Med en tilstedeværelse i hele købstragten knækkede vi koden til succes!

Nordic Coffee House casen er et skoleeksempel på, at man med strategisk tilstedeværelse og fokus på kernekompetencer hurtigt kan tjene sin investering ind igen.

En seriøs tilgang til data blev startskuddet på samarbejdet

Vi indledte vores samarbejde med Nordic Coffee House i februar 2021 –  altså for kun små 8 måneder siden, og det er ikke gået stille for sig siden da.

Da vi overtog dem som kunde, havde de ikke opsat konverteringssporing. Det betyder, at de ikke havde nogle reelle tal på ROAS, omsætning, antal konverteringer mv., som er nogle af de parametre, vi, og mange andre, måler på, når vi måler succes.

Det betyder også, at vi desværre ikke havde meget at tage udgangspunkt i, men en ren tavle skræmmer os ikke – tværtimod. Så vi gik straks i gang. Og det er nok ikke nødvendigt at sige, at det allerførste, vi gjorde, var at opsætte den korrekte sporing, så både vi og kunden ved, hvad der foregår, og hvad de får ud af at samarbejde med os – vi tror på transparenthed. Og data. Vi tror rigtig meget på data!

0
ROAS
Effektivt produktfeed-optimering
Avanceret Google Shopping-struktur

Indlevelse og forståelse for kundens produkter førte til solide resultater

Vores specialister opsatte også en avanceret annoncestruktur på Nordic Coffee House’s konto, der i al sin enkelthed går ud på at være til stedet i alle stadier af brugerens købstragt. Det lyder måske, som om det giver sig selv, men det er ikke tilfældet.

Men vores specialister har gjort sit forarbejde godt, og ved at sætte sig ordentligt ind i vores kundes produkter sikrede de at sætte annoncer op, der rammer alle typer af kunder. Det har de bl.a. gjort ved at opbygge synlighed, når brugerne søger på brede kaffetermer, såsom ”kaffekværn” eller ”espressomaskine”, og måske bare leder efter inspiration. Samtidig er vores kunde også til stede, når målgruppen søger på et meget specifikt brand eller produkt, såsom ” eureka mignon specialita”. Herved dukker Nordic Coffee House både op ved kunder, der befinder sig i den spæde research-start, og ved de mere konverteringsparate brugere, der ved, hvad de leder efter.

Et andet kendetegn ved vores Google Shopping-struktur indebærer at byde helt ned på produktniveau. Vores specialister sætter hermed bud på hvert produkt, så vi sikrer os altid at byde det mest optimale for både de produkter, der performer rigtig godt, og dem, der performer mere middelmådigt.

Denne strategi har betydet, at kunden allerede inden for et år har opnået en ROAS på 15,58!

Synlighed, synlighed, synlighed!

En anden Google Ads-knap, vores specialister trykkede på, for at gøre Nordic Coffee House mere fremtrædende, var feed-optimering. Feed-optimering handler i bund og grund om at hjælpe Google med at vide, hvornår den skal vise hvilke produkter til forbrugerne. Vi har arbejdet målrettet med at sikre, at vores kunde bliver vist på alle relevante søgninger. Det har vi gjort ved at optimere blandt andet deres produkttitler på samtlige produkter og ydermere sørge for, at de dukker på den korrekte søgning, uden nødvendigvis at have integreret søgningstermen i navnet. Det lyder måske kompliceret, men det betyder såmænd bare, at vi har sikret os, at Nordic Coffee House dukker op f.eks. på en søgning som ’kaffekværn’ – hvad enten kaffekværn indgår i selve titlen på hjemmesiden eller ej.