Sociale medier

Med annoncering på de sociale medier kan du nå dine målgrupper, der hvor de befinder sig. Uanset om de sidder i bussen, kobler af i sofaen eller noget helt tredje, er der nemlig en god chance for, at de også lige tjekker Instagram og Facebook. Hos OnlinePlus kan vi hjælpe dig med annoncer på Facebook og Instagram samt vejledning til, hvordan netop dit firma kan få mest ud af annoncer på de sociale medier.

  • Fang dine kunder der, hvor de er
  • Skab mere trafik til din hjemmeside
  • Målrettet markedsføring til udvalgte målgrupper
  • Fast kontaktperson til rådgivning og sparring
  • Øg kendskab til og engagement med dit brand
  • Få fat i interesserede kunder med re-targeting
Få gratis rådgivning omkring din SoMe annoncering
Få gratis rådgivning omkring din SoMe annoncering
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Sociale medier

Vi lever i en digital tidsalder, og rigtig meget af vores fritid går med at være på eksempelvis Facebook eller Instagram. I dag bruger danske unge i gennemsnit over to timer om dagen på deres mobiltelefoner, og meget af tiden går med at scrolle gennem newsfeed på eksempelvis Facebook og Instagram. Men hvor det før i tiden kun var de yngre generationer, der brugte meget tid på telefonen, ser det særdeles anderledes ud i dag. De ældre generationer bruger også stadig mere tid på deres telefoner, og det ses også i antallet af personer, der får sig en profil på et socialt medie.

Som tabellen illustrerer, er det efterhånden størstedelen af danskerne, der har en profil på ét eller flere af de sociale medier. Som det også kan ses, så er især de ældre generationer begyndt at færdes i langt højere grad på internettet og på de sociale medier. Det betyder, at aldersfordelingen på de sociale platforme bliver mere og mere udlignet, og det giver helt nye muligheder for dig, der har et website.

Gennem de sidste år er det da også blevet mere og mere udbredt at annoncere på de sociale medier, og det har vist sig at være nogle rigtig effektive platforme at annoncere på, når det kommer til online annoncer. En ud af tre virksomheder i dag er på Facebook eller et andet socialt medie. Når 70 % af danskerne har en Facebook profil, og 31 % af danskerne har en profil på Instagram, er det derfor en rigtig god ide for dig og din virksomhed at brande dig selv på de sociale medier.

Det betyder altså, at du – ud over at skulle fokusere på sådan noget som SEOdisplay annoncering og tekstannoncering – kan få rigtig meget ud af at begynde at annoncere på de sociale medier.

Annoncering på de sociale medier

På grund af de sociale mediers indtog i det moderne menneskes hverdag er der tilsvarende mange, der har taget annoncering på de sociale medier til sig, men annoncering på de sociale platforme kræver en del arbejde og viden. Først og fremmest skal man vide, hvilket eller hvilke medier man skal annoncere på, og hvordan ens målgruppe ser ud. Dette afhænger af typen af din virksomhed og dit website.

Men uanset hvilket website du fører, så vil du kunne få gavn af annoncering på de sociale medier, og det vil du kunne blandt andet på grund af følgende facts:

  • Der er rigtig mange daglige brugere af de sociale medier. Alene på Facebook er det over 60 % af de danske brugere, der dagligt logger ind. På Facebook har folk i alle aldre og med mange forskellige interesser en profil. Det betyder, at du får adgang til rigtig mange forskellige mennesker – og helt sikkert også din målgruppe.
  • Annoncering på de sociale medier er billigere sammenlignet med andre typer af online annoncering eksempelvis Google Ads. Det er selvfølgelig ikke gratis, men for relativt få penge har du mulighed for at få en meget bred eksponering af dine annoncer.
  • Da der er så mange mennesker på de sociale medier og på grund af Facebooks effektive annonceværktøj, har du mulighed for præcise segmenteringer. Du kan oprette målgrupper alt efter dine potentielle kunders interesser, adfærd og alder og så videre.

Skal du annoncere på de sociale medier?

De sociale medier tilbyder rigtig gode annonceringsmuligheder. Det skaber branding af dit website, og du har mulighed for at få synliggjort dine produkter eller ydelser overfor rigtig mange mennesker. Det kan føre til salg både nu og her – men også på længere sigt – da dine kunder vil kunne huske dit navn næste gang, de står og har brug for lige netop det, du tilbyder.

Gennem Facebooks annonceringsværktøj har du mulighed for at nå ud til det helt rigtige publikum og de helt rigtige målgrupper skræddersyet til dig og dit website på medier såsom Facebook og Instagram. Hvad end du sælger børnetøj, hundeseler eller hotelophold, så kan du være helt sikker på, at din målgruppe er på ét eller flere af de sociale platforme, der findes. Derfor er det korte svar på, om du skal annoncere på de sociale medier for det meste altid: Ja!

Men det med at komme i gang med annoncering af dit website, så du kan få genereret relevant trafik over på din hjemmeside eller udvalgte landingsside, er ikke noget, man bare lige gør. Det kræver en vis indsigt i annonceværktøjet, folks adfærd på internettet, og så skal du også finde ud af, hvilke medier der er de bedste for dit website at annoncere på. Det er nemlig ikke helt ligegyldigt, hvor dine annoncer bliver placeret.

Hos OnlinePlus har vi et team af SoMe-specialister, der har stor erfaring indenfor de sociale medier og opsætning af annoncer. Hos os bliver du tilknyttet en personlig Facebook- eller Instagram specialist, der kan hjælpe dig med alt lige fra udformning af målgrupper, opsætning af kampagner, løbende vedligeholdelse og evaluering af dine kampagner.

De vil også kunne hjælpe dig med at finde frem til de helt rigtige platforme at annoncere på for dig, så du er sikker på at nå ud til din målgruppe. Det gode ved de sociale medier er jo, at alle brugere afgiver en masse data om dem selv, og disse data kan du anvende i forbindelse med din annoncering. Det giver dig og din virksomhed de absolut bedste forudsætninger for målrettet annoncering, hvorimod du i traditionelle reklamer som eksempelvis på TV eller i radioen ikke selv kan bestemme, hvem dine kampagner skal vises for.

De vil også kunne hjælpe dig med at finde frem til de helt rigtige platforme for dig at annoncere på, så du er sikker på at nå ud til din målgruppe. Det gode ved de sociale medier er jo, at alle brugere afgiver en masse data om dem selv, og disse data kan du anvende i forbindelse med din annoncering. Det giver dig og din virksomhed de absolut bedste forudsætninger for målrettet annoncering, hvorimod du i traditionelle reklamer som eksempelvis på TV eller i radioen ikke selv kan bestemme, hvem dine kampagner skal vises for.

Få planlagt din annoncering på de sociale medier og opnå gode resultater med OnlinePlus

Hos OnlinePlus arbejder vores SoMe-specialister i tæt samarbejde med dig, så I sammen kan komme til at opnå de bedste resultater for dit website. Det kan vi kun, hvis du er med på sidelinjen gennem hele forløbet.

Indledningsvis tager du og din tildelte SoMe-specialist en snak om, hvad du gerne vil opnå med din annoncering. Er du på udkig efter lead generering til din E-mail marketing kan vi sætte lead annoncer op, vil du udbrede kendskab til dit brand, så udarbejder vi annoncer rettet mod branding, og vil du gerne opnå konverteringer, så kan vi skræddersy annoncer rettet mod salg af dine produkter eller ydelser.

Det er vigtigt, at der er et mål for din annoncering allerede fra start af. Kun på den måde kan vi vurdere om din annoncering forløber som planlagt, eller om det er nødvendigt at gå ind og justere på den.

Herefter skal vi vælge, hvilke platforme du skal vælge at annoncere på. Der er rigtig mange forskellige sociale platforme at vælge i mellem heriblandt Facebook, Instagram og LinkedIn. Hver platform har fordele såvel som ulemper. Så hvilken skal du vælge?

For at finde frem til den rigtige platform, kan du stille dig selv en række spørgsmål:

  • Hvem er din målgruppe? Din målgruppe har rigtig meget at gøre med, hvilket medie du skal vælge. Der er nemlig stor forskel på, hvilke målgrupper der er hvor. Det nytter ikke noget at annoncere på et medie, hvor du ikke finder netop din målgruppe.
  • Hvordan vil du gerne interagere med din målgruppe? Er det gennem videoer? Billeder? Tekst? Der er nemlig nogle medier, hvor det ene fungerer bedre end det andet.
  • Hvilke sociale medier anvender mine konkurrenter? Dine konkurrenter er altid dine bedste referencer. Har du en konkurrent, der klarer sig godt, kan du med fordel undersøge, hvad denne gør for at få succes. Så er din konkurrent på eksempelvis Instagram, så er det måske også en rigtig god ide for dig at placere din annoncering der.

Når du og SoMe-specialisten har besluttet jer for, hvilket medie der er bedst for dig og dit website, er specialisten klar til at gå i gang med annonceringen rettet direkte mod din målgruppe, og når du begynder at få data leveret på baggrund af visninger og klik af dine annoncer, kan disse analyseres og evalueres med henblik på at lave nye og forbedrede annoncer på de sociale medier.

Skal jeg hjælpe dig videre med Facebook annoncering?
Jolene Liza Sapsworth
SoMe Specialist
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig