Opnå skarpe resultater med Snapchat annoncering

I takt med at flere og flere annonceringsplatforme vinder frem, er det blot blevet endnu vigtigere at benytte sig af de annonceringsmuligheder, som giver dig værdi og giver mening for din forretning. Sidste skud på stammen af annonceringsplatforme er Snapchat – en platform, der er særligt effektiv til målrettet annoncering. Med Snapchat annoncering får du nemlig rig mulighed for at skabe engagerende og spændende indhold i dine annoncer, hvorfor det godt kan betale sig at give sig i kast med annonceringen på denne platform.

Lyder Snapchat som et medie for dig? Hos OnlinePlus har vi et helt hold af skarpe specialister, der er hjemmevant i annoncering på Snapchat og kan hjælpe dig med at få succes med din annoncering.

Hurtig effekt og målrettede resultater
Skab brand awareness
Udvid din rækkevidde via nye målgrupper
Fast kontaktperson til rådgivning og sparring
CPM (cost per mille) er typisk 5 gange billigere end på Facebook og Instagram
Fang brugerens opmærksomhed med dynamisk og engagerende indhold

Hvad er Snapchat annoncering for en størrelse?

Du har måske godt hørt om Snapchat, men du kender det nok primært som en app for børn og unge, hvor de kan sende billeder og videoer til hinanden, og hvor det handler om at have den højeste streakscore. Siden Snapchat blev introduceret for verden tilbage i 2012, har mediet blot vokset sig større og større, og i dag tæller Snapchats brugerbase omkring 238 millioner brugere på verdensplan. I Danmark er der på nuværende tidspunkt over 2 millioner daglige brugere af det kendte underholdningsmedie, og det kan derfor godt betale sig at begive sig ud i at annoncere på Snapchat annoncering.

Det er da også rigtig nok, at Snapchat i begyndelsen mest var for private brugere, hvor særligt aldersgruppen 16-34 år var de primære brugere af mediet. Men efterhånden som platformen voksede sig større, kom der nye, fede features til, som gjorde det muligt og ikke mindst yderst relevant for virksomheder at annoncere på platformen. Faktisk har det længe været muligt som annoncør at lave annoncer på Snapchat, men det er desværre de færreste danske virksomheder, som virkelig har taget appen til sig og gjort den til en del af deres digitale marketingstrategi – og det er her, du kan lægge dig forrest i konkurrencen om netop din målgruppe.

For Snapchat kan være et utroligt effektivt medie for din virksomhed. Såfremt dit produkt passer ind, din målgruppe er aktiv på Snapchat, og du formår at skabe engagerende indhold. Snapchat er i dag det tredje mest bruge sociale medie i Danmark, og faktisk er der op til hele 40,6% daglige brugere, der gerne bruger appen mere end én gang dagligt – og aldersmæssigt befinder brugerne sig primært i gruppen fra 18-35+. Det betyder kort og godt rig mulighed for masser af eksponeringer for din eksisterende såvel som potentielle kunder.

Skal vi hjælpe dig i gang med Snapchat annoncering?

Kom i gang

Ved at udfylde formularen og klikke “Kom i gang” accepteres vores Privatlivspolitik

Derfor skal du i gang med Snapchat annoncering

Måske er du ikke helt overbevist om værdien af Snapchat som annonceringsplatform endnu, eller måske er du allerede helt solgt på ideen om at bruge Snapchat i din online marketingstrategi. Uanset dit forhold til denne platform så er en af de helt store fordele ved Snapchat annoncering, at du har mulighed for at få en masse eksponeringer for relativt billige klikpriser – endnu. Der er nemlig ikke mange danske virksomheder, som har fået øjnene op for værdien af denne annonceringsplatform endnu, hvilket kort sagt betyder, at der ikke er mange om buddet på netop din målgruppe. Dermed er Snapchat også en af de billigste platforme at annoncere på.

Derudover har Snapchat en både bred og varieret brugerbase, hvilket betyder, at du får mulighed for at ramme meget bredt med din annoncering. Helt grundlæggende vil du således kunne nå ud til mange forskellige målgrupper med dit budskab og derved skabe større engagement omkring din virksomhed og brand. Og at dine annoncer faktisk vises i fuld skærm, er kun med til at skabe endnu større engagement, da du herved får mulighed for at fange målgruppens fulde opmærksomhed.

Samtidig er Snapchat et genialt medie til videoannoncering, da størstedelen af indholdet på denne platform er videoer – der afspilles med lyd. Her tager Snapchat føringen i forhold til eksempelvis Facebook, hvor kun 15% afspiller deres videoer med lyd. Og så er Snapchat også kendt for at have flotte og sjove kreativer (AR og filtre) og for at give mange muligheder for at skabe flot, målrettet og spændende indhold.

Med Snapchat annoncering øger du således ikke kun kendskabet til dig, din virksomhed og dit brand, men du har også mulighed for at trække mere trafik til din hjemmeside eller webshop. Alt sammen noget der er med til at generere leads og skabe konverteringer.

Sådan kommer du i gang med Snapchat annoncering

Okay, overbevist? I så fald er du klar til at give dig i kast med din annoncering på Snapchat. Men hvor skal du så starte henne? Jo, første, og måske endda også vigtigste skridt i den forbindelse, er at beslutte dig for, hvilken målsætning du har med din annoncering. Og tilpasse din Snapchat annoncering til dette. Du kan stille dig selv følgende spørgsmål:

Hvilke resultater ønsker du at opnå?
Hvad skal Snapchat optimere efter?

Med dette in mente kan vi tage et kig på, hvilke typer Snapchat målsætninger du kan vælge. Helt grundlæggende arbejder Snapchat med tre overordnede typer: awareness, consideration og conversion.

Awareness

Her er målsætningen at skabe opmærksomhed omkring dine annoncer og derigennem din virksomhed og brand. Dette gøres gennem billedannoncer i fuld format, videoannoncer samt interaktive og dynamiske annoncer eller en række kreative værktøjer.

Consideration

Denne målsætning handler om at inspirere Snapchats brugere til at besøge dit site ved at se dit indhold og på anden vis interagere med dine annoncer.

Conversion

Her er formålet med din annoncering af køre specifikke handlinger på dit website og derved skabe konverteringer.

Skal der trafik til din side? Vil du øge kendskabet? Eller kunne du godt tænke dig at skabe større engagement og dermed øge mængden af konverteringer? Uanset din målsætning for din annoncering så vil Snapchat altid forsøge at sikre dig de bedst mulige resultater. Faktisk fungerer Snapchat således, at platformen optimerer hen mod den målsætning, du sætter. Er målet eksempelvis øget trafik, vil Snapchat optimere mod at nå ud til den målgruppe, der vil være mest tilbøjelig til at besøge dit site.

Af den årsag er det altså vigtigt, at du allerede fra starten ved, hvad du ønsker med din Snapchat annoncering, så du får valgt den rette målsætning for dine kampagner på Snapchat.

Nå din målsætning med forskellige annoncetyper på Snapchat

Ligesom de andre platforme til annoncering på de sociale medier har Snapchat naturligvis også en række forskellige annoncetyper, så du har mulighed for at vælge lige præcis den type annoncering, som hjælper dig med at opnå din målsætning for kampagnerne. Snapchat tilbyder primært to forskellige annoncetyper, der har hver deres krav til det indhold, som de indeholder.

De to typer er Snap Ads og Collection Ads.

Snap Ads

Snap Ads var Snapchats første annoncetype og er også kendt som ganske almindelige annoncer i form af enten billeder eller videoer. Disse annoncer minder i sit format og udtryk meget om almindelige snaps, der vises i fuld skærm. Her kan det kreative indhold være alt lige fra billeder, GIFS og motion graphics til videoer m.m.

Collection Ads

Er en af de nyere annoncetyper, som bliver vist som et katalog med en masse produkter, hvor du har mulighed for at fremhæve op til fire udvalgte produkter ad gangen. Dette gør Collection Ads til et fordelagtigt valg til webshops. Ligesom med Snap Ads bliver disse annoncer vist mellem ”Historier” inde i appen. Her kan brugerne klikke på produkterne i annoncen og blive ledt ind på din webshop.

Når du har din målsætning og annonceringstype på plads, er du klar til at give dig i kast med Snapchat annoncering. Husk på, at du ligesom ved både Facebook og Instagram skal have indsat en pixel på din hjemmeside, så du kan spore brugernes adfærd efter at have set din annonce og derved justere, forbedre og optimere på din annoncering løbende.

Og som vi kender det fra Facebook, så er der også på Snapchat mulighed for at ramme din specifikke målgruppe baseret på følgende parametre:

  • Interesser: adfærd, lokation, demografi (alder, køn, osv.)
  • Databaseret: pixeldata (besøgende fra web), appdata, tredjepartsdata (upload af nyhedsbrevsliste, kundeliste
    eller på anden vis indsamling af leads) og interaktionsdata fra tidligere kampagner (dem, der har interageret
    med dine Snapchat annoncer)
  • Kopimålgrupper: lookalikes (kopier) af de databaserede målgrupper.

Lad OnlinePlus være dit Snapchat bureau

Det kan altså godt betale sig at kigge lidt nærmere på Snapchat som annonceringsplatform, hvis du gerne vil nå ud til din målgruppe og opnå endnu større eksponering af dine budskaber og produkter. Selvom dette medie primært er kendt som en platform for unge, så er næsten 40% af de danske brugere over 35, hvilket betyder, at de er købedygtige. Ligeledes åbner den gennemsnitlige bruger appen hele 30 gange om dagen – det betyder altså, at du har mulighed for at eksponere den enkelte bruger for din annonce 30 gange samme dag. På den måde kan det ret hurtigt løbe op i rigtig mange daglige eksponeringer.

Der er et væld af muligheder for både organisk og betalt annoncering på Snapchat, da der her er tale om en dynamisk platform, der hele tiden kommer med nye features for både private brugere og virksomheder. Det handler blot om at finde den helt rette annonceringstype for dig og din virksomhed. Hvis Snapchat annoncering lyder som en interessant mulighed til din digitale marketingstrategi, sidder vores SoMe-specialister klar til at klæde dig godt på og hjælpe dig i gang med din annoncering på denne platform.

Med OnlinePlus som dit Snapchat bureau og samarbejdspartner til din annoncering på Snapchat er du garanteret en skræddersyet løsning, der bliver skræddersyet til din virksomhed og ikke mindst din målsætning. Afstemning er key, og derfor er det også vigtigt for os med en god snak om dine mål og de resultater, du ønsker at opnå, så vi derved kan sikre en strategi, der giver mening – og så du får succes med din Snapchat annoncering. Det betyder blandt andet, at vi forud for samarbejdet sætter os grundigt ind i din målgruppe og sammen med dig finder den rette annonceringstype til din annoncering. Vi gør altid alt, vi kan, for at sikre dig størst mulig succes og ikke mindst maksimalt udbytte af dine annoncer.

Skal jeg hjælpe dig videre med snapchat annoncering?
Jimmy Vejlemark
Kommerciel Direktør & Partner
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig