Nu kan du endelig planlægge Instagramopslag med Facebooks Kreatørstudie

Værktøjet, vi alle har ventet på!

Til alle jer, der arbejder med Instagram på et professionelt plan, er vi så glade for at fortælle, at jeres bønner er blevet hørt. Det er endelig blevet muligt at planlægge og offentliggøre opslag på Instagram i fremtiden, ligesom man kan på Facebook. Indtil nu har Instagram været kendt som et mere spontant medie, hvor man poster ’nu og her’. Men eftersom denne sociale platform er blevet virksomhedernes fortrukne, så er der blevet større behov for at kunne tilrettelægge sine posts og dermed følge en content plan. (Hvis man har sådan en).

Samme værktøj til to forskellige platforme

Nu er den her! Planlægningsværktøjet til Instagram, som gør det muligt at planlægge forud  Med Facebook kan man administrere alle sine opslag, både organiske og betalte, gennem det værktøj, der hedder Kreatørstudie. Det samme vil du nu kunne gøre med Instagram. Der er kun to ting, du har brug for at vide for at bruge værktøjet.

  1. Du skal have tilknyttet dine Instagram-konti til din Facebook
  2. Du kan kun bruge Kreatørstudiet fra desktop – Desværre ikke i app’en

Sådan gør du

Når du logger ind i Kreatørstudiet, vil du derfra kunne vælge mellem Facebook og Instagram (øverst i linjebaren).

 

 

Dernæst kan du oprette et opslag ved at finde knappen ‘opret opslag’ i venstre side

 

Og så skal du faktisk bare gøre som du plejer; tilføj et lækkert billede eller video, skriv lidt tekst, der beskriver det og så godt med hashtags og evt. en lokation.

 

Her kommer så et catch. Inden du rammer ’Offentliggør’-knappen, så kan du trykke på den lille drop-down menu ved siden af, hvor der står ’Tidsplan’. Og her vælger du så tidspunkt og dato for offentliggørelse. Voila! Du vil nu kunne se dine planlagte opslag i oversigten, hvor du stadig vil have mulighed for at gå ind og redigere i indholdet og tidsplanen.

 

Så simpelt er det

Du tænker sikkert, at denne funktion er lige til højrebenet – og det er den også. Men hvis du til daglig sidder med sociale medier og content planning, så ved du, at denne feature er ’cherry on top’. Vi kan i hvert fald slet ikke få armene ned.