Sådan får du folk til at stå i kø for at skrive sig op til dit nyhedsbrev

Sådan får du folk til at stå i kø for at skrive sig op til dit nyhedsbrev

U GOT LEAD er et leadgenereringsværktøj, hvor der er tilføjet elementer fra spilverdenen 

 

Hvorfor?  

 

Fordi det er med til at øge din konverteringsrate effektivt i forhold til en almindelig tilmeldings-pop-up. Ved at tilføje spilelementer til leadindsamlingen vil man opleve en langt større interaktion, hvilket skyldes, at det er sjovere for forbrugeren at udføre en handling, og chancen for at vinde noget er for de fleste yderst motiverende. 

Værktøjet er oftest inspireret af klassiske spil som skrabelod, enarmet tyveknægt og lykkehjulet. Det fungerer således, at spilleren skal oplyse sin e-mail og give tilladelse til, at afsenderen må sende dem nyhedsbreve for at få lov til at spille.  

 

Hvorfor leadgenerering til nyhedsbreve?  

Men hvorfor overhovedet fokusere på at øge sin liste med nyhedsbrev-modtagere? Er det ikke ved at være lidt forældet?  

Tværtimod.  

E-mail marketing er stadig den dag i dag et af de mest effektive værktøjer, når det kommer til at skabe kundeloyalitet og engagement omkring dit website. 

For mange er det stadig den kommunikationskanal, der giver den største konverteringsrate.   

Derudover har du mange muligheder for at kommunikere lige præcis det budskab, du ønsker, da nyhedsbreve og e-mail marketing er en direkte oplysningskanal mellem dig og dine eksisterende såvel som nye kunder.  

Sidst, men ikke mindst, så er nyhedsbreve DIN kommunikationskanal.  

Det er DIG, der bestemmer indholdet, hvordan det skal lydeog hvordan det skal se ud.  

Det er virkelig her, du kan sparke igennem med din virksomheds identitet og personlige budskab.  

Men du skal have nogen at sende det til, og derfor er det vigtigt at få flere til at tilmelde sig.  

Jo flere tilmeldte, jo flere interesserede “lyttere” har du til dit budskab.   

 

Simpelt? Ja! Effektivt? Det kan du bande på!  

Især hvis du har gjort dig umage med gevinsterne, at der er et af de vigtigste elementer i forbindelse med brugen af U GOT LEAD. De er nemlig drivkraften, motivationen og faktisk selve grunden til, at man kan konvertere en besøgende til en spiller.  

Hele grunden til, at man gider spilleer jo fordi, der er en chance for at vinde – og det man vinder, skal være betydningsfuldt nok til, at lige præcis din målgruppe får lyst til at deltage! Og de er hurtige, det tager ikke mere end et splitsekund for forbrugerne at beslutte, hvorvidt konkurrencen er deres tid værd.  

Vi anbefaler, at der som minimum er tre gevinster på spil. På den måde har man bedre mulighed for at ramme bredt.  

Hvis du tilbyder et rejsegavekort til en værdi á 15.000 kroner, så rammer du sikkert meget bredt med bare en enkelt gevinst.  

Men hvis det ikke lige kan lade sig gøre at stille så stor en gevinst på højkant, skal der flere gevinster i gang.  

 

Ingen held? Øv, men fortvivl ikke! Vi har en trøstepræmie til dig!  

Selvom det måske virker lige pædagogisk nok, så er det en god ide at sørge for, at alle, der har givet deres informationer og har deltaget, får en trøstepræmie.  

På den måde afværger man, at de føler, de har deltaget forgæves og forlader spillet tomhændet og uden tilknytning til din virksomhed 

Et godt bud på en trøstepræmie er en rabatkode, som bliver sendt til dem via de oplysninger, de har givet. 

Så øger du chancen for, at den deltagende bliver en kunde. Du kan også med fordel give rabatkoden en kortere levetid for at motivere til en hurtigere købsbeslutning.  

 

Stadig ikke overbevist? Så læs lige med her!  

Er du allerede godt i gang med at annoncere på Facebook, og har du efterhånden været det et stykke tid, så er værktøjet her især aktuelt for dig.  

De data, du har liggende i din Facebook Business Manager og i din Facebook Pixel, kan nemlig fortælle dig, hvem der potentielt kunne være interesserede i at skrive sig op og deltage i din U GOT LEAD 

På den måde sikrer du dig, at du henvender dig til allerede varme leads med din annoncering frem for at skyde med spredehagl.  

Kort sagt: du formår at gøre brug af dine indsamlede data og lave datadreven markedsføring. 

 

Har du fået mod på at starte din egen U GOT LEADkampagne, så skal du endelig bare tage fat i os, så hjælper vi dig godt i gang!  

Har du brug for hjælp til at komme i gang med U GOT LEAD?
Sofie Haurum Rasmussen
Marketing- og udviklingschef
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig