Når samarbejder når nye højder, og horisonter bliver udvidet

Med en moderne og optimeret hjemmeside, der er tilpasset de danske brugere, kan UNICEF nu nemmere nå det danske publikum. Og med en stigning på 57,43% i nye faste støtter efter release af deres nye site, elsker Danmark UNICEF’s nye og brugervenlige hjemmeside.

Et dybdegående stykke arbejde begynder

Når en organisation som UNICEF byder dig velkommen indenfor, er det ikke bare sådan lige at træde over dørtærsklen. Som NGO har UNICEF nemlig nogle ganske særlige krav til de virksomheder, som de indgår samarbejder med. Derfor blev der sat en underskrift på et dokument, der sikrede UNICEF, at OnlinePlus selvfølgelig overholder menneskerettigheder – det vil altså sige, at vi blandt ikke anvender børnearbejde og arbejder med våben.

Da formalia var på plads, kunne nørderiet endelig starte. Udfordringen lå nu i, at det ikke var hele sitet, der skulle laves om, men i stedet engelske elementer, der skal gøres danske, brugervenlige og mere moderne.

Heldigvis er OnlinePlus et hus fuld af kompetente eksperter, og vi har selvfølgelig også dygtige udviklere med på holdet. Vores udviklingschef, Martin Due, blev tovholder på projektet og UNICEF’s primære kontaktperson på den rejse, som sidenhen skulle vise sig at blive et stærkt samarbejde. Hos OnlinePlus er vi nørder i bedste forstand, og som en sand kode-ekspert havde Martin en masse løsninger, som kunne gøre UNICEF’s danske hjemmeside endnu bedre.

0%
stigning i faste støtter
Ny hjemmeside
hvor det danske publikum nu lettere kan nås
Donationsmodul
som gør det lettere at donere penge til børn i nød

Når tæt dialog og en fælles forståelse fører til fantastiske løsninger

Med en underskrevet kontrakt kunne vores eksperter begynde det arbejde, der i sidste ende skulle munde ud i en dansk hjemmeside til en af verdens største hjælpeorganisationer. UNICEF havde klare ideer om, hvad der skulle ske, og allerede fra begyndelsen var det meningen, at deres engelske søsterwebsite skulle konverteres til en dansk udgave. Der skulle derfor ikke designes en spritny hjemmeside med en masse nye funktioner, men i stedet skulle en engelsk side fordanskes og tilpasses de danske besøgende. UNICEF’s engelske udgave var nemlig ikke længere den nyeste dreng i klassen, og krævede derfor ændringer så den ville blive mere brugervenlig, moderne og konverteringsvenlig. Martin fik tilsendt UNICEF’s engelske theme, tog tyren ved hornene og tilpassede det, så temaet nu blev til en dansk og optimeret udgave.Temaet blev delt med UNICEF, så de selv kunne være med i hele processen og godkende alle løsninger inden udførelse. Et sådant tema giver den bedste forståelse for, hvilke muligheder der ligger i et site, og derfor var dette første step på vejen mod den topmoderne danske hjemmeside. Desuden skulle hjemmesiden have et nyt fundraising-system, da den engelske udgave ikke var tilpasset det danske marked og betalingskanalerne hertil. I tæt dialog gennem Skype og mailkorrespondancer med UNICEF’s repræsentant, Charlotte Majlund Madsen, Digital Platform Manager, tilpassede Martin det nye donationsmodul, så det fungerede i samspil med UNICEF’s landingssider.

Det har alt i alt mundet ud i et fantastisk site målrettet de danske besøgende. Hele 57,43% nye støtter er blevet en del af UNICEF’s velgørenhedsunivers, og det er vi hos OnlinePlus utrolig glade for.

En åben dialog der fortsætter

Samarbejdet mellem OnlinePlus og UNICEF slutter ikke her. Som ansvarlig for deres nye hjemmeside, er dialogen fortsat åben. UNICEF huser selv en masse knivskarpe mennesker, som selv laver ændringer på landingssider, ligger nye billeder op og meget andet, men har de brug for nye løsninger eller et nyt design, er vi deres ven i nøden. Derfor fortsætter den tætte dialog for at bevare den bedste løsning for en af verdens største velgørenhedsorganisation.

Samarbejdet med UNICEF har for os som digitalt webbureau vist os, at vi kan varetage alle former for opgaver uanset vores kunders størrelse. Vi har plads til både store og små, og hverken tømreren eller velgørenhedsorganisationen bliver overset. Vi elsker at udvikle os, og det har vi i den grad gjort i samarbejde med UNICEF.

Ønsker du at høre mere om hjemmesider?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig