Apples iOS 15 er lige om hjørnet, og det får konsekvenser for din e-mail marketing!

Alle, der følger bare en my med i, hvad de går og tumler med hos Apple, har nok opdaget deres stigende fokus på brugernes digitale privatliv.

Sidst gik det ud over alle Apples apps, hvor brugerne fik magten til at stoppe sporing af deres færden herpå og indsamling af deres data. Men hvorfor stoppe dér? Det gør de heller ikke, for ’legacy of privacy leadership’ er blevet Apples helt store mission – turen i rutsjebanen er startet, og vi kan vist ikke gøre andet end at spænde os fast.

Nu er turen kommet til e-mail marketing, hvor Apple fokuserer på at beskytte brugernes mail-informationer. Og vi smider lige endnu en bombe: Opdateringen lanceres allerede mandag d. 20. september. Det er lidt hurtigere, end de fleste havde regnet med – og hvis du ikke allerede har sat dig ind i konsekvenserne, så er det nu, at du skal gøre det!

Men lad prøve at bevare roen og se på, hvad der reelt sker.

 

Apples brugere får mulighed for at:

  • Fravælge tracking
  • Skjule deres IP-adresse
  • Skjule deres e-mailadresse

 

Men hvad betyder det for din e-mail marketing?
Jo, helt konkret betyder det, at du ikke længere kan:

  • Se åbningsrater
  • Se hvornår modtager har åbnet
  • Se modtagers lokation
  • Se hvilken device modtager bruger
  • Bruge åbningsrate som KPI
  • Lave re-engagement mails ud fra åbningsrater

 

Opdateringen får altså stor betydning for, hvilke data du som nyhedsbrevsender har indsigt i, og hvordan du fremadrettet skal måle dine nyhedsbreve. Og det er naturligvis lidt af en mundfuld lige nu, men der er ingen vej uden om, du skal til at bruge lidt krudt på, hvordan du vil gribe det an.

Vi skrev et blogindlæg tidligere på sommeren, da Apple varslede opdateringen, og heri kan du læse lidt om, hvad du kan gøre, samt hvad du skal fokusere på, når du skal måle dine nyhedsbreves succes i fremtiden.

Har du spørgsmål til opdateringen, ringer du bare. Og har du brug for hjælp til din e-mail marketing, klarer vi også den!

Signe Kræmmer
Graphic Performance Specialist
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig