilken annonceform man vælger, bliver annoncen tilpasset efter, hvor den skal vises henne online, så du har mulighed for at blive fundet på de sider, hvor det er mest relevant for dig. Google Ads er nemlig meget mere end blot tekstannoncer på Google.

Tekstannoncer

Tekstannoncer er de øverste resultater ved kommercielle søgninger på Google. De kendes ved at være markeret med et lille grønt banner, hvor der står annonce. Tekstannoncer er en meget effektiv annonceringsmulighed til dig, der gerne vil have dit website på til tops på Google og samtidig ligge over de organiske søgeresultater.

Tekstannoncer er den ældste og mest anvendte kampagnetype på Google, men med skiftet fra Google Adwords til Google Ads kom der et væld af andre muligheder.

Google Shopping

Google Shopping er en forholdsvis ny feature. Denne annoncemulighed retter sig til dig, der har en webshop. Det er en af de mest profitable løsninger, hvor dine specifikke produkter kommer til at blive vist øverst eller i højre side ved siden af søgeresultaterne, når dine potentielle kunder laver søgninger efter bestemte produkter eller produktgrupper på Google.

Disse annoncer er kendetegnet ved et billede af produktet, produkttitel, pris samt webshoppens navn, og disse annoncer skaber som regel mest salg og det bedste investeringsafkast, da kunden kan se produktet samt prisen, inden der klikkes på annoncen.

Display kampagner

Med display annoncering har du mulighed for at skabe synlighed for dit website og dine produkter eller ydelser gennem bannerreklamer. Disse bliver eksempelvis vist på nyhedssider, og det er et af de bedste branding-værktøjer på nettet, da vi husker grafisk/visuel kommunikation bedre, end noget vi læser eller hører.

Denne form for annoncering er ikke blot lavet til at skabe salg. De er også med til at skabe en tillid mellem dig og dine potentielle kunder, da de løbende bliver præsenteret for dit website og dine budskaber. Dette øger sandsynligheden for, at det er dig, de vil tænke på, når de kommer i en situation, hvor de skal købe en ydelse eller et produkt, du tilbyder.

YouTube videoannoncering

Med annoncering på YouTube har dit website mulighed for at blive eksponeret for rigtig mange mennesker. YouTube er ejet af Google, så derfor er videoannoncering også noget, der administreres gennem Google Ads.

Ligesom med de andre annoncetyper har vores dygtige Google Ads-specialister mulighed for at målrette dit websites annoncering præcist, så du er sikker på, at den når ud til lige præcis din målgruppe. Denne type af annoncering er også billig, så ikke nok med, at du har mulighed for at få god eksponering, så kan det også blive gjort for ganske få penge.

Bing Ads

Google er den største søgemaskine, men Bing står ifølge Microsoft for én ud af 11 søgninger i Danmark. Derfor er det også en god ide at få lavet tekstannoncering på Bing.

Bing har som sådan ikke noget med Google Ads at gøre, da det er ejet af Microsoft, men da der er så mange søgninger på søgemaskinen, må du ikke overse den i din kampagnestrategi. Derudover er tekstannoncering på denne søgemaskine også billig, da det for mange er en overset annonceringsmulighed.

Google Ads Custom Intent

Når man taler om Google Ads Custom Intent, er der ikke som sådan tale om en kampagnetype. Det er i stedet en målretningsmetode for bannerannoncer på Displaynetværket. Her har du mulighed for at få målrettet dine bannerannoncer for dit website mod personer, der i forvejen har besøgt specifikke hjemmesider, som du udvælger.

Med Google Ads Custom Intent kan vi lave en grundig konkurrentanalyse og målrette dit websites Display annoncer mod personer, der har besøgt dine konkurrenters hjemmesider samt andre relevante hjemmesider i din branche.

Skal jeg hjælpe dig videre med din Google Ads?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig