Ny formularudvidelse til Google Ads

Det er en lind strøm af nye opdateringer, algoritmer, udvidelser og meget mere, der udvikles af Google i både virksomheders og kunders favør.
Nu er der lanceret endnu en annonceudvidelse, der gør det lettere for virksomheder at indsamle lead-emner direkte gennem tekstannoncering på Google.

Dog er det meget vigtigt at understrege, at det i øjeblikket kun er en betaversion, og der er ikke meldt noget ud om, hvorvidt denne udvidelse når længere end at blive testet i betaversion.

Denne annonceudvidelse gør det muligt for virksomheder at tilkoble en lead-formular direkte i deres tekstannoncer på Google. Denne formular kan indeholde en overskrift, et header-billede, firmanavn og en beskrivelse på op til 200 karakterer. Den information om kunden/leadet, virksomheden kan indsamle, er dog imidlertid begrænset til navn, e-mail, telefonnummer og postnummer. Afslutningsvist kan man runde kundens udfyldelse af lead-formularen af med call-to-action-knapper, der f.eks. henleder kunden direkte til virksomhedens website med det samme.

Derfor kan det være en gylden mulighed for virksomheder

Den lettilgængelige mulighed for kontakt til virksomheden fra forbrugeren gennem annonceudvidelser kan betyde en stigning i genereringen af brugbare lead-emner. Kundens beslutningsproces bliver forkortet med flere trin ved at muliggøre hurtig og direkte kontakt mellem kunde/lead og virksomhed ved, at kunden ikke behøver besøge virksomhedens website og lede efter kontaktformularer her – en sådan formular kan nu udfyldes uden at forlade Google.

Mange ting kan man klandre Google for, men mangel på ihærdighed er ikke én af dem. Ovenstående nyhed om en annonceudvidelse i form af lead-formularer er ikke ny. Faktisk har Google forsøgt sig ad flere omgange med at lancere lignende udvidelser i hhv. 2010 og 2011 – dog uden at bevæge sig videre fra hhv. alfa- og betaversioner.

Om denne annonceudvidelse når at se dagens lys i Danmark er endnu uvist, men vi følger naturligvis med og holder os opdaterede, så vi kan teste nye funktioner af.