Danmarks Jernbanemuseum vælger lokalt bureau

Danmarks Jernbanemuseum hopper med på vognen inden for digital udvikling og indgår et samarbejde med det odenseanske bureau OnlinePlus.

Et samarbejde, som kører på skinner

Med et ønske om at udbrede kendskabet til den betydningsfulde jernbanehistorie, der har været og stadig i dag er en relevant samfundsrolle, er det vigtigt for Danmarks Jernbanemuseum at vise, at de er mere end bare et museum, men et sted for hele familien med plads til at lære og samtidig have det sjovt. Her kan alle aldre på en underholdende og anderledes måde få indblik i et væsentligt aspekt af den danske kulturarv.

Samarbejdet mellem de to odenseanske virksomheder betyder, at der med en digital, skræddersyet løsning inden for annoncering på sociale medier skabes øget synlighed og en større online tilstedeværelse. Gennem værktøjer som SEO, Facebook-annoncering og Google Ads optimerer Danmarks Jernbanemuseum i samarbejde med OnlinePlus deres digitale strategi og marketingindsats.

Danmarks Jernbanemuseum er mere end 100 år gammelt og er i dag en af de største, fynske attraktioner. Siden 1975 har museet fra hjertet af Odense udbredt den danske jernbanehistorie blandt befolkningen og gennem udstillinger vist betydningen heraf i både dagligdag og landskab.

 

Den lokale forståelse er altafgørende

Begge beliggende i Odense centrum gør det lokale samarbejde mellem OnlinePlus og Danmarks Jernbanemuseum ikke kun arbejdet nemmere og tættere, men indeholder også et vigtigt element af lokal forståelse. Den tætte forbindelse mellem de to virksomheder gør det lettere at brande Danmarks Jernbanemuseums profil på de digitale platforme og herigennem målrette indsatsen for at skabe det bedst mulige resultat.

”Vi har valgt at samarbejde med OnlinePlus i forhold til vores digitale markedsføring, og vi er meget tilfredse og glade for et lokalt bureau, som forstår vores behov og ønsker,” siger Gitte van Deurs, marketingansvarlig for Danmarks Jernbanemuseum.

Allerede nu ser resultaterne af de første skridt lovende ud. Danmarks Jernbanemuseum er kørt sikkert fra perronen med en stigning i besøgstallet på 6,5% i vinterferien i år sammenlignet med besøgende i samme periode sidste år.

Det nye, lokale samspil er også for OnlinePlus et spændende samarbejde. ”Jeg ser meget frem til dette samarbejde, og jeg er sikker på, det bliver givende for begge parter. Vi glæder os til at hjælpe Danmarks Jernbanemuseum, og vi er stolte af at kunne byde endnu et stort brand velkommen til OnlinePlus,” siger Jimmy Vejlemark, Partner og CMO i OnlinePlus ApS.

Skal vi også hjælpe dig med din digitale markedsføring?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig