Sådan steg Skanderborg Bilcentrum 341 pladser på 9 dage

Er det muligt at opnå hurtige resultater ved hjælp af SEO? Svaret er ja, og det oplevede vores kunde, Skanderborg Bilcentrum. Efter kun 9 dage steg webshoppen med over 300 pladser i de organiske søgeresultater.

Eliminering af tyndt indhold gjorde udslaget

Når det kommer til SEO, er godt og relevant indhold alfa og omega. Det var derfor også et af vores fokuspunkter at få elimineret tyndt indhold i forbindelse med Skanderborg Bilcentrums SEO-strategi. Der var ikke blevet arbejdet med søgemaskineoptimering på hjemmesiden før, så først og fremmest fik vi udarbejdet en grundig søgeordsanalyse, der kom til at danne grundlaget for al tekstforfatning til hjemmesiden.
I alt er der blevet produceret 5000 ord fordelt på 14 sider. Næsten alle sider er blevet optimeret med relevant indhold, så ingen sider længere har tyndt eller ingen indhold. Det har virkeligt været med til at løfte hele hjemmesiden fremfor kun enkelte sider, og det kan tydelig mærkes i de organiske resultater. På kun 9 dage er flere sider gået fra slet ikke at være indekseret til at blive indekseret, og Skanderborg Bilcentrum er steget med imponerende 341 placeringer i Googles organiske søgeresultater fra den 27. maj 2020 til den 5. juni 2020.

SEO kan give hurtige resultater

Et knivskarpt fokus på relevant indhold på alle sider og en målrettet SEO-strategi viste sig altså at være den helt rigtige kombination, der skulle til for at løfte Skanderborg Bilcentrums hjemmeside op til helt nye højder.
Søgemaskineoptimering er normalt en proces, hvor resultaterne ikke kommer fra den ene dag til den anden – ikke desto mindre kan SEO føre til helt igennem fantastiske resultater. Nogle gange sker det dog, at det hårde arbejde med søgemaskineoptimering skinner igennem i resultaterne hurtigt – og det må man virkelige sige er tilfældet med Skanderborg Bilcentrum. Der skulle kun lidt over en uge til, før hjemmesiden klatrede op i de organiske søgeresultater.

Jimmy Vejlemark
Partner & CMO