Ny funktion baner vejen for bedre og billigere annoncering på Facebook

Sidste uge lancerede Facebook en ny opdatering i deres annonceværktøj, hvor du kan skræddersy dine annoncer til forskellige placeringer. Indtil nu har det kun været muligt at vise samme indhold i annoncerne i hhv. Newsfeed, Messenger og Story. Bag den store sociale medie-mastodont, har der siddet nogle kloge hoveder, som har givet os muligheden for at skræddersy og tilpasse annoncer med en række fede grafiske skabeloner. Dette giver alle, der annoncerer på Facebook, muligheden for at lege med annoncernes visuelle indhold og give dem forskelligt udseende alt efter, hvilken placering de har. Og endnu vigtigere er, at følgerne, der bliver eksponeret for disse annoncer, vil ikke føle, at de bliver ’spammet’ med samme indhold. De bliver netop eksponeret for samme produkt, men med varierende content og visuel udformning.

Hvorfor er det fedt?

Facebook er én stor platform med et hav af muligheder for at interagere socialt. Vi bruger vores Newsfeed til én ting, Story til noget andet, og Messenger til noget tredje. Derfor er det også oplagt, at vi tilpasser vores content til de behov, som brugeren har. Faktisk kan en annonce vise sig meget mere relevant, hvis man henvender sig til brugerens behov og adfærd på de sociale medier. Der er strenge regler for annoncering på Facebook – og der er ingen, der kan løbe om hjørner med dem. Med det sagt, så er den sociale platform også god ved dem, der forstår at bruge det rigtigt på den mest relevante måde for målgruppen. Leverer du relevant indhold til brugerne med en høj relevansscore, bliver du belønnet med lavere pris pr. klik på link, flere eksponeringer og højere frekvens af vist annonce til personer. Og det er vi som annoncører meget interesserede i. Derfor er denne funktion også som sendt frem himlen, da den helt sikkert vil bane vejen til bedre og billigere Facebook annoncering – vel og mærke, hvis man bruger det rigtigt.

Hvordan fungerer det?

  1. Opret annonce og upload medie (video eller billede)
  2. Klik på drop-down menuen under medier og vælg den placering, der skal tilpasses
  3. Et pop-up-vindue vil dukke op, hvor du kan vælge mellem de forskellige skabeloner
  4. Du kan vælge baggrundsfarve, ændre i tekst eller vælge et helt andet billede

 

 

Dette er en fantastisk mulighed for at skabe dynamisk annonceindhold og give brugerne lækkert content, som er tilpasset deres adfærd. Brug den med omhu, og du vil se en kæmpe stigning i eksponering og relevansscore – og hvem vil ikke det?