Facebook-annoncering resulterede i rekordhøjt julesalg hos Spejdergear

Med én eneste retargeting-annonce oplevede Spejdergear, hvordan det visuelle annonceringsformat trak kunderne tilbage til websitet og skabte et annonceafkast på 30,67.

SpejderGear fik deres annoncekroner 30 gange igen på Facebook

Der findes ikke dårligt vejr – kun dårlig påklædning, og det gælder i særdeleshed, når samtalen falder på friluftsudstyr og grej til udendørslivet. For selvom julemånedens regn og blæst ikke lægger op til særlig mange outdoor-aktiviteter, formåede SpejderGear i samarbejde med vores hold af SoMe-specialister alligevel at få deres penge 30 gange igen igennem én annonce på Facebook. Dette resultat er ikke enestående, men et led i en konkret marketingstrategi, hvor det altså er tydeligt, at annoncering på Facebook betaler sig og er medvirkende til at skabe både synlighed, trafik og øget omsætning.

0
i annonceafkast
0 kr.
brugte annoncekroner i perioden
0
kroner tjent gennem annoncen

Målrettet annoncering betaler sig

Gennem en dynamisk retargeting-annonce, hvor besøgende på SpejderGears website fik vist de samme produkter på Facebook, som de enten havde set på eller lagt i kurven, men ikke købt, havde Spejdergear sammen med vores SoMe-specialister til formål med annoncen at vække en genkendelsesværdi hos en potentiel køber. Her blev den enkelte på Facebook præsenteret for et eller flere produkter, som han eller hun allerede havde vist interesse for, og dermed opstod muligheden for at vende tilbage til Spejdergears webshop og færdiggøre købet.

I dagligdagens små pauser og ledige stunder surfer vi ofte rundt på websites og ser på et hav af forskellige produkter, men vi kan blive afbrudt eller have brug for at overveje købet, og derfor er det ikke altid, at vi når til check out. Med en visning af varer, den besøgende allerede har vist interesse for og dermed finder relevante, er retargeting et vigtigt redskab i at lede den potentielle køber tilbage på websitet og her færdiggøre købet. I den konkrete case brugte Spejdergear i hele december 2246kr på en retargeting-annonce på Facebook og tjente herigennem 68.905kr – altså formåede Spejdergear med specifikke annonceringer at tiltrække de kunder, der havde forladt kurven og få en del af dem til at genoverveje købet.

Fordele ved retargeting

Fordi 3,8 millioner danskere har en Facebook-profil, og det er dette medie, vi bruger længst tid på, er retargeting, ligesom ovenstående case med SpejderGear også viser, en oplagt mulighed for dig at hente potentielle kunder tilbage til dit website og gennemføre et køb eller placere en ordre. Fordi de fleste potentielle kunder bare undersøger mulighederne og ikke er besluttede på at gøre et køb med det samme, giver den specifikke annoncering mod besøgende på dit website dig mulighed for at opnå konverteringer og samtidig nå ud til rigtig mange mennesker hver eneste dag. Denne strategi fungerer især ved overvejelseskøb, da beslutningsprocesserne herved kan være lange, og jo mere man påvirkes enten gennem tekst, billeder eller begge dele, jo større er chancen for, at man til slut køber produktet.

En anden fordel ved retargeting er, at klikpriserne ofte er billigere sammenlignet med andre former for services, hvor du betaler pr. klik. Dog skal man som webshop have omkring 1000 månedlige besøg, for at denne form for annoncering er mulig, i og med at datamængden skal være stor nok til at kunne ramme den enkelte, unikke bruger.

Ønsker du at høre mere om Facebook?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig