Stærk tilstedeværelse fik omsætningen i vejret hos Stald Direkte

En bred tilstedeværelse og fokus på kernekompetencer var noget af det, der skulle til for at løfte Stald Direktes Google Ads-strategi op til helt nye højder.

En holistisk tilgang skabte de bedste resultater

Hver dag er der flere tusinde søgninger på Google alene i Danmark. Det kan være spørgsmål om alt mellem himmel og jord såvel som specifikke søgninger på produkter og ydelser. Google er derfor også det perfekte sted at være synlig med sin virksomhed, og det fandt webshoppen og butikken Stald Direkte hurtigt ud af.

Stald Direkte sælger alt inden for rideudstyr og ridetøj, og efter at have sat sig nøje ind i branchen blev det besluttet, at en stærk tilstedeværelse ville komme til at kunne give de bedste resultater. I stedet for at fokusere på én annonceringsform valgte vi i stedet at skabe en strategi, der indeholder alt lige fra den traditionelle tekstannoncering til displayannoncering. Ved hjælp af en holistisk tilgang sørgede vores specialister altså for, at Stald Direkte var synlig alle de rigtige steder. Ikke kun i relevante søgninger på Google, men også på andre sider i form af eksempelvis bannere på forskellige websites.

En sådan strategi er særlig effektiv for virksomheder som Stald Direkte. Ikke nok med at man sørger for at være bredt til stede i salgstragten, så sikrer man også, at man bliver ved med at være i de potentielle kunders bevidsthed, hvis de har besøgt Stald Direktes hjemmeside uden at foretage et køb. Resultatet af strategien taler da også for sig selv. Sammenlignet med samme periode sidste år har første kvartal i 2020 klaret sig markant bedre, når det kommer til Google Ads.

0%
Stigning i antallet af konverteringer på et år
0%
Stigning i samlede ROAS
0%
Stigning i konverteringsværdi på annoncer

Mere relevant trafik førte til en stigning i antallet af konverteringer

For en virksomhed som Stald Direkte ligger en stor del af Google Ads-arbejdet i at udvælge forretningens kernekompetencer og sørge for at være til stede på disse. Kerneforretningen for Stald Direkte blev aftalt med kunden, og så startede arbejdet med at få ledt så meget relevant trafik over til webshoppen som muligt.

Konsekvensen af det nye fokus på forretningens kernekompetencer og den brede tilstedeværelse kunne hurtigt mærkes hos Stald Direkte. I løbet af et år steg antallet af konverteringer med 54,98% og den samlede ROAS steg med imponerende 19,35%! Det kunne også mærkes på bundlinjen. I første kvartal af 2020 havde Stald Direktes annoncer opnået en konverteringsværdi på 25,87%.

Det er altså tydeligt at se, at det i Stald Direktes tilfælde kunne betale sig at satse bredt og sørge for at have en stærk tilstedeværelse lige der, hvor deres potentielle kunder var.

Målgruppeindsigt hjalp med at budgive

Med en virksomhed som Stald Direkte er det altid alfa og omega at tage et ekstra kig på målgruppen. Ikke kun for at kunne sikre synlig tilstedeværelse overfor potentielle kunder, men også for at kunne budgive på den mest effektive måde.

Vores specialister startede med at tage et godt kig på branchen, og med en god portion know-how og indsigt i målgrupper lykkedes det dem at tilpasse annonceringen. Det var ikke kun vigtigt at fange interessen hos de lukrative målgrupper, der kunne finde på at handle hos Stald Direkte. Det var lige så vigtigt at få indsigt i målgrupperne for at finde ud af, hvordan vi bedst kan budjustere. Her har vores specialister blandt andet gjort brug af Googles egne kataloger og målgrupper og præsenteret de mest relevante for Stald Direktes annoncer. Ved at holde øje med, hvordan disse målgrupper behandler annoncerne og ved at undersøge, hvordan alle andre agerer i forhold til dem, giver det vores specialister de bedste forudsætninger for at budjustere.

En holistisk tilgang til Google Ads, en målrettet strategi for at skabe en stærk tilstedeværelse og et ekstra fokus på målgrupper er altså noget af det, der ligger bag den succes, Stald Direkte har oplevet. En succes, der har medført, at langt mere relevant trafik bliver ledt over til deres webshop, og at der bliver foretaget langt flere konverteringer end før.

Ønsker du at høre mere om Google Ads?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig