Netuglen fik deres annoncepenge 10,5 gange igen med Google Ads

Netuglen oplevede på tæt hold, hvordan resultatet blev en næsten fordobling af antallet af ordrer i forhold til sidste år.

Fordobling i antal af ordrer

Casen med Netuglen er ikke enestående, for det strategiske værktøj, som Google Ads er, er ganske enkelt ikke til at tage fejl af. Netuglen valgte at indgå et samarbejde med OnlinePlus med formålet om at øge virksomhedens omsætning gennem gennemarbejdet og strategisk annoncering. Dialogen mundede ud i beslutningen om at lægge energi og arbejde i en solid Google Ads annoncering – med stor succes. Gennem tæt samarbejde undervejs i forløbet, er det med hjælp fra OnlinePlus lykkedes Netuglen at få antallet af ordrer til at stige med 93% sat i forhold til sidste år (2018) alene gennem Google Ads som salgskanal.

Det betyder samtidig, at Netuglens samlede omsætning fra 2018 til 2019 er steget med 129%, og at annonceringsafkastet ikke længere ’kun’ giver dem 6,32 gange deres annonceringsbudgetpenge igen, men nu får de dem 10,53 gange igen! Det er noget af en indsats, der har bragt fantastiske resultater med sig.

0%
stigning i den samlede omsætning fra 2018 til 2019
0%
stigning i antal ordrer
0
gange fik de pengene igen

Målrettet annoncering med Google Ads gav fantastiske resultater

Hvis du er I stadigvæk er i tvivl om, hvorvidt Google Ads er pengene og besværet værd, er her endnu et solidt belæg for, hvorfor Google Ads ikke bare er ’endnu’ et annonceringsværktøj, men et fantastisk ét af slagsen. Netuglen oplevede på tæt hold, hvordan resultatet blev en næsten fordobling af antallet af ordrer i forhold til sidste år.

Det skal du vide om Google Ads

Netuglen er forhandler af alt fra bæltetasker til computertasker, rejsetasker, rygsække og skoletasker – og en hel masse derimellem. Når udvalget af produkter er stort, er målgruppen af potentielle købere det også. Derfor er det indgående arbejde og den strategiske planlægning bag den udførte Google Ads kampagne altafgørende for at få resultater som Netuglens. Kampagnens primære fokus var på annonceringsværktøjet Google Shopping, der kombinerer målrettet annoncering med billeder af produkter, således resultatet bliver en visuel eksponering af webshoppen og produkterne hver gang en potentiel kunde foretager behovssøgninger efter givne produkter på Google.

Annonceringen gennem Google Shopping giver potentielle kunder en enestående mulighed for at tage stilling til jeres webshops varer allerede inde i Googlesøgningen, idet både pris på produktet og navnet på jeres virksomhed står der. De mange informationer og det visuelle element placerer kunden et sted i købstragten ikke langt fra endeligt køb, og derfor er der større sandsynlighed for, at en enkelt Googlesøgning her vil resultere i en egentlig konvertering og køb – Google Ads er mildest talt ’besværet’ værd.

Ønsker du at høre mere om Google Ads?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig