Facebook ændrer deres tekstrestriktioner om mindre end 20% tekst på billeder

Ny opdatering fra Facebook!

Bliver du tit frustreret over, at dine billeder til kampagner på Facebook bliver afvist, fordi du har for meget tekst?  

Så er der godt nyt på vej til dig.  

Facebook har nemlig valgt at fjerne deres regel om, at der ikke må være mere end 20% tekst på et billede.  

 

Hvorfor var den regel der egentlig? 

Da Facebook går meget op i brugeroplevelsen, valgte de at lave restriktioner på Facebook og Instagram, da tekstfyldte billeder skabte støj og påvirkede brugernes tilfredshed med deres newsfeed.   

 

Ret ind eller få hug  

Som hjælp (eller restriktion) lavede Facebook et værktøj ved navn Text Overlay Tool. Værktøjet scannede billeder og vurderede, hvorvidt de opfyldte kravene om <20% tekst.    

Nu er værktøjet fjernet, og flere annoncører har allerede udtalt, at deres billeder lettere slipper igennem nåleøjet.   

 

Men kan jeg så bare skrive løs nu eller?  

Selvom nyheden er i verdensklasse, skal du stadig være opmærksom på at overholde Facebooks annoncepolitik, hvad angår indholdsmængden. 

Men hvad har så egentlig ændret sig?  

Jo, fordelen nu er, at hvis du har en kampagne kørende med mere tekst end de 20%, vil den ikke blive straffet eller underlagt restriktioner, men i stedet køre som normalt.  

Facebook fastholder dog fortsat, at opslag og annoncer med mindre end 20% tekst stadig klarer sig bedst – og de anbefaler korte tekster med tydelige og simple budskaber, da dette stadig er mest effektivt  

 

Vi glæder os til at følge udviklingen og de lidt friere Facebook-tøjler.  

Vil du have hjælp til Facebook?
Jolene Liza Sapsworth
SoMe Specialist
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig