• Stigning i %680%
  • Nye følgere3.476
  • Nærområde80.1%
  • Max rækkevidde129.000

Introduktion

Boulevardkroen er en lokal restauration og beværtning i hjertet af Odense, som er kendt af mange på Fyn såvel som i resten af Danmark. Boulevardkroen er især kendt og elsket for deres udsøgte æggekage med ”rigtig” flæsk i rigelige mængder. Kroen er i takt med ejerskiftet til de nuværende ejere tilbage i 2002 gået fra at være et traditionelt værtshus til at være en restaurant. Hos Boulevardkroen får man lige dele dejlig dansk mad og samvær og støtte fra de lokale, hvilket kroen har mærket igennem 15 år med fremgang, hvor 75% af omsætningen nu stammer fra salget af den populære æggekage.

Udfordring

Tilstedeværelsen på Facebook var ny for kroen tilbage i 2012, da de oprettede deres Facebook-side, og ønsket om flere følgere samt større interaktion i forbindelse med deres opslag var derfor grundlaget for samarbejdet med OnlinePlus. Formålet med Boulevardkroens Facebook-side er at udbrede kendskabet til kroen, kommende arrangementer og sætte fokus på retterne på menukortet. En målsætning som Boulevardkroen efter deres første 3,5 år på Facebook ikke havde formået at indfri til fulde.

Løsning

Vi har det seneste år haft fokus på at skabe en personlig kommunikation til Boulevardkroens kunder ved at skabe interaktion igennem kontinuerlige konkurrencer med opslag og dermed generere flere følgere til siden. Derudover har vi hver måned delt nyheder og kommende arrangementer for at skabe en effektiv kommunikation af virksomhedens kerneområder.

Det seneste år er Boulevardkroens følgerskare blevet 7 gange så stor, og de er dermed gået fra 592 følgere til 4068 følgere pt. Det kan være en frygt når man opbygger en følgeskare på baggrund af konkurrencer, at man vil få en masse ”irrelevante” følgere fra hele landet, følgere som måske aldrig besøger kroen eller interagerer med opslag. Det har ikke været tilfældet for Boulevardkroen, hvor vi kan konkludere at 80,1% af følgerne er fra Odense og andre større fynske byer, og de er dermed potentielle eller nuværende kunder til kroen.

Samtidig er rækkevidden og interaktionen med kroens opslag mangedoblet. Før havde Boulevardkroen en maximal rækkevidde på 2200 personer og under 100 reaktioner, kommentarer og likes på opslag. Igennem det seneste år er rækkevidden mangedoblet og har for eksempel været helt oppe på 129.000 personer på ét konkurrenceopslag samt 9200 interaktioner. Den øgede interesse for kroen kan også mærkes på de såkaldte ”almindelige” opslag, hvor der fornemmes en loyal følgerskare, som aktivt engagerer sig i kroen. Det ser vi blandt andet via de mange positive reaktioner på nyheder samt på et stort antal delinger af diverse opslag, vi har set 400+ delinger af ét opslag.

Resultat

Boulevardkroen er med sin tilstedeværelse på Facebook lykkedes med at skabe en ny kommunikationskanal, hvor deres loyale kundegruppe kan holde sig opdaterede og følge kroens udvikling. Samtidig er deres kendskabsgrad i lokalområdet øget, da interaktion med opslag og nye følgere til Facebook-siden ruller ind fra lokale hver måned, hvilket angiveligt er med til at generere flere kunder i butikken og deltagende til arrangementer hos Boulevardkroen.

Skal vi hjælpe dig videre?
Jeppe Majgaard
Jeppe Majgaard
CEO & Online Marketing Specialist
40 19 62 60
Jimmy Vejlemark
Jimmy Vejlemark
Partner & Online Marketing Specialist
26 11 99 88
Malene Bruun
Malene Bruun
Projektleder
70 22 11 44
Skal vi hjælpe dig videre med din hjemmeside eller webshop?
Indhent tilbud
Send en forespørgsel og få et gratis tilbud på hvordan vi kan styrke din online tilstedeværelse



Eller ring til os på tlf. 70 22 11 44 og hør mere om hvad vi kan tilbyde.