WWF fik lavet en ny og inspirerende hjemmeside

Ved hjælp af et moderne og lækkert design, visuelle effekter, store billeder og en brugervenlig navigation fik Verdensnaturfonden, også kendt som WWF, løftet deres nye hjemmeside op til helt nye højder.

Fokus på den røde tråd

Når en ny hjemmeside skal bygges op fra bunden, går et kreativt og spændende samarbejde i gang. Hvordan skal designet være? Og hvad med billeder og effekter? WWF havde et ønske om en ny og mere tidssvarende hjemmeside med et design, der passede til deres stil og deres farver. Resultatet blev en visuel flot hjemmeside holdt i rød tråd med WWF’s designprofil og med en masse spændende tilføjelser, der gør besøget på hjemmesiden til en oplevelse.

  • Store og flotte billeder
  • Nem navigation
  • Nyt donationsmodul
Ny hjemmeside
som er opdateret og får budskaberne frem
Webshop design
hvor man kan støtte ved at købe merchandise
Donationsmodul
som gør det lettere at donere penge til dyr og natur

En spændende hjemmeside med masser af bevægelighed

WWF er en organisation, der hver dag kæmper for at beskytte miljø såvel som verdens dyreliv. Det var derfor vigtigt, at deres nye hjemmeside skulle udstråle dette, og at den indbød de besøgende til at blive længe på siden ved hjælp af interaktion, visualisering og bevægelighed.

Førsteprioriteten for vores designere og udviklere var at skabe en sammenhæng mellem virksomheden og den nye hjemmeside. Dette ses blandt andet på organisationens orange, hvide og sorte farver, der går igen på hele hjemmesiden. Derudover var det også vigtigt, at hjemmesiden visuelt udstråler det, WWF kæmper for. Derfor har vores designere og udviklere gjort plads i designet til store og flotte billeder af dyr og natur. Billeder, der er med til at gøre hjemmesiden ekstra lækker, men som også er med til at appellere til de besøgendes følelser.

Sidst men ikke mindst skulle det gøres til en oplevelse at besøge WWF’s nye hjemmeside. Efter megen dialog blev det aftalt, at videoer, infografik og bevægelige elementer var vejen frem, og netop disse elementer er tænkt ind i designet på hver side i form af uddybende videoer samt spændende scroll- og hover-effekter.

Brugervenlighed og nye muligheder for at give støtte

Noget af det vigtigste at fokusere på i udviklingen af en ny hjemmeside er brugervenlighed. Det var derfor vigtigt for vores designere og udviklere at skabe en hjemmeside, der var let at navigere rundt på. Dette løste de blandt andet ved at lave en megamenu med indhold i form af både tekst, billeder og links, som de besøgende har adgang til, uanset hvor på hjemmesiden, de befinder sig.

Et ønske fra WWF var også, at det skulle være nemt at støtte fonden, og at det blev tydeliggjort, hvordan man gør – og at man kunne komme til donationsmodulet, uanset hvor på siden den besøgende var. Dette løste vores designere og udviklere med en tydelig bjælke på forsiden holdt i WWF’s orange farve og en knap i toppen, som er synlig hele tiden. For at gøre det så nemt som muligt at donere til WWF skulle et nyt donationsmodul også findes. Valget faldt på Online Fundraising, der gør det let og hurtigt for den enkelte at give et bidrag.

At lave en hjemmeside som WWF er en lang og spændende proces, hvor alle muligheder bliver vendt og drejet, indtil valget falder på de helt rigtige fokuspunkter. I dette tilfælde var det altså brugervenlighed, den røde tråd og bevægelighed, der var nøgleordene, og resultatet er en hjemmeside, der på bedste vis indkapsler alt det, WWF står for.

Ønsker du at høre mere om hjemmesider?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig