Kjærulff Fodplejeartikler oplevede en kæmpe fremgang i konverteringer

At være synlig ved relevante Google-søgninger kan skabe travlhed i forretningen. Det oplevede Kjærulff Fodplejeartikler, der ved hjælp af en fokuseret Google Ads-strategi oplevede en stigning i konverteringer på hele 257%!

Dialog banede vejen for skyhøje resultater

Kjærulff Fodplejeartikler forhandler alt inden for fodplejebranchen. Det var derfor vigtigt for webshoppen at blive vist i alle relevante søgninger foretaget af potentielle kunder. Her faldt valget på Google Ads og tekstannoncering, der er et rigtig godt værktøj til at skabe synlighed og mulighed for konverteringer, når det kommer til en branche som Kjærulff Fodplejeartiklers. Skræddersyede kampagner og en målrettet Google Ads-strategi gav også hurtigt pote hos den fynske virksomhed.

Da vi indledte vores samarbejde med Kjærulff Fodplejeartikler, var det ikke første gang, virksomheden satsede på Google Ads. Annoncering på Google havde længe været en del af deres marketingstrategi, så da vi overtog, var det med fokus på, hvad vi kunne gøre anderledes med henblik på forbedring af deres kampagner.

Vi startede derfor samarbejdet med en dybdegående dialog om, hvilke fokuspunkter Kjærulff Fodplejeartikler ønskede at have, og hvad de gerne vil findes på. Ud fra det lagde vi en ny strategi for deres tekstannoncering – en strategi som hurtigt viste resultater. I perioden fra d. 1. januar til d. 31. marts 2020 er der målt en stigning på i alt 257% i konverteringer sammenlignet med samme periode i 2019.

0%
stigning i konverteringsraten
Fordobling
i antallet af ordrer
0%
i fald af annonceringsomkostninger

Flere konverteringer til færre omkostninger

I den nye strategi startede vi blandt andet ud med at tage et kig på Kjærulff Fodplejeartiklers søgeord. Hvor hver annoncegruppe før havde flere søgeord tilknyttet, valgte vores specialister i stedet at fokusere på ét enkelt søgeord pr. annoncegruppe. Denne ændring betød en langt mere optimal struktur i annoncegrupperne, og det sikrer samtidigt, at annoncerne er superrelevante i forhold til den søgning, kunden har foretaget.

Det var dog ikke kun søgeordene, vi valgte at kigge på. Når det kommer til Google Ads, er det alfa og omega med en optimal sporing af konverteringer. Ved at sørge for en korrekt opsætning sikrer vi, at der både er fokus på henvendelser fra telefon, mail og transaktioner på siden.

En af de mere brugte fraser inden for marketing er, at man bliver nødt til at bruge penge for at tjene penge.  Da Google Ads fungerer som en budkrig, er det vigtigt altid at kunne byde højest, således ens annonce kan blive vist, når der bliver foretaget søgninger af potentielle kunder. Et højt bud kan dog aldrig stå alene. Er annoncen irrelevant, vil denne aldrig blive vist – uanset hvor højt buddet er. Er annoncen derimod relevant, er der større chance for, at netop den bliver valgt. Det viser dette eksempel med Kjærulff Fodplejeartikler tydeligt. Ved at skabe relevante annoncer og annoncegrupper med fokus på ét søgeord oplevede virksomheden ikke kun en stigning i konverteringer, men også et fald i annonceringsudgifter på hele 60%!

Løbende vedligeholdelse holder de gode resultater ved lige

Det er ikke kun det rigtige søgeord og den rigtige struktur af hver annoncegruppe, der er med til at give de gode resultater. Det efterfølgende arbejde med hver annoncegruppe er mindst lige så essentielt, som det er at opsætte dem korrekt.

Løbende vedligeholdelse og budjusteringer er derfor en stor del af vores specialisters arbejde. Ved løbende at tjekke op på Kjærulff Fodplejeartiklers tekstannoncer har de kunnet agere rettidigt i forhold til optimering og budjustering. Kun på den måde kan de sørge for, at annoncerne altid forbliver relevante og dermed vist for potentielle kunder, der søger efter netop de produkter, Kjærulff Fodplejeartikler tilbyder.

Google Ads er virkelig et godt redskab, når det kommer til at skabe synlighed og sikre, at man er i kundernes bevidsthed, når de leder efter produkter og ydelser. Det kræver optimale annoncegrupper og et knivskarpt fokus, men til gengæld er der virkelig fantastiske muligheder for at opnå flere konverteringer. Det mærkede Kjærulff Fodplejeartikler tydeligt, da vi fik kigget deres Google Ads-kampagner igennem og fik dem sat korrekt op.

Ønsker du at høre mere om Google Ads?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig