Nu kan du også ‘udforske’ sponsoreret indhold på Instagram

Det populære medie ligger i overhalingsbanen for sociale medier og har over de senere år over taget føringen i brugere, der bruger app’en aktivt hver dag. Der er i dag 1 milliard brugere på Instagram, hvor 500 millioner dagligt er aktive. Derfor er Instagram et must have-medie for virksomheder, hvis man ønsker at blive set. Snakken har længe gået på, om virksomheder skulle have lov til at annoncere på mediet i et bredere omfang end tidligere. Instagram har nu givet grønt lys til virksomheder til at annoncere i funktionen ’Udforsk’, hvor man kan gå på opdagelse i en verden af ’forslået’ – og nu også sponsoreret indhold.

Umiddelbart lyder det ikke af noget stort, men helt konkret betyder det, at med annoncer på Udforsk kommer du hurtigt fra målstregen og kommer ud til en større rækkevidde af brugere. Indtil nu har det været muligt at lave sponsoreret opslag på Instagram, som kun bliver vist, hvis brugeren allerede har vist interesse for brandet, enten gennem Facebook eller hjemmesiden. Udforsk-funktionen gør det muligt at nå ud til de brugere, som endnu ikke har interageret med dit brand, men med stor sandsynlighed ville vise interesse for det. Udforsk er nemlig en opdagelses-feature, som du bruger til at søge væk fra dit daglige newsfeed, hvor der kun vises opslag fra brugere, du allerede følger. Som virksomhed er annoncering i Udforsk på Instagram din mulighed for at vinde podiepladsen blandt alle dine konkurrenter, hvor du er garanteret en høj eksponering.

Annoncering i Udforsk betyder derfor, at du når ud til mange flere brugere tidligere i købsfasen. Brugere på Instagram vil gerne inspireres og det her at behovet for produktet opstår. Ville det ikke være fedt, hvis det var dit brand, der skabte dette behov?

Vi følger ihærdigt med fra tilskuerpladserne, når Udforsk tager føringen i sete annoncer på de sociale medier.