Nu kan du lave annoncering på Instagram Reels!

Endelig. Endelig. Endelig bliver Reel Ads en realitet. Instagram har testet funktionen af i udvalgte lande, men nu stopper de testene, trykker på go-knappen og ruller annoncer mellem de små korte videoer ud globalt.

Denne beslutning kommer selvfølgelig af, at det et gået godt med testene, men også fordi Reels bare vokser og vokser. Og her mener vi altså både ift., hvor meget folk laver Reels, og hvor meget de konsumerer dem – de små videoer er nemlig blevet meget populære, siden Instagram lancerede sin pendant til TikTok.
Og så vil Instagram også gerne opbygge et bæredygtigt Reels-miljø, hvor Reels-kreatører på sigt vil kunne bruge det som en forretningsmodel og tjene penge på deres content. Præcis som på TikTok.

Du behøver ikke dele dine Reels i dit eget feed eller profil – du kan dele en Reel direkte i ’Reel Explore’-fanen sammen med alle andre Reels på Instagram. Det gør det til en perfekt mulighed for at dele korte budskaber med potentiale for at opnå en bred eksponering til et mangfoldigt publikum. Derfor er det selvfølgelig oplagt at give annoncører chancen for at skubbe annoncer ud mellem Reels også.

Men hvorfor skal du overhovedet bekymre dig om det? Fordi videoer på SoMe er fremtiden! ”Det vidste jeg da godt”, tænker du måske. Og ja, den (knap så meget) fremtidsforudsigelse er måske også lige lovlig nemme point at gå efter, men annoncer i Reels, understreger endnu en gang, hvor vigtige videoer er på sociale medier, og at du ikke kan slippe udenom. Eller, det styrer du selvfølgelig selv, men efter vores ydmyge mening, bør du ikke! I hvert fald ikke, hvis du er annoncør på platformen. Brugerne er nemlig langt mere villige til at interagere med videoer, og så deler vi også gerne et lille insider-tip: Vi ser en større interaktions-konverteringsrate på videoannonceformater!

Har det ikke overbevist dig? Jamen, vi giver det et skud mere så. Vores begejstring bunder nemlig også i, at Reels er fuldskærmsvideoer – så det er annoncerne selvfølgelig også. Faktisk kommer annoncerne til at ligne de almindelig Reels ret meget, hvilket kun er positivt, da langt de fleste helst vil se annoncer, der ikke skriger ’annonce’. Reels ads kommer også til at køre i loop af 30 sek., og brugerne kan kommentere, like, gemme og dele dem.

Sagt på en anden måde: Laver du nogle gode Reels-annoncer, vil du allerede være milevidt foran dine konkurrenter.

Har du brug for hjælp med dine annoncer, står vi naturligvis til rådighed!

Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig