Bliv knivskarp i din B2B annoncering med Facebooks nye målretninger

Men Facebook-annoncering er da kun relevant for B2C virksomheder, ikke?

Nej, dér tager du fejl. Facebook har som sådan altid været et udmærket medie til at annoncere mod andre virksomheder også, men det er nu blevet endnu mere relevant.

Meta, som er virksomheden bag Facebook (hvis det skulle være gået din næste forbi), har lanceret intet mindre end 4 B2B-målretninger, der sikrer, at du rammer den helt rigtige målgruppe uden at skulle skyde med spredehagl eller satse på målretninger, der blot har potentiale for at ramme B2B-beslutningstagere.

Bliv klogere på de nye målretninger herunder.

 

1. Business decision maker titles & interests

Et B2B segment, der målretter annoncer mod folk, som er beslutningstagere i en virksomhed – baseret på deres stillingsbetegnelser og interesser.

 

2. IT Decision Makers

Et B2B segment, der målretter annoncer mod folk, som er IT-beslutningstagere – baseret på deres stillingsbetegnelser.

 

3. Business Decision Makers

Et B2B segment, der målretter mod folk, som er beslutningstagere inden for ingeniør/IT-arbejde, driftsledelse, HR, strategi eller marketing – baseret på deres stillingsbetegnelse.

 

4. (Small, medium, large) business-to-business enterprise employees

Et segment målrettet mod folk, der arbejder i en B2B virksomhed med henholdsvis 10-199, 200-499 og 500 medarbejdere – baseret på antal brugere, der regelmæssigt logger ind fra den samme IP-adresse.
Bemærk, at du kan vælge mellem 3 gruppestørrelser for at ramme den, der er mest relevant for dit budskab.

 

Så er der vist ikke længere nogen tvivl om, at Facebook ikke blot er et B2C medie, når det gælder annoncering – du har nu alle forudsætninger for at markedsføre dig til de rette segmenter inden for B2B. Og de nye målsætninger gør det ikke blot nemmere, men giver dig også et bedre grundlag for at skabe effektive B2B kampagner på Metas platform.

Jolene Liza Sapsworth
HEAD OF SOME
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig