Hvad er e-mail marketing?
Vidste du, at e-mail marketing er den markedsføringsmetode, der kan give den største konverteringsrate? Med den rette e-mail marketing strategi kan du nemlig sikre dig høje konverteringsrater, og så er e-mail marketing også en af de mest effektive kanaler målt på ROI (Return On Investment).
E-mail marketing er en velkendt markedsføringsmetode, der gør brug af e-mails til at udsende alt lige fra nyhedsbreve til markedsføringskampagner m.m. På denne måde får du mulighed for at sende dine mulige kunder relevant indhold, der vækker interesse og øger din omsætning. Desværre er der mange, der forbinder nyhedsbreve med en forældet kommunikations- og markedsføringsform, men det er slet ikke tilfældet. E-mail marketing lever nemlig i bedste velbefindende og er samtidig en af de platforme, der udvikler sig allermest i øjeblikket. Faktisk er e-mail marketing et af de mest effektive værktøjer, når det kommer til at skabe kundeloyalitet og engagement omkring din virksomhed og dit produkt.
Grunden til, at e-mail markedsføring ofte forbindes med en forældet disciplin, skyldes i flere tilfælde, at mange ikke helt ved, hvad man kan bruge platformen til, eller hvilken værdi nyhedsbreve giver. Nyhedsbreve er et effektivt relationsmedie, hvor det i høj grad handler om kundepleje og vedligeholdelse af dine kunder. Og selvom brugen af nyhedsbreve er blevet en smule mere teknisk og talfokuseret, kan nyhedsbreve i mange tilfælde være et magisk værktøj, der kan få dine kunder til at gøre lige det, du ønsker, de skal. med e-mail automation marketing har det aldrig været nemmere at benytte sig af e-mail marketing.