Rekruttering af nyhedsbrevmodtagere gennem sociale medier

Måske du allerede har en subscribe pop-up på din webside, hvor brugere kan tilmelde sig dit nyhedsbrev. Men har du nogensinde tænkt over, at du også kan lave leadgenerering gennem andre kanaler, såsom de sociale medier?

 

Jo flere nyhedsbrevmodtagere, jo større potentiale for salg

E-mail marketing er kommet for at blive, og det skal du som virksomhed udnytte bedst muligt. Så hvis du allerede har opsat subscribe pop-up’en på din webside, vil det være en god ide at tage skridtet videre nu.

 

Har du hørt om Facebook leadannoncer?

Måske, måske ikke. Men uanset så er Facebook leadannoncering en simpel løsning, der er meget brugervenlig for Facebookbrugere, som gerne vil tilmelde sig dit nyhedsbrev. For vi kender det alle sammen; hvis man gerne vil tilmelde sig et nyhedsbrev, bliver man ført over på en ny landingsside, man skal udfylde en pokkers masse oplysninger såsom navn, mail, interesser m.m., inden man så kan trykke på: ”Tilmeld”-knappen. Set fra dit perspektiv er det jo heller ikke optimalt, fordi du også godt ved, at jo flere felter der skal udfyldes, jo færre tilmelder sig dit nyhedsbrev.

Facebook leadannoncering gør derfor livet meget nemmere for både dig som virksomhed, men særligt også for din målgruppe, der gerne vil tilmelde sig. Grunden hertil er, at Facebook på forhånd har udfyldt brugerens informationer, så brugeren kun med to simple klik bliver tilmeldt. Smart, ikke?

 

Hvornår skal du bruge Facebook leadannoncering?

Ønsker du at få tilmeldinger til dit nyhedsbrev, tilbyde din målgruppe at blive ringet op eller eksempelvis at tilbyde din målgruppe at downloade gratis salgsmateriale samt rabatter og tilbud, så vil Facebook leadannoncering være en rigtig god metode til at nå ud til brugerne gennem sociale medier.

Du kan sagtens bruge værktøjet til andre annonceringer, men som hovedregel er ovenstående leadannoncer de mest relevante, når du ønsker flere tilmeldinger eller at skabe merværdi for målgruppen.

 

Gør Facebook leadannoncering en forskel?

Giver du din målgruppe en god oplevelse, hver gang de er i kontakt med dig, smitter det også af på deres opfattelse af dit brand. Det gælder alle facetter – herunder også tilmelding til nyhedsbrevet. Gør du altså tilmeldingsformularen simpel og brugervenlig, kan du også regne med flere tilmeldinger.

Læs eksempelvis vores case om SpejderGEAR, der gennem Facebook leadannoncering har opnået hele 535 nye nyhedsbrevstilmeldinger. På annoncen, som er målrettet nye nyhedsbrevstilmeldinger, er der brugt 6.881 kroner. Et beløb, som måske kan syne af meget, men som faktisk har resulteret i 535 nye nyhedsbrevstilmeldinger og 43 websitekøb til en samlet værdi på 33.336 kroner. Så resultaterne er ikke til at overse!

 

Den vigtige Call-To-Action knap

Med Facebook leadannonceringen har du forskellige valgmuligheder, når det gælder CTA-knappen. Tænk over, hvad det er for en handling, du ønsker, at din målgruppe udfører i forbindelse med leadannoncen.

Skal målgruppen tilmelde sig dit nyhedsbrev, vil det være nærliggende at benytte knappen ”Tilmeld dig”, eller hvis du gerne vil tilbyde din målgruppe en gratis e-bog, kan ”Download” indikere, at bogen er lige inden for rækkevidde.

 

Husk!

Når du har indsamlet nye nyhedsbrevstilmeldinger, er det vigtigt, at du overholder de betingelser, som du har givet dine tilmeldinger. Havde du eksempelvis en gulerod med, så er det vigtigt, at du også udleverer denne gulerod, så du ikke skaber mistillid mellem din modtager og dig som brand.

3, 2, 1… Kom i gang med at indsamle leads fra de sociale medier – det er guld værd i sidste ende og giver både trafik ind til din webshop samtidig med at gøre folk opmærksomme på, at du (stadig) eksisterer!