Få konverteringer gennem visuel eksponering

Google Shopping kombinerer målrettet annoncering med billeder af dine produkter, og resultatet er en visuel eksponering af din webshop og dine produkter, hver gang dine potentielle kunder foretager behovssøgninger. Har du en webshop? Så lad vores dygtige Ads-specialister hjælpe dig med at opsætte dine Shopping-kampagner.

  • Rapportering af månedlige resultater med nøgletal
  • Få vist produkter direkte i Googles søgeresultater
  • Mulighed for afkast fra første dag
  • Certificerede Google shopping specialister
  • Bør være enhver webshops førstevalg af markedsføringskanaler
  • Alt spores, så der løbende optimeres for at skabe størst mulig omsætning og ROAS
Skal vi opsætte dine Google Shopping-kampagner?
Skal vi opsætte dine Google Shopping-kampagner?
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Google Shopping

Har du en webshop, er Google Shopping nærmest en uundværlig annoncetype. Google Shopping giver nemlig dig og dit website mulighed for at få vist jeres produkter enten øverst i Googles søgeresultater over de tekstbaserede annoncer eller ude i højre side. I disse annoncer vil pris på varen og navnet på din webshop være tydeligt angivet, og det giver dine potentielle kunder en unik mulighed for at tage stilling til dine varer allerede fra søgemaskinen af.

At dine potentielle kunder har mulighed for at se din vare og dens pris uden at gå ind på dit website betyder også, at kunderne kan tage stilling til, om de vil købe varen eller ej, allerede før de klikker sig ind på din hjemmeside. De er et sted i købstragten, hvor de allerede er motiverede for at købe dine produkter, og når alle informationer er givet på forhånd, kan dine kunder nemt vurdere, om de har lyst til at handle med dig eller en af dine konkurrenter i stedet. Derfor er der større sandsynlighed for, at et klik vil føre til en egentlig konvertering i sidste ende.

Gratis og visuel eksponering af dine produkter

Omvendt betyder det også, at du får en masse gratis eksponering med Google Shopping, hvilket måske kan føre til en senere konvertering, da dine potentielle kunder vil kunne huske dit website og dine produkter.

Vi kender alle talemåden om, at et billede siger mere end 1000 ord, og det gør sig især også gældende, når det kommer til annonceringsmuligheder. I de traditionelle tekstannoncer har du kun et bestemt antal ord til at beskrive dit produkt, men med Google Shopping kan du i stedet vise dine produkter for dine kunder. Når du har en webshop, har du sikkert også mange konkurrenter, der er ude efter den samme målgruppe som dig. Med Google Shopping har du mulighed for at tiltrække dine kunder gennem smarte og overskuelige annoncer. Google Shopping er derfor en meget rentabel annonceringstype til dig, der har en webshop.

Med denne annonceringsform får du blandt andet følgende fordele:

  • Dit website får større synlighed i Googles søgeresultater
  • Du vil opleve en øget trafik, der bliver ledt over på din sidde gennem dine Google Shopping annoncer
  • Du får en øget konverteringsrate, da den besøgende kan se produkt og pris, før de klikker
  • Du vil modtage effektiv rapportering, som viser, hvor godt annoncerne klarer sig
  • Du får et overblik over dine konkurrenters priser
5 fordele ved Google Ads Tekstannoncering
Større synlighed i søgeresultaterne
Målrettet tekstannoncering skaber øget relevant trafik til dit website
Øget konverteringsrate, da kunden kan se produkt og pris, før de klikker
Effektiv rapportering, som viser, hvor godt annoncerne klarer sig
Overblik over konkurrenternes priser

Få ledt relevant trafik over på din webshop med hjælp fra OnlinePlus

Uanset hvad du sælger fra din webshop, så er det vigtigt, at du får gjort dine potentielle kunder opmærksom på dit website og selvfølgelig også dine produkter. Med Google Shopping annoncer har du mulighed for at vise dine potentielle kunder, at du tilbyder de varer, de søger efter på Google, således at du kan få en masse relevant trafik ledt over til din hjemmeside.
Google Shopping gør det altså muligt for dig og dit website at være synlig ikke kun på skrift men også med billeder i dine potentielle kunders købsøjeblik. Det gør købsoplevelsen nem og overskuelig for kunderne, og derfor er Google Shopping også en af de annoncetyper med det bedste afkast.

Så driver du en webshop, og har du endnu ikke Google Shopping, kan du trygt overlade den opgave til OnlinePlus. Vores dygtige Google Ads-specialister er certificeret i at udarbejde skræddersyede og målrettede Google Shopping annoncer, så I får mest muligt ud af jeres annonceringsbudget.

Ud fra samtaler med dig omhandlende dine ønsker for dit website og dine mål for dine annoncer skræddersyer vi Google Shopping annoncer til dig og din virksomhed, der er lavet til at skabe et solidt udgangspunkt for et potentielt køb. Mange oplever også at deres CTR (Click Through Rate) stiger, efter de er begyndt at anvende Google Shopping annoncer sammenlignet med før, hvor de måske kun annoncerede på Google ved hjælp af de traditionelle tekstannoncer.

Sådan hjælper vi dig med at få succes med Google Shopping

Internetkøbere i dag er kræsne. De vil have det bedste af det bedste samtidig med, at det skal være nemt og overskueligt at klikke ting hjem til dem selv. Med Google Shopping annoncer gør du det nemt for dine kunder at vælge dine produkter frem for dem, der dukker op gennem eksempelvis betalte tekstannoncer eller de organiske søgeresultater på Google, som er hjulpet frem af SEO. Hos OnlinePlus har du mulighed for at få professionel hjælp og rådgivning i forbindelse med dine Google Shopping annoncer enten som et selvstændigt produkt eller som en samlet Google Ads-løsning, hvor du måske samtidig har displaykampagner, tekstannoncer eller noget helt tredje.

Optimering

Når kampagnen er udarbejdet, bliver der hele tiden indsamlet store mængder af data, som er værdifuld for dig og din Google Ads-specialist. Denne data indeholder informationer om dine kunders adfærd og dine produkters konverteringsrate, og alle disse informationer kan bearbejdes. Ud fra analysens resultater kan vi eksempelvis lave budjusteringer, så du altid er sikker på at have optimerede annoncer – og derfor får det størst mulige investeringsafkast.
Indledningsvis tager vi en samtale om de ting, du gerne vil findes på. På baggrund af marked- og søgeordsanalyser foretaget af din tildelte Google Ads-specialist udarbejder vi en Google Shopping-strategi. Har du ikke en i forvejen, opsætter vi en Google konto samt Merchant Center, så vi har adgang til de platforme, der skal til for at lave og administrere dine Google Shopping kampagner.

Om du får succes med dine annoncer afhænger også af kvaliteten af jeres produktfeed. Fra Merchant Center har vi mulighed for at lægge dine produktinformationer op på dine varer, og det er også derfra, at Google får sine oplysninger om dine enkelte produkter. Derfor behøves du ikke oprette unikke annoncer for hvert af dine produkter. Vi har stor erfaring og viden om at opbygge de korrekte og optimale produktfeeds til Google Shopping-annoncer. Derfor er du altid sikker på at have et optimeret produktfeed. Kun på den måde kan du være sikker på, at dine annoncer bliver fundet af dine potentielle kunder, når de foretager behovssøgninger.

Du har fuld kontrol over dit maksimale budget

Med Google Shopping annoncer betaler du kun for din annoncering, når der er en, der klikker på netop din annonce. Prisen på dette klik varierer meget. Tilbyder din webshop varer, der er høj konkurrence på, vil et klik til et populært produkt koste mere, end hvis du har et produkt, hvor konkurrencen ikke er særlig høj. Det handler altså om de specifikke produkter, og hvad der er profitabelt at byde på.

Du vil sammen med din tildelte Google Ads-specialist aftale et dagligt budget. På den måde har vi fuld kontrol over, hvor mange penge der maksimalt må bruges på dine Google Shopping kampagner. Dette budget ligger dog ikke fast, så hvis du og Google Ads-specialisten vurderer, at dine kampagner er en god forretning, kan budgettet altid hæves.

Skal jeg hjælpe dig videre med din Google Shopping?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig