VÊr sikker pÄ at blive fundet pÄ Google

Med tekstannoncering kan du hurtigt opnÄ mÄlbare resultater. NÄr dine potentielle kunder sÞger efter dine varer eller ydelser, er du sikker pÄ, at dit website dukker op Þverst i sÞgemaskinen, og hos OnlinePlus kan du fÄ hjÊlp af vores Ads-specialister til at fÄ flere konverteringer gennem mÄlrettede tekstannoncer.

  • Rapportering af mĂ„nedlige resultater med nĂžgletal
  • Mulighed for afkast fra fĂžrste dag
  • Certificerede Google Ads specialister
  • Strategisk rĂ„dgivning ud fra dit behov
  • MĂ„lretning af din annoncering
  • VĂŠr synlig pĂ„ Google indenfor 24 timer
Skal vi hjĂŠlpe dig med tekstannoncering?
Skal vi hjĂŠlpe dig med tekstannoncering?
Ring nu pÄ tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Tekstannoncering

Tekstannoncering er den Êldste og ogsÄ en af de mest anvendte annonceringsformer pÄ Google. Med tekstannoncer har du mulighed for at fÄ en masse eksponering af dit website pÄ Google.

Tekstannoncer er de annoncer, du finder i toppen af Google, hver gang du har foretaget en sĂžgning pĂ„ et givent produkt eller en given ydelse. Du kan altid genkende dem ved, at der stĂ„r annonce ud for tekstannoncerne, og de er altid placeret over de organiske sĂžgeresultater. Hvem der ligger nummer et pĂ„ de organiske sĂžgeresultater handler nemlig ikke om, hvem der betaler sig til bedre placeringer. Det drejer sig derimod om sĂžgemaskineoptimering – ogsĂ„ kendt som SEO i daglig tale. Det tager lang tid at opnĂ„ gode resultater med SEO, men med betalte annoncer har du mulighed for hurtigt at fĂ„ de bedste placeringer pĂ„ Google, sĂ„ du kan fĂ„ relevant trafik ledt over pĂ„ din hjemmeside.

Med tekstannoncer skrÊddersyet til dit website har du nemlig mulighed for at fÄ din virksomheds ydelser eller produkter placeret Þverst i dine potentielle kunders behovssÞgninger. Men det er ikke det eneste. Udover gode placeringer fÄr du ogsÄ fÞlgende fordele med tekstannoncer:

  • Du betaler kun for dine annoncer, hvis nogen klikker pĂ„ den
  • Du fĂ„r fuld kontrol over, hvor mange penge der maksimalt kan bruges
  • Du har mulighed for at vĂŠlge en konverteringsoptimeret landingsside frem for en sĂžgemaskineoptimeret landingsside
  • Du kan optimere dine kampagner til at give det stĂžrst mulige afkast – ud fra analyse af data

FĂ„ udarbejdet profitabel tekstannoncering hos OnlinePlus

Hvad end du har en webshop eller en hjemmeside, sĂ„ er eksponering gennem flere forskellige kanaler altid en god ide at investere i. Det skaber nemlig synlighed og interesse over for det, dit website tilbyder. IsĂŠr pĂ„ Google er der store muligheder for at nĂ„ ud til rigtig mange mennesker – og dermed ogsĂ„ for at opnĂ„ konverteringer gennem dine tekstannoncer.

Google er verdens stÞrste sÞgemaskine, og med Google Ads har du mulighed for at nÄ ud til lige prÊcist den mÄlgruppe, du gerne vil have til at kÞbe dine ydelser eller produkter. Men konkurrencen er hÄrd. Der bliver maksimalt vist 4 tekstannoncer pr. sÞgning, og hvem der bliver vist vÊlges pÄ baggrund af en hurtig auktion pÄ Google. Derfor kan det ogsÄ vÊre svÊrt at fÄ din tekstannoncering til at give overskud. At opsÊtte en tekstannonce, der er skrÊddersyet til din virksomhed, dine Þnsker og samtidig ogsÄ din mÄlgruppe kan ligeledes vÊre en omfattende opgave, men hos OnlinePlus er vi Google Ads-certificeret, og vi har en masse erfaring, der gÞr, at vi kan lave tekstannoncer, der kan vÊre med til at opnÄ et hÞjt investeringsafkast (ROI).

Du har mulighed for at opnÄ meget hurtige resultater med dine placeringer modsat SEO, hvor det kan tage op til et helt Är, fÞr du opnÄr de placeringer pÄ Google, du gerne vil have. Vores dygtige Google Ads-specialister kan sÊtte dine tekstannoncer korrekt op baseret pÄ grundige samtaler mellem dem og dig, sÄ dine tekstannoncer bliver udformet efter dine Þnsker for dit website. SÄ er du sikker pÄ at nÄ ud til den mÄlgruppe, du gerne vil.
OnlinePlus er Google Partner, og det betyder, at Google anerkender vores evner inden for blandt andet Google Ads, og hos os er dine tekstannoncer i gode hÊnder. I samarbejde aftaler du og din tildelte Google Ads-specialist en strategi, der giver dig den bedst mulige eksponering. Vi har indsigt i, hvilke sÞgeord du fÄr mest ud af, hvilket budget du skal arbejde ud fra, og hvordan man laver en tekstannonce, der fanger dine potentielle kunders opmÊrksomhed.

5 fordele ved Google Ads Tekstannoncering
Placeringer Ăžverst i sĂžgeresultaterne
pÄ et splitsekund og opnÄ samtidig stor synlighed for en relevant mÄlgruppe
VĂŠlg en konverterings- optimeret landingsside
frem for en sĂžgemaskineoptimeret landingsside
Betal kun ved klik
og fÄ stÞrst mulig effekt for pengene. Med pay-per-click betaler du kun, nÄr kunder klikker ind pÄ annoncen
FĂ„ fuld kontrol
over, hvor mange penge der maksimalt kan bruges
Mulighed for at optimere dine kampagner
til at give det stþrst mulige afkast – ud fra analyse af data

Derfor skal du have tekstannoncer som en del af din markedsfĂžringsstrategi

Med tekstannoncer pÄ Google fanger du dine potentielle kunder, nÄr de er motiverede for at kÞbe. Modsat eksempelvis display annoncering der har en stor eksponering pÄ blandt andet nyhedssider, hvor folk ikke er kÞbsmotiverede, sÄ dukker dine tekstannoncer pÄ Google kun op, nÄr der bliver sÞgt pÄ dine produkter eller ydelser. Det betyder, at du er sikret relevante kliks og synliggÞrelse af dine annoncer for personer, der kunne vÊre interesserede i at handle hos dig. Al trafik til din hjemmeside, der bliver ledt ind gennem dine tekstannoncer, kommer altsÄ pÄ baggrund af behovssÞgninger.

Da du fanger dine potentielle kunder pÄ det rette tidspunkt i forhold til kÞbsmotivation, er der ogsÄ stor sandsynlighed for, at deres klik pÄ din annonce ender ud med en reel konvertering. Dine visninger pÄ Google er gratis, indtil nogen klikker pÄ dit link. Det betyder, at du reelt fÄr en masse gratis eksponering pÄ Google, nÄr dine tekstannoncer bliver vist i relevante sammenhÊnge. PÄ den mÄde er du sikker pÄ, at din annonce kun bliver vist for folk, der rent faktisk er interesseret i det, du tilbyder. Du nÄr derfor kun ud til relevante personer, og sÄ lÊnge ingen klikker pÄ din annonce, er din eksponering gratis. Derfor er tekstannoncering pÄ Google et effektivt og fleksibelt annonceringsvÊrktÞj, der kan nÄ ud til meget specifikke mÄlgrupper og skabe synlighed for dit website.

SĂ„dan fungerer Google Ads tekstannoncering

Der er en del arbejde, der skal laves pÄ baggrund af din tekstannoncering, men nÄr fÞrst annoncen er oppe og kÞre, vil du indenfor ganske fÄ dage kunne begynde at se resultater pÄ baggrund af din annoncering.

Inden opsÊtning af tekstannoncen skal du i samarbejde med din tildelte Google Ads-specialist sÊtte et mÄl for, hvornÄr din tekstannonce har vÊret en succes. Har du eksempelvis en webshop, kan det vÊre et bestemt antal solgte varer, der dikterer om en tekstannonce har vÊret succesfuld eller ej, men uanset hvad ens mÄl er, sÄ er det vigtigt at have aftalt det pÄ forhÄnd. Vi opsÊtter konverteringssporing pÄ alle dine tekstannoncer, og ud fra denne kan din Google Ads-specialist vurdere, om tekstannoncen er rentabel og skal fortsÊtte, eller om noget skal Êndres.

Derefter skal I aftale et dagligt budget. Det er vigtigt at huske pÄ, at dette budget til enhver tid kan Êndres, sÄ hvis kampagnen kÞrer godt, kan belÞbet sÊttes op, og omvendt kan det sÊttes ned, hvis kampagnen kÞrer knap sÄ godt. Det er ogsÄ op til dig, hvad du vil betale pr. klik. Prisen pr. klik er afhÊngig af blandt andet konkurrence pÄ dine sÞgeord. Har du eksempelvis et sÞgeord, du gerne vil findes pÄ, som mange andre ogsÄ har, vil prisen vÊre hÞjere pr. klik. Tilbyder du til gengÊld produkter eller ydelser, hvor der er lav konkurrence pÄ dine sÞgeord, vil du opleve, at dine sÞgeord er billigere pr. klik.

NÄr kampagnen sÄ er i gang, vil vi lÞbende gÄ ind og tjekke dens resultater, og hvis det er nÞdvendigt, justerer vi i den, sÄ du fÄr det bedste afkast pÄ dine tekstannoncer. NÄr det kommer til tekstannoncering, er alt mÄlbart. Vi foretager lÞbende konkurrentanalyser, sÄ dine tekstannoncer kan blive optimeret og justeret til at kunne lede trafikken fra dine konkurrenter hen til din hjemmeside.

En gang om mÄneden vil du modtage en rapport fra din Google Ads-specialist, hvor du kan lÊse mere om, hvad du har fÄet ud af dine kampagner, hvad de har kostet, og hvor mange konverteringer der har vÊret.

Skal jeg hjĂŠlpe dig videre med din Google annoncering?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan ogsÄ kontakte dig
Vi kan ogsÄ kontakte dig