Be-Fashionable svævede på lyserøde skyer på Black Friday

Efter et indgået samarbejde med os og en fælles dialog om en strategi for smykkewebshoppen på Facebook blev ejeren af Be-Fashionable vidne til den bedste Black Friday i deres historie.

Et samarbejde  bliver indgået

Jennifer, som er ejer af smykkeshoppen Be-Fashionable, valgte at tage kontakt til partner i OnlinePlus, Jimmy Vejlemark, for at få hjælp med bl.a. annoncering på Facebook med særligt fokus en af årets største online shoppingdage: Black Friday. Men hvordan gør man sig selv synlig på et kæmpe medie som Facebook, hvor mange af ens konkurrenter også lever et online liv? Først og fremmest foreslog Jimmy Be-Fashionable at oprette en Facebook-begivenhed omhandlende deres afholdelse af Black Friday. Når Facebook-brugere tilmelder sig en sådan begivenhed, får de nemlig notifikationer, hver gang et opslag lægges op i gruppen. På den måde fik Be-Fashionable en oplagt mulighed for at kunne påminde de tilmeldte om Be-Fashionables deltagelse i den store dag. Det havde altså den betydning, at de kunne forblive i brugernes bevidsthed – og dét er at foretrække i en verden, hvor online-shopping er utrolig populært. Udover en Facebook-begivenhed var det også nødvendigt at sætte fut i nogle annoncer, som skulle skabe trafik og konverteringer til webshoppen.

Vi har eksperter inden for hvert enkelt område inden for online markedsføring, og det tæller selvfølgelig også en SoMe-specialist. Jolene Sapsworth hedder hun, og hun blev Jennifers og Be-Fashionables primære kontaktperson hos os. Med Jolene og Jimmys kyndige rådgivning fandt de, sammen med smykkewebshoppen, frem til de Facebook-annoncer, som ville ramme de rigtige målgrupper og derved øge chancerne for større indtjening på Black Friday.

0
visninger af shoppen
0
gennemførte køb
0
i annonceafkast

Fakta og flotte tal

Alle tre annoncer præsterede flot i løbet af hele dagen. Men ”flot” er et vidt begreb, så hermed en nærmere forklaring. Annoncen, der havde til formål at skabe trafik, gav i alt 755 visninger af shoppen og 286 køb. Annoncens afkast landede på 31,79 gange annonceringspengene igen. Og så til dem der havde kigget på produkter, men ikke købt. Her blev der foretaget 13 køb og afkastet landede på 16,32. Annoncen rettet mod personer, der havde lagt varer i kurven, men ikke foretaget et køb, præsterede allerbedst, hvis vi kigger på rene tal. Her blev der foretaget 32 køb med et afkast på 91,72. Og det er, for at sige det mildt, et fantastisk udbytte.

For at skabe et overskueligt overblik, gør vi det op i et gennemsnitligt afkast. De tre annoncer var nemlig med til at give Be-Fashionable den bedste Black Friday i deres historie. I gennemsnit fik de 331 køb fra det store sociale medie, og et gennemsnitligt flot afkast på 33,41. Og hvad betyder det for dem og os? Der var ikke et øje tørt. Jennifer og resten af holdet pakkede på livet løs, og Jolene kunne være intet mindre end stolt og glad for Be-Fashionables resultat. Det, vi hver dag ønsker for vores kunder, skete nemlig i den grad på Black Friday for smykkeshoppen.

En sikker Facebook-strategi

Jolene opsatte i alt tre annoncer, som henholdsvis skulle skabe trafik til siden samt to dynamiske annoncer baseret på webshoppens salgskatalog på Facebook. Disse to annoncer var rettet mod personer, der på Be-Fashionable enten havde lagt varer i kurven, men ikke foretog et endelig køb samt kunder, der havde fået vist produkter, uden at de her ej heller foretog et køb.

Men hvem rammer man egentlig ved at lave annoncer som disse? Til annoncen, der havde til formål at skabe trafik til siden, anvendte Jolene en målgruppe baseret på retargeting. Det vil altså sige, at denne annonce ville ramme personer, der tidligere havde vist interesse for shoppen. Den ville dermed vække minder om Be-Fashionable endnu engang – og denne gang med gode rabatter i sigte.Kombinationen af at bruge retargeting og annoncering rettet mod de, der havde set Be-Fashionables produkter, men som ikke havde foretaget et køb, resulterede i et uovertruffet resultat.

Ønsker du at høre mere om Facebook?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig