Dalum Dyrehandel tredoblede deres omsætning med Google Ads

Med en nøje planlagt og skræddersyet Google Ads-indsats oplevede Dalum Dyrehandel på tæt hold, hvorfor det strategiske værktøj er uundværligt i ens digitale markedsføring.

Dalum Dyrehandel skulle pludselig til at løbe stærkt for at kunne følge med efterspørgslen

For lidt over et år siden indledte vi et samarbejde med Dalum Dyrehandel, og det er ikke småting, der er sket siden da. De havde ikke før brugt Google Ads, men har på den korte tid oplevet på tæt hånd, hvad det strategiske værktøj kan udrette. De har nemlig opnået ekstraordinære resultater!

Som altid, startede vores specialister med en dybdegående dialog, om hvad Dalum Dyrehandel ønskede at få ud af samarbejdet, så vi kunne tilpasse indsatsen til præcis dem. Der er nemlig mange greb at skrue på, når man arbejder med Googe Ads, og vi ønsker selvfølgelig at skrue på de helt rigtige.

Dalum Dyrehandel havde et mål om at generere mere relevant trafik samt øge kendskabet og omsætningen – og ‘hvad du ønsker, skal du få’ hos OnlinePlus, så vi gik straks i gang med det indgående arbejde og den strategiske planlægning.

Resultatet blev næsten en tredobling af både deres omsætning og antal konverteringer på webshoppen. Konverteringer er i dette tilfælde dem, der gennemfører en ordre.

0%
Stigning i konverteringer
0%
Stigning i ROAS
0%
Stigning i omsætning via. Ads

Én strategi – store resultater!

Hvis du drømmer om at blive set af mange mennesker, som ikke nødvendigvis kender dig, så skal du være til stede på Google! Der er nemlig flere tusinde søgninger på Google hver eneste dag. Derfor har du en mulighed for at blive vist ret bredt – hvis du selvfølgelig planlægger din indsats korrekt.

Google Ads byder samtidig på flere forskellige annonceringsmuligheder, men i vores arbejde med Dalum Dyrehandel valgte vores specialister primært at fokusere på kampagnetypen Google Shopping.

Google Shopping-kampagner er især relevant for dig, der har en webshop. For når en potentiel kunde søger efter et specifikt produkt, produktgruppe eller brand, som du har i dit produktfeed, vises dine annoncer over de almindelige søgninger på Google – med både billede, titel og pris. Dét er en ret succesfuld måde at annoncere på, da meget af den information de søger, bliver vist allerede inden, de behøver foretage sig noget som helst. Og du rykker hermed kunden ret langt frem i købsprocessen.

En avanceret struktur på Dalum Dyrehandlers Google Ads-konto har gjort, at de er synlige i alle stadierne af kunderejsen. Vores specialister har oprettet Shopping-kampagner på alle deres produktkategorier – herunder annoncer for alle produkterne. Dermed sikrer vi, at vores kundes produkter vil blive mødt på både de generiske og mere målrettede søgninger. Samtidig fik vi et bedre overblik og struktur over deres kampagner, så vores specialister hele tiden kan reagere og justere på den feedback, de møder.

Google Shopping er typisk den annonceringsmulighed, der skaber mest direkte salg og det bedste investeringsafkast – i dette tilfælde kan det ses ved en stigning i ROAS på 15,29 %.

Men hvad siger kunden?

Vi kan trutte nok så meget i vores eget horn og beskrive vores indsats og samarbejde i uendelighed, men når alt kommer til alt, så er det vigtigste, hvad kunden siger og oplever!

Dalum Dyrehandel er ikke bare glade, men også taknemmelig for de resultater, vi har udrettet sammen. Når man ikke har brugt Google Ads som annoncering før, kan det være svært at forholde sig til, hvad og hvor meget man kan få ud af sådan et værktøj. Og det er i den grad kommet bag på dem, hvor meget det har genereret – som Dalum Dyrehandel udtaler ”I har næsten været for gode, for vi kan næsten ikke følge med mere”. Dalum Dyrehandel udtrykker ydermere, at de er glade for den professionalisme, som specialisterne har vist overfor dem, og at de altid kan følge med og få hjælp, når der opstår problemer.

De er glade for at være kommet ud med et godt resultat – især efter et år, hvor det var svært at forestille sig andet.

Dalum Dyrehandel har faktisk været så tilfredse med Google Ads-succesen, at vi nu også har fået lov til at give os i kast med deres Facebook-annoncering.