Produktbeskrivelser bliver endnu vigtigere for Google Shopping

Den 1. september ruller en ny opdatering ud, som kan få indflydelse på dine resultater med Google Shopping.

Med opdateringen bliver beskrivelsen et krav for alle produkter. Har du ikke produktbeskrivelser på dine produkter, vil du fortsat kunne annoncere med Google Shopping og få vist dine produktannoncer, men synligheden vil blive begrænset.

Produkter med en beskrivelse vil således blive prioriteret over produkter uden produktbeskrivelse.

Produktbeskrivelser har altid været vigtige, eftersom vi ikke vælger de søgeord, dine Google Shopping produktannoncer skal dukke op på. Googles algoritme scanner dit produkt og lader produktannoncen blive vist ved søgninger, der stemmer overens med informationerne fra produktet.

Har du ikke angivet en produktbeskrivelse, begrænser du dermed dig selv, da du ikke giver Google mange produktinformationer om, hvornår produktannoncen skal vises.

Derfor er det også vigtigt, at du ikke bare udfylder en beskrivelse, men en GOD produktbeskrivelse for at slå dine konkurrenter.

En god produktbeskrivelse øger samtidig konverteringsraten pga. en øget brugervenlighed, hvilket Google også honorerer.

Så kom i gang med dine produktbeskrivelser. Det får stor betydning for din annoncering med Google Shopping fremadrettet.

Vil du vide mere om den nye opdatering fra Google?
Morten K. Jester
Head of PPC
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig