Er du én af de heldige med Instagrams nye opdatering?

Er du en af Instagrams 500 millioner daglige aktive brugere? Så kommer du nok til at se en ændring i app’en i den kommende tid. Facebook har netop valgt at ændre strategi og fokuserer nu på Stories som en større del af brugeroplevelsen.

Det er nemlig ingen hemmelighed, at Stories er blevet et kæmpe hit – Vi har det på Facebook, Instagram og Snapchat. Og siden TikTok har erobret vores virtuelle verden – ja, så har denne feature kun fået endnu mere vind i sejlene. Derfor har Instagram (eller nærmere Facebook, som ejer Instagram) valgt at udvide Stories-featuren i app’en. Indtil nu har du kun fået vist en række af Stories fra venner øverst i newsfeedet, når du åbner app’en. Om lidt vil du kunne se TO! Og der er endda tale om en hel side på Instagram kun med Stories.

Faktisk er denne version allerede blevet udrullet hos nogle brugere. Du kan se nedenfor, hvordan det ser ud.

Denne ændring er helt klart et strategisk træk fra Instagram om at forblive frontløbere på den digitale medie-bane. Ikke mindst når det gælder annoncører på Facebook og Instagram. Alle annoncører betaler for at være synlige og komme forrest i feedet hos brugeren. Vi forventer derfor at se en stigning i antallet af annoncører på Instagram og større interaktion mellem virksomheder og brugere på Facebook.

For brugerne er denne mulighed super fed, da vi i højere grad nu kan selektere mere i, hvilke Stories vi ønsker at se – og ikke vil se. Oven i hatten kommer Instagram også med en række nye skrifttyper! Wuhu!

Vi glæder os til at se, hvilke andre muligheder denne feature tager med sig, når den bliver tilgængelig for alle.

 

Vil du vide mere om dine muligheder for annoncering på sociale medier?
Isabella Maria Jakobsen
SOME Specialist
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig