Sådan fik Læderland succes med sine Facebook-annoncer

De rigtige målgrupper, lækre billeder og knivskarpe tekster – det var, hvad der skulle til for at løfte Læderlands Facebook-annoncering op til helt nye højder.

Skarpt fokus på målgrupper fik tallene til at stige

Den roskildebaserede virksomhed, Læderland, har gennem de sidste mange år specialiseret sig i salg af lækre lædermøbler og andre ting til hjemmet – både via deres fysiske forretning og deres webshop. En platform som Facebook viste sig hurtigt at være den helt rigtige for Læderland at annoncere på – og ved hjælp af nogle få justeringer begyndte de gode resultater hurtigt at tikke ind.

Noget af det allervigtigste i Læderlands tilfælde var at tage et ekstra kig på målgrupperne. Facebook har nogle helt fantastiske muligheder for kundesegmentering, og en af disse er de såkaldte lookalikemålgrupper – også kendt som kopimålgrupper. Her kopierer man simpelthen dem, der allerede har interageret med Læderland og danner en helt ny målgruppe. En målgruppe, der i interesser, demografi og lignende minder om dem, der allerede har interageret eller handlet hos Læderland.

Derudover valgte vores specialister også at satse på retargeting-annoncer. Disse vises for kunder, der på en eller anden måde har interageret med virksomheden, og minder dem om nogle af de lækre produkter, Læderland tilbyder.

0%
Stigning i antallet af unikke klik
0%
Stigning i visninger af landingside

Visning for de rigtige målgrupper gav pote

At satse på kopimålgrupper og retargeting viste sig at være den helt rigtige strategi for Læderlands annoncer. Så snart annoncerne blev vist for de rigtige målgrupper, begyndte vores specialister at kunne se succesen. Faktisk er der sket en virkelig flot stigning målt fra d. 1. november 2018- 31. januar 2019 til 1. november 2019 – 31. januar 2020.

Først er det værd at tage et kig på de unikke klik. Det dækker over de folk, der på en eller anden måde interagerer med annoncen. Det tal er steget med imponerende 106,64%!

Vi har dog ikke kun set en stigning i de unikke klik. Antallet af personer, der har klikket sig videre fra annoncen og ind på landingsiden, er også steget markant. Her er tallet steget med hele 117,50%! ​

Ændringer i det grafiske design spiller også en stor rolle

Det er dog ikke kun vigtigt at fokusere på de rigtige målgrupper. Designet og teksten på annoncerne skal også sidde lige i skabet. Derfor tog vores specialister også et ekstra kig på det grafiske i annoncerne med henblik på at finde de steder, hvor de kunne optimeres.

Det første, vi kiggede på, var billederne. Hvor annoncerne før viste et produktbillede af møblerne, valgte vi i stedet at bruge billeder af møblerne i et miljø – eksempelvis i en flot indrettet stue. Det giver et meget bedre billede af, hvordan møblet kan tage sig ud i forskellige indretninger, og dermed er det også lettere at forestille sig det hjemme hos en selv. Sidst, men ikke mindst, tog vi også et kig på annonceteksterne. Her var vores fokus at bringe de vigtigste pointer op i allerførste linje, så de, der ser annoncen, hurtigt og let kan gennemskue budskabet.

Der er ingen tvivl om, at tallene går hånd i hånd med det grafiske, og nye lækre billeder og knivskarpe tekster har helt sikkert være med til at give Læderland de helt igennem fantastiske resultater.

Ønsker du at høre mere om Facebook?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig