Allerup Striks organiske omsætning steg med over 80%

Garnbranchen kan være hård på grund af den stigende konkurrence. Der er derfor også rift om de bedste placeringer i Googles søgeresultater. Men med en knivskarp strategi, godt samarbejde og de rigtige tiltag lykkedes det os at løfte Allerup Striks organiske omsætning såvel som konverteringsrate op til helt nye højder.

Et givtigt samarbejde viste sig at være den rigtige strategi

Når det kommer til SEO, er der ofte mange, der har visse forbehold. For er det overhovedet noget, der giver resultater? Og nytter det noget at bruge så lang tid på søgemaskineoptimering? Det er sandt, at SEO ikke giver øjeblikkelige resultater som eksempelvis betalt annoncering med Google Ads, men til gengæld kan SEO give dig de vigtige øverste placeringer i Googles søgeresultater – og det eneste, det koster, er det arbejde, du lægger i det.

Fynske Allerup Strik sælger alt, hvad det strikkeglade hjerte kan begære. Det er en branche, der er helt oppe i tiden i øjeblikket, og derfor er det også ekstra vigtigt at være synlig de rigtige steder og tidspunkter. Sammen med Allerup Strik besluttede vi derfor, at SEO var en perfekt løsning, der skulle være med til at lede relevant trafik ind til webshoppen. Dog valgte vi at gøre tingene på en lidt anden måde, end vi plejer. For at få mest ud af vores søgemaskineoptimering, valgte vi nemlig at lave et samarbejde med Allerup Strik. Mens vi sørgede for den mere tekniske del, linkbuilding samt søgeordsanalyse, ville Allerup Strik selv sørge for tekstforfatningsdelen.

Det var et samarbejde, der hurtig viste sig at være den mest givtige strategi. Med de velskrevne tekster og det målrettede SEO-arbejde lykkedes det os i fællesskab at løfte ikke kun webshoppens placering i Google, men også den samlede konverteringsrate.

0%
stigning i den organiske trafik
0%
stigning i den organiske omsætningen
0%
stigning i konverteringsraten

Flere konverterende kunder fik omsætningen til at stige

At dette samarbejde viste sig som værende den helt rigtige løsning, kan tydeligt ses på tallene. Fra første kvartal i 2019 til første kvartal i 2020 er der sket mærkbare og positive forandringer. Forandringer, der virkelig har fået omsætningen til at stige.

Først og fremmest er det interessant at kigge på den organiske trafik. Her er tallet steget med 13,76%! De stigende placeringer i Googles søgeresultater har altså medført en stigning i antallet af besøgende. Men det er ikke det eneste. De besøgende konverterer langt mere end før. Faktisk er konverteringsraten steget med imponerende 76,99%!

Denne udvikling kan også tydeligt mærkes på den organiske omsætning. I løbet af et år er den nemlig steget med hele 82,08%.

Derfor lykkedes det for Allerup Strik

At opnå de eftertragtede pladser på Google kræver en knivskarp strategi og fokus på de helt rigtige parametre. Allerup Strik har et stort udvalg af garn fra en lang række af de mest kendte mærker – og det er blandt andet disse, der har været vores fokuspunkter.

Noget af det vigtigste er at skabe en god brugeroplevelse og en nem købsrejse fra start til slut. Derfor har vores specialister særligt fokuseret på sidetitler og metabeskrivelser, ligesom de har sørget for at skabe et overskueligt produktkort. For at styrke Allerup Striks webshop har vi også arbejdet med linkbuilding. Sideløbende har Allerup Strik selv skrevet nogle gode og lange tekster til alle de relevante søgeord. På grund af den høje konkurrence er det nemlig en god ide at bruge lidt ekstra tid på at lave nogle tekster, der er længere end konkurrenternes – og alt dette har vist sig at give pote i sidste ende.

Kombinationen af teksterne og søgemaskineoptimeringen har virkelig givet Allerup Strik et nøk opad i søgeresultaterne. Og ikke nok med det så har fokusset på den gode købsrejse også været med til at gøre en kæmpe forskel. De, der besøger webshoppen, konverterer nemlig i langt højere grad end før. Alt dette viser blot, at det godt kan betale sig at arbejde med SEO. Selvom det er en proces, der tager tid, så kan rigtig gode resultater opnås – helt uden at det koster andet, end den tid, det tager at søgemaskineoptimere webshoppen og skrive teksterne.