Google lancerer nu ‘Image Extension’ for alle tekstannoncer

Bruger du tekstannoncer i din Google Ads-annoncering? Så er der godt nyt!

Google har nemlig annonceret, at det nu bliver muligt for alle annoncører at benytte sig af deres ‘Image Extension’ – som ellers kun har været muligt for en begrænset gruppe. Og vi er meget begejstrede!

Billedudvidelsen betyder, at du nu får muligheden for at indsætte et billede i din tekstannonce, som vises i søgeresultaterne. Dermed kan du supplere din eksisterende tekstannoncer med fængende billeder af dine produkter eller tjeneste og forbedre dit budskab.

De bliver hovedsageligt vist på mobile enheder og som med alt andet på Google Ads, skal din billedudvidelse godkendes af Google, når du har gemt det. Når dét er sket, vil billedet vise sig til højre for teksten i din tekstannonce.

Når du benytter dig af den nye udvidelse, vil din annonce blive vist over for potentielle kunder med:

  • Dine overskrifter
  • Dine beskrivelser
  • Din hjemmeside
  • Dit billede

Men har jeg overhovedet brug for billeder i min tekstannoncering, tænker du måske? Og det korte svar er: Ja!

Da det er så ny en funktion, er der ikke meget data at bakke op med endnu, men derfor kan vi godt sige, at vi tror, det bliver en meget effektiv udvidelse. Men altså, vi vil ikke vædde en månedsløn på det. Endnu.

Vi vil dog gerne argumentere for det! Først og fremmest bliver dine annoncer mere visuelle og dermed mere tiltalende samt iøjnefaldende – dét kommer forhåbentlig til at skabe en bedre clicktrough rate (CTR) og mere trafik til din hjemmeside. Desuden kommer de jo også til at fylde mere i søgeresultaterne, hvilket i sig selv er positivt.

Du kan allerede nu give dig i kast med billedudvidelsen til dine tekstannoncer, og hvis du vil have hjælp til det, kan du altid ringe til os!

 

 

 

 

Alexander Munk
Teamlead - Paid Search
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig