Sådan opnåede Legebutikken en stigning på over 1000% i antal køb

Facebook er for mange brancher den helt rigtige kanal at annoncere på. Det oplevede Legebutikken, der ved hjælp af forskellige annoncetyper oplevede imponerende resultater og en kæmpe stigning i antal solgte varer.

Dynamiske annoncer og fokus på nyheder var vejen frem

Når det kommer til annoncering på Facebook, handler det i høj grad om at finde den type af annonce, der fungerer bedst. For Legebutikken fandt vi hurtigt ud af, at dynamiske annoncer var det, der gav de absolut bedste resultater. Efter en grundig dialog med Legebutikken udvalgte vi en række forskellige billeder og tekster til annoncen, hvorefter Facebook selv kunne gå ind og vælge de særlige kombinationer, der er flest klik på. På den måde hjælper Facebooks algoritmer med at lave den mest effektive annonce.

Når den rigtige annonceform er udvalgt, skal den vises til den rigtige målgruppe. Her valgte vi at satse på kopimålgrupper. Kopimålgrupper består af en målgruppe, der på flere parametre minder om kunder, der før har handlet hos Legebutikken – det kan være i forhold til alder, adfærd, køn og geografi. På den måde rammer annoncerne dem, der ligner Legebutikkens allerbedste kunder.

Det, der i særdeleshed også har vist sig særligt effektivt hos Legebutikkens annoncer, var at fokusere på webshoppens nyheder. Hvor vi før fokuserede på at have forskellige temaannoncer, forsøgte vi i stedet at satse lidt ekstra på Legebutikkens nye varer – og det må man virkelig sige kom til at gøre den helt store forskel.

0%
Antal køb er steget med
0%
Omsætning er steget med
0%
ROAS er steget med

Målrettet annoncering skabte en stigning på over 500% i omsætning

Facebook er meget mere end blot et socialt medie, hvor man kan interagere med venner og familie. Det er også en platform, hvor man kan blive introduceret for nye brands og produkter, og derfor er verdens største sociale medie også den helt rigtige annonceringsplatform for mange virksomheder. Især legetøjsbranchen kan opnå virkelig gode resultater på Facebook – og det oplevede Legebutikken.

Kombinationen af knivskarpe annoncer og målretning mod de rette målgrupper viste sig at være den helt rigtige. Annonceringen leverede i første kvartal i 2020 nogle helt igennem fantastiske tal sammenlignet med samme periode i 2019.
På forholdsvis kort tid oplevede Legebutikken en imponerene stigning i antal køb gennem deres Facebook-annoncering. En stigning på hele 1059,46% blev det til, hvilket også førte til en stigning i omsætningen på hele 586,17%!

Det er ikke kun i omsætningen og i antal køb, at Facebook-annoncernes mærkbare succes kan måles. Vi så også en tydelig forbedring i kampagnernes afkast. Faktisk oplevede Legebutikken en stigning på 6,52% i ROAS, hvilket er endnu en indikator for, at strategien bag virksomhedens annoncer har vist sig særlig effektiv.

Sådan holdt Legebutikken sig i de besøgendes bevidsthed

For en webshop som Legebutikken er det ikke kun vigtigt at blive vist for potentielle kunder. Det er også vigtigt at forblive i bevidstheden hos dem, der før har vist interesse for deres produkter. Her var dynamiske retargeting-annoncer den bedste løsning, og derfor har vi også valgt at lade denne type annonce køre sideløbende med den dynamiske annonce. Og den har helt sikkert også været med til at bidrage til de gode resultater.

Retargeting-annoncer rammer dem, der har været inde på Legebutikkens hjemmeside og har vist interesse i nogle af produkterne. Efterfølgende bliver den potentielle kunde præsenteret for annoncer med de produkter, de har kigget på, når de sidder og scroller ned gennem Facebooks newsfeed – og på den måde bliver vedkommende mindet om Legebutikken og det udvalg, webshoppen har at byde på.

En dynamisk annonce og en dynamisk retargeting-annonce viste sig altså at være den helt rigtige strategi for Legebutikken. Ved at satse lidt ekstra og ved at prøve nye tiltag lykkedes det for Legebutikken at opnå fantastiske resultater på Facebook i form af et højere afkast, højere omsætning og en imponerende stigning i antal køb.

Ønsker du at høre mere om Facebook?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig