Vær sikker på at blive fundet på Google

Med tekstannoncering kan du hurtigt opnå målbare resultater. Når dine potentielle kunder søger efter dine varer eller ydelser, er du sikker på, at dit website dukker op øverst i søgemaskinen, og hos OnlinePlus kan du få hjælp af vores Ads-specialister til at få flere konverteringer gennem målrettede tekstannoncer.

  • Rapportering af månedlige resultater med nøgletal
  • Mulighed for afkast fra første dag
  • Certificerede Google Ads specialister
  • Strategisk rådgivning ud fra dit behov
  • Målretning af din annoncering
  • Vær synlig på Google indenfor 24 timer
Skal vi hjælpe dig med tekstannoncering?
Skal vi hjælpe dig med tekstannoncering?
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Tekstannoncering

Tekstannoncering er den ældste og også en af de mest anvendte annonceringsformer på Google. Med tekstannoncer har du mulighed for at få en masse eksponering af dit website på Google.

Tekstannoncer er de annoncer, du finder i toppen af Google, hver gang du har foretaget en søgning på et givent produkt eller en given ydelse. Du kan altid genkende dem ved, at der står annonce ud for tekstannoncerne, og de er altid placeret over de organiske søgeresultater. Hvem der ligger nummer et på de organiske søgeresultater handler nemlig ikke om, hvem der betaler sig til bedre placeringer. Det drejer sig derimod om søgemaskineoptimering – også kendt som SEO i daglig tale. Det tager lang tid at opnå gode resultater med SEO, men med betalte annoncer har du mulighed for hurtigt at få de bedste placeringer på Google, så du kan få relevant trafik ledt over på din hjemmeside.

Med tekstannoncer skræddersyet til dit website har du nemlig mulighed for at få din virksomheds ydelser eller produkter placeret øverst i dine potentielle kunders behovssøgninger. Men det er ikke det eneste. Udover gode placeringer får du også følgende fordele med tekstannoncer:

  • Du betaler kun for dine annoncer, hvis nogen klikker på den
  • Du får fuld kontrol over, hvor mange penge der maksimalt kan bruges
  • Du har mulighed for at vælge en konverteringsoptimeret landingsside frem for en søgemaskineoptimeret landingsside
  • Du kan optimere dine kampagner til at give det størst mulige afkast – ud fra analyse af data

Få udarbejdet profitabel tekstannoncering hos OnlinePlus

Hvad end du har en webshop eller en hjemmeside, så er eksponering gennem flere forskellige kanaler altid en god ide at investere i. Det skaber nemlig synlighed og interesse over for det, dit website tilbyder. Især på Google er der store muligheder for at nå ud til rigtig mange mennesker – og dermed også for at opnå konverteringer gennem dine tekstannoncer.

Google er verdens største søgemaskine, og med Google Ads har du mulighed for at nå ud til lige præcist den målgruppe, du gerne vil have til at købe dine ydelser eller produkter. Men konkurrencen er hård. Der bliver maksimalt vist 4 tekstannoncer pr. søgning, og hvem der bliver vist vælges på baggrund af en hurtig auktion på Google. Derfor kan det også være svært at få din tekstannoncering til at give overskud. At opsætte en tekstannonce, der er skræddersyet til din virksomhed, dine ønsker og samtidig også din målgruppe kan ligeledes være en omfattende opgave, men hos OnlinePlus er vi Google Ads-certificeret, og vi har en masse erfaring, der gør, at vi kan lave tekstannoncer, der kan være med til at opnå et højt investeringsafkast (ROI).

Du har mulighed for at opnå meget hurtige resultater med dine placeringer modsat SEO, hvor det kan tage op til et helt år, før du opnår de placeringer på Google, du gerne vil have. Vores dygtige Google Ads-specialister kan sætte dine tekstannoncer korrekt op baseret på grundige samtaler mellem dem og dig, så dine tekstannoncer bliver udformet efter dine ønsker for dit website. Så er du sikker på at nå ud til den målgruppe, du gerne vil.
OnlinePlus er Google Partner, og det betyder, at Google anerkender vores evner inden for blandt andet Google Ads, og hos os er dine tekstannoncer i gode hænder. I samarbejde aftaler du og din tildelte Google Ads-specialist en strategi, der giver dig den bedst mulige eksponering. Vi har indsigt i, hvilke søgeord du får mest ud af, hvilket budget du skal arbejde ud fra, og hvordan man laver en tekstannonce, der fanger dine potentielle kunders opmærksomhed.

5 fordele ved Google Ads Tekstannoncering
Placeringer øverst i søgeresultaterne
på et splitsekund og opnå samtidig stor synlighed for en relevant målgruppe
Vælg en konverterings- optimeret landingsside
frem for en søgemaskineoptimeret landingsside
Betal kun ved klik
og få størst mulig effekt for pengene. Med pay-per-click betaler du kun, når kunder klikker ind på annoncen
Få fuld kontrol
over, hvor mange penge der maksimalt kan bruges
Mulighed for at optimere dine kampagner
til at give det størst mulige afkast – ud fra analyse af data

Derfor skal du have tekstannoncer som en del af din markedsføringsstrategi

Med tekstannoncer på Google fanger du dine potentielle kunder, når de er motiverede for at købe. Modsat eksempelvis display annoncering der har en stor eksponering på blandt andet nyhedssider, hvor folk ikke er købsmotiverede, så dukker dine tekstannoncer på Google kun op, når der bliver søgt på dine produkter eller ydelser. Det betyder, at du er sikret relevante kliks og synliggørelse af dine annoncer for personer, der kunne være interesserede i at handle hos dig. Al trafik til din hjemmeside, der bliver ledt ind gennem dine tekstannoncer, kommer altså på baggrund af behovssøgninger.

Da du fanger dine potentielle kunder på det rette tidspunkt i forhold til købsmotivation, er der også stor sandsynlighed for, at deres klik på din annonce ender ud med en reel konvertering. Dine visninger på Google er gratis, indtil nogen klikker på dit link. Det betyder, at du reelt får en masse gratis eksponering på Google, når dine tekstannoncer bliver vist i relevante sammenhænge. På den måde er du sikker på, at din annonce kun bliver vist for folk, der rent faktisk er interesseret i det, du tilbyder. Du når derfor kun ud til relevante personer, og så længe ingen klikker på din annonce, er din eksponering gratis. Derfor er tekstannoncering på Google et effektivt og fleksibelt annonceringsværktøj, der kan nå ud til meget specifikke målgrupper og skabe synlighed for dit website.

Sådan fungerer Google Ads tekstannoncering

Der er en del arbejde, der skal laves på baggrund af din tekstannoncering, men når først annoncen er oppe og køre, vil du indenfor ganske få dage kunne begynde at se resultater på baggrund af din annoncering.

Inden opsætning af tekstannoncen skal du i samarbejde med din tildelte Google Ads-specialist sætte et mål for, hvornår din tekstannonce har været en succes. Har du eksempelvis en webshop, kan det være et bestemt antal solgte varer, der dikterer om en tekstannonce har været succesfuld eller ej, men uanset hvad ens mål er, så er det vigtigt at have aftalt det på forhånd. Vi opsætter konverteringssporing på alle dine tekstannoncer, og ud fra denne kan din Google Ads-specialist vurdere, om tekstannoncen er rentabel og skal fortsætte, eller om noget skal ændres.

Derefter skal I aftale et dagligt budget. Det er vigtigt at huske på, at dette budget til enhver tid kan ændres, så hvis kampagnen kører godt, kan beløbet sættes op, og omvendt kan det sættes ned, hvis kampagnen kører knap så godt. Det er også op til dig, hvad du vil betale pr. klik. Prisen pr. klik er afhængig af blandt andet konkurrence på dine søgeord. Har du eksempelvis et søgeord, du gerne vil findes på, som mange andre også har, vil prisen være højere pr. klik. Tilbyder du til gengæld produkter eller ydelser, hvor der er lav konkurrence på dine søgeord, vil du opleve, at dine søgeord er billigere pr. klik.

Når kampagnen så er i gang, vil vi løbende gå ind og tjekke dens resultater, og hvis det er nødvendigt, justerer vi i den, så du får det bedste afkast på dine tekstannoncer. Når det kommer til tekstannoncering, er alt målbart. Vi foretager løbende konkurrentanalyser, så dine tekstannoncer kan blive optimeret og justeret til at kunne lede trafikken fra dine konkurrenter hen til din hjemmeside.

En gang om måneden vil du modtage en rapport fra din Google Ads-specialist, hvor du kan læse mere om, hvad du har fået ud af dine kampagner, hvad de har kostet, og hvor mange konverteringer der har været.

Skal jeg hjælpe dig videre med din Google annoncering?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig