Sådan fik en velkomstmail ordrerne til at tikke ind

Resultaterne af New Seasons velkomstmail er et klart bevis på, at udsendelse af nyhedsbreve kan betale sig. Ved hjælp af en enkel mail lykkedes det New Season at opnå en konverteringsrate på hele 6,79%!

En personlig kommunikationskanal, der giver pote

Er nyhedsbreve ikke bare en forældet kanal, ingen rigtig bruger mere? Og sletter folk ikke bare nyhedsbrevene, så snart de får dem? Fordommene er mange, men faktum er, at nyhedsbreve er en af de bedste kanaler til at promovere nye varer, tilbyde ekstra rabatter og unikke tilbud, ligesom de kan være med til at skabe tillid mellem forbruger og virksomhed. Og det bliver tydeliggjort i dette eksempel med New Season.

Da New Season for første gang åbnede de digitale døre til den nye shop d. 1. september 2019, var det med ønsket om at have en personlig og gennemsigtig kommunikation med kunderne. Her passer nyhedsbreve perfekt ind, og næsten fra start af har en pop-up på New Seasons wepshop samlet nyhedsbrevslæsere ind. Inden for ganske kort tid havde nyhedsbrevslisten vokset sig til en fornuftig størrelse – det samme havde antallet af ordrer, der stammede fra den velkomstmail, kunderne fik fremsendt.

I en periode på knap fem måneder opnåede velkomstbrevet en konverteringsrate på hele 6,79%, og antallet af ordrer kunne tydeligt mærkes hos nyopstartede New Season.

0%
af den samlede indkost, kom fra velkomstmailen
0%
i åbningsrate
0%
i konverteringsrate

En engangsopsætning, der bliver ved med at give

New Seasons webshop har et lækkert og imødekommende udtryk – og det var vigtigt at få overført til webshoppens pop-up såvel som nyhedsbreve. Faktisk er det alfa og omega, at der er en rød tråd mellem shoppen og markedsføringen, da det skaber tillid, og derfor er kunderne ikke i tvivl om, hvem afsenderen af nyhedsbrevet er. Vi udviklede derfor en velkomstmail, der i sine farver og design minder om shoppen, og teksten har vi holdt kort og personlig. I velkomstbrevet bliver modtageren blot præsenteret for en kort hilsen og en fordelagtig rabatkode, der ikke kun kan bruges én gang – men faktisk resten af året!

Denne velkomstmail er en engangsomsætning, og er den først aktiveret, kræver den et minimum af vedligeholdelse. Alt New Season derfor har skulle gøre er blot at høste frugterne, velkomstmailen har kastet af sig og sende tøjet afsted til deres nye ejere.

Men hvad har New Season helt præcist fået ud af deres velkomstmail? Velkomstmailen har en åbningsrate på imponerende 87,95% og en klikrate på 20,1%. I en periode på fem måneder har denne velkomstmail stået for knap 5 % af New Seasons samlede indtægt. Derfor kan man virkelig tale om, at det er en engangsopsætning, der blot bliver ved med at give.

Den perfekte metode til at opnå loyale kunder

Tallene taler sit eget tydelige sprog. Ved hjælp af en imødekommende velkomstmail og lovning om nogle gode rabatter har New Season opnået virkelig flotte resultater ved hjælp af en enkelt mail. Men det stopper naturligvis ikke der.

Gennem nyhedsbreve er det muligt at opnå et helt særligt forhold med sine kunder – et forhold som rigtig mange brancher med fordel kan drage nytte af – dette gælder især også tøjbranchen. Siden 1. marts 2020 er der blev sendt yderligere fire nyhedsbreve afsted til New Seasons nyhedsbrevsmodtagere. Med en gennemsnitlig åbningsrate på 38,57% og en gennemsnitlig klikrate på 38,24% kan vi konstatere, at New Season har nogle meget loyale nyhedsbrevsmodtagere, der gerne åbner webshoppens nyhedsbreve og klikker sig videre ind på webshoppen.

I New Seasons tilfælde var nyhedsbreve altså den perfekte metode til at opnå loyale kunder, som webshoppen kan promovere alle sine nye tilbud til og tilbyde specielle rabatter som tak for, at de vil modtage nyhedsbrevet.

Ønsker du at høre mere om nyhedsbreve?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig