Butik Smuksaks brancheindsigt gjorde underværker for deres SEO-indsats

Strikketrenden er steget eksplosivt over de seneste år, og det betyder, at markedet for garn er meget konkurrencepræget. Derfor er det altafgørende at være synlig, hvis du vil vinde kampen om kunderne! Med den helt rette strategi, knivskarpe title-tags og skræddersyede metabeskrivelser formåede Butik Smuksak på blot én måned at stryge til tops i Googles søgeresultater.

Tilpasning til brugernes søgevaner gjorde hele forskellen

Butik Smuksak spottede en ny tendens i kundernes adfærd på nettet, som skulle vise sig at få stor betydning for deres synlighed på Google. Før omtalte kunderne typisk garn efter type/variant, men flere og flere er begyndt at omtale garn efter brand. Vores SEO-team satte sig for at undersøge, om denne tendens kunne ses i brugernes søgevaner – og det kunne den!

Derfor tilpassede vores specialister Butik Smuksaks title-tags og metabeskrivelser samt indholdet på hjemmesiden til brugernes søgevaner. En tilpasning, der hurtigt havde en positiv effekt!
Blot få dage efter kunne vi se en forskel og en stigning i organiske placeringer. På 4 dage rykkede placeringerne fra side 2 og 3 til side 1. Og efter små 2 uger var alle 30 søgeord i top 5 i Googles søgeresultater.

Samlet set gav ændringerne en stigning på 130 organiske placeringer på de udvalgte fokussøgeord over en periode på 1 måned. Det svarer til en stigning på 306,25% i forhold til måneden før.

0
stigninger i organiske placeringer
0%
stigning i den organiske trafik
0%
flere klik (på søgeord)

Bedre placeringer giver flere kliks

En stigning i organiske placeringer er ikke nødvendigvis et succesparameter i sig selv. Det er nemlig ikke uden betydning, hvor på Google man er placeret. Du SKAL være på side 1, hvis du vil være synlig og findes af potentielle kunder.

Stigningen i organiske placeringer har sikret en øget eksponering af Butik Smuksak på 71,55 % i forhold til måneden før – dét har haft en positiv effekt på antallet af kliks, der er steget med 89.66% efter tilpasningerne.  De bedre placeringer har også sikret en stigning i den organiske trafik på 13,05 %. Derfor ses det klart, at stigninger i placeringer har medført en stigning i antallet af besøgende på Butik Smuksaks hjemmeside.

Bedre placeringer er altså første step i kampen om synligheden på Google. Bedre placeringer giver flere eksponeringer, og dermed er chancen for flere kliks langt større. Har du optimeret din metadata og indholdet på siden korrekt, så du opfylder brugernes forventninger, er der større chance for, at de bliver på din side og køber noget, når de først har klikket sig derind.

Samarbejde og dialog giver de bedste resultater!

Kunden er ekspert på sit område – vi er på vores. Derfor er et godt samarbejde og en tæt dialog alfa omega for at opnå de bedste resultater. Selvom vi selv følger tæt med i brugernes adfærd på nettet, er det vores kunder, der har allermest brancheindsigt på deres eget område. Dét er indsigter, der kan gøre en væsentlig forskel i vores arbejde. Kunderne kan være leveringsdygtige med informationer og indsigter, og vi kan derefter undersøge datagrundlaget for disse. Det giver os mulighed for at reagere proaktivt, hvilket giver en klar konkurrencefordel og kan være med til at styrke kundens konkurrenceposition på markedet ved at øge synligheden på Google – og dermed slå konkurrenterne i kampen om kundernes opmærksomhed og klik.

Casen belyser vigtigheden af et tæt samarbejde mellem kunde og væksthus. Sammen skaber vi de bedste resultater!