Kom godt i gang med markedsf√łring p√• sociale medier

St√łrstedelen af den danske befolkning har en profil p√• et eller flere sociale medier, hvilket g√łr sociale medier til en af de mest effektive og vigtigste markedsf√łringskanaler. Markedsf√łring p√• sociale medier kan b√•de handle om at g√łre opm√¶rksom p√• din virksomhed s√•vel som at skabe awareness omkring dit brand, produkt eller services. Med annoncering p√• sociale medier har du mulighed for at n√• ud til din m√•lgruppe netop der, hvor de befinder sig.

Hos OnlinePlus sidder vores eksperter i sociale medier klar til at hj√¶lpe dig med annoncering p√• eksempelvis Facebook og Instagram samt r√•dgivning og vejledning i, hvordan netop din virksomhed kan f√• mest ud af annoncering p√• sociale medier. I samr√•d med dig hj√¶lper vores team med at udvikle den helt rette SoMe-strategi, der kan l√łfte din online markedsf√łring til nye h√łjder.

Fang dine kunder der, hvor de er
Skab mere trafik til din hjemmeside
M√•lrettet markedsf√łring til din specifikke m√•lgruppe
√ėg kendskabet til din virksomhed eller brand
Få fat i interesserede kunder med retargeting
Fast kontaktperson til sparring og rådgivning

SoMe har stor betydning for din markedsf√łring

Vidste du, at 30% af internetbrugerne p√• verdensplan bruger Facebook mere end √©n gang dagligt ? Det betyder, at du med en skarp SoMe-strategi har mulighed for at n√• ud til dine specifikke m√•lgrupper, og det g√łr de sociale medier til en rigtig god kanal til online markedsf√łring.

I dag bruger vi rigtig meget af vores fritid p√• at f√łlge med p√• diverse sociale medier s√•som Facebook og Instagram. Unge som √¶ldre har efterh√•nden en profil p√• en eller flere sociale medier, hvilket g√łr, at der hele tiden kommer nye markeder og m√•lgrupper til. SoMe annoncering har vist sig at v√¶re en utrolig effektiv m√•de at markedsf√łre sin virksomhed, brand, produkt eller andet p√•. Det betyder, at du kan f√• rigtig meget ud af at annoncere p√• de sociale medier.

Vi lever i en digital tidsalder, og som virksomhed handler det i h√łj grad om at v√¶re til stede og synlig der, hvor din m√•lgruppe befinder sig. Idet rigtig mange danskere er storforbrugere af diverse sociale medier, er det derfor utroligt vigtigt for din virksomhed er v√¶re til stede p√• de forskellige sociale medier. Din online tilstedev√¶relse p√• de forskellige kanaler handler i h√łj grad om at opbygge og pleje forholdet til dine f√łlgere gennem indhold, der har v√¶rdi og skaber engagement hos f√łlgerne. Dette kan blandt andet v√¶re i form af billeder, tekst og videoer, der har relevans for netop dine f√łlgere. Her er is√¶r personlige opslag og annoncer rigtig gode, da de skaber trov√¶rdighed og ofte ogs√• giver mere respons fra dine f√łlgere.

N√•r det kommer til at styrke din synlighed p√• de sociale medier, stiller det nogle krav til dit content i forhold til b√•de design, indhold, tekst og tone. Her handler det om, at indholdet skal v√¶re relevant for den m√•lgruppe, du √łnsker at ramme. Det hj√¶lper nemlig til, at din m√•lgruppe og potentielle kunder finder indholdet interessant, hvilket i sidste ende er med til at styrke din online tilstedev√¶relse foruden at √łge konverteringsraten.

Har du f√łrst opbygget en god kunderelation, vil dine f√łlgere ogs√• v√¶re mere tilb√łjelige til at kvittere med konverteringer ‚Äď hvad end dette er bes√łg p√• din hjemmeside, tilmeldinger til nyhedsbreve eller k√łb. Den rette strategi i forhold til SoMe annoncering kan derfor v√¶re med til at skabe et st√łrre kendskab til din virksomhed og ikke mindst et √łget salg.

Skal vi hjælpe dig i gang med Sociale medier?

Kom i gang

Ved at udfylde formularen og klikke ‚ÄúKom i gang‚ÄĚ accepteres vores Privatlivspolitik

Annoncering på sociale medier

De sociale medier tilbyder nogle gode annonceringsmuligheder, der bidrager til branding af dit website, men ogs√• til at skabe en √łget synlighed af dine produkter eller ydelser for rigtig mange mennesker. Dette kan f√łre til salg nu og her, men sociale medier er ogs√• en markedsf√łringsmetode, der betaler sig p√• l√¶ngere sigt, da dine kunder vil huske dig og dine produkter n√¶ste gang, de skal bruge netop det, du tilbyder. Uanset hvilken hjemmeside eller webshop du har, s√• vil du til enhver tid kunne f√• gavn af markedsf√łring p√• sociale medier, blandt andet fordi:

  • der er mange daglige brugere af sociale medier. P√• Facebook alene er det over 60% af de danske brugere, der logger ind dagligt. P√• dette sociale medie er der brugere i alle aldre og med forskellige interesser, hvilket betyder, at du f√•r mulighed for at n√• ud til rigtig mange forskellige mennesker ‚Äď heriblandt ogs√• din specifikke m√•lgruppe.
  • annoncering p√• sociale medier er en billigere markedsf√łringskanal sammenlignet med eksempelvis Google Ads. Med annoncering via sociale medier kan du for relativt f√• penge f√• mulighed for en meget bred eksponering af dine annoncer.
  • markedsf√łring via sociale medier giver dig nogle effektive annoncev√¶rkt√łjer med mulighed for ret pr√¶cise segmenteringer i forhold til din √łnskede m√•lgruppe. P√• den m√•de kan du oprette m√•lgrupper alt efter dine potentielle kunders interesser, adf√¶rd, alder m.m.

Arbejdet med annoncering p√• de sociale medier er ikke noget, der skaber resultater natten over. Det tager tid at komme ordentligt i gang med annonceringen, fordi der er mange, der tilbyder det samme som dig, og derfor er der ogs√• mange i kampen om kunderne. Som udgangspunkt skal kunderne se dine annoncer mellem 8-10 gange, f√łr de foretager en handling. Det kr√¶ver derfor t√•lmodighed og is i maven, hvis du gerne vil opn√• gode resultater med din SoMe annoncering.

Vi hjælper dig med at skabe gode resultater

Annoncering p√• sociale medier kr√¶ver ikke kun t√•lmodighed, men ogs√• en del arbejde og indsigt i de forskellige annoncev√¶rkt√łjer og folks adf√¶rd p√• internettet foruden et kendskab til, hvilke SoMe-platforme der bedst kan betale sig for netop din virksomhed. Det har nemlig stor betydning, hvor dine annoncer placeres. Hos OnlinePlus har vi et skarpt team af SoMe-specialister, der har stor erfaring inden for sociale medier og ops√¶tning af annoncer, og de kan ogs√• hj√¶lpe dig med at komme i gang med annoncering p√• de sociale medier.

Hos os bliver du tilknyttet en personlig specialist i sociale medier, der hj√¶lper dig med at komme godt fra start med din markedsf√łring online. De sidder klar til at hj√¶lpe dig med alt lige fra udformning af m√•lgrupper, ops√¶tning af kampagner, l√łbende vedligeholdelse og efterf√łlgende evaluering af dine kampagner. Ligeledes vil de ogs√• kunne hj√¶lpe dig med at finde frem til de helt rigtige sociale medier til din annoncering, s√• du er sikker p√• at n√• ud til netop din m√•lgruppe. Med den rette strategi kan du komme rigtig langt med annoncering p√• sociale medier, og vores specialister st√•r derfor altid klar til at give dig kyndig r√•dgivning og sparring, s√• vi sammen f√•r lagt den strategi, der skaber m√¶rkbare resultater.

Beregn din pris- nemt og hurtigt

Modtag et prisestimat direkte i din indbakke.

Mange muligheder for markedsf√łring online

De sociale medier rummer utroligt mange forskellige muligheder for annoncering, salg og online synlighed. Du kan blandt andet annoncere på Facebook, Instagram, LinkedIn og Pinterest. Hver platform har naturligvis hver deres fordele, og det kan være svært at vælge netop det medie, der giver mest mening for din virksomhed. Derfor sidder vores specialister klar til at hjælpe dig med at finde det rette sociale medie til din annoncering.

N√•r det kommer til valg af platform, kan du blandt andet overveje f√łlgende:

  • Hvem er din m√•lgruppe?

Din målgruppe har stor betydning for dit valg af medie, da der er stor forskel på, hvor de forskellige målgrupper befinder sig.

  • Hvordan √łnsker du at interagere med din m√•lgruppe?

Skal det være gennem video, billeder eller tekst? Nogle medier fungerer bedre med det ene frem for andet, og derfor er det også vigtigt at klarlægge, hvordan du vil interagere med målgruppen.

  • Hvilke sociale medier anvender mine konkurrenter?

Dine konkurrenter er altid dine bedste referencer, og har du eventuelt en konkurrent, der klarer sig rigtig godt, kan du med fordel unders√łge, hvad denne g√łr for at f√• succes med sin annoncering.

Facebook er en af de SoMe-platforme med flest brugere p√• og derfor ogs√• en med utroligt meget data, som du kan bruge til at m√•lrette din annoncering. Det g√łr Facebook til en ret effektiv kanal til online markedsf√łring. B√•de Facebook og Instagram er gode platforme til B2C-annoncering, mens LinkedIn er mere egnet til B2B. Har du i stedet brug for et meget visuelt medie til markedsf√łring, er Pinterest et godt valg.

Find den rette strategi med OnlinePlus som samarbejdspartner

Hos OnlinePlus indg√•r du i et t√¶t samarbejde med vores eksperter i sociale medier, s√• vi sammen kan opn√• de bedste resultater for dit website. Vi tror nemlig p√•, at t√¶t samarbejde og god kommunikation er vejen til succes, og derfor er du med hele vejen. Ethvert samarbejde hos os starter altid med en dialog om, hvad du gerne vil opn√• med din annoncering. Hvad end du √łnsker leadgenerering til e-mail marketing, gerne vil udbrede kendskabet til dit brand eller opn√• konverteringer, s√• sidder vores specialister klar til at hj√¶lpe dig med at komme i m√•l med en l√łsning, der er skr√¶ddersyet til dine specifikke behov.

Det er vigtigt, at du har et m√•l med din annoncering allerede fra starten af, da dette hj√¶lper os med at sammens√¶tte den rette strategi for dig og din virksomhed. Har du fra starten af et klart m√•l, kan vi nemmere spore os ind p√• og vurdere, om din annoncering p√• de sociale medier forl√łber som planlagt, eller om vi skal justere p√• den. Herefter vurderer vi, hvilket medie der vil passe bedst til din type annoncering. Uanset om der er tale om annoncering via en enkelt kanal eller en kombination af flere, s√• sammens√¶tter vi den strategi, der kan v√¶re med til at skrive din succeshistorie.

Når du og din tilknyttede SoMe-specialist har udviklet en strategi baseret på målet for din annoncering samt valget af medie, er vores specialist klar til at gå i gang med annonceringen målrettet din specifikke målgruppe. Så snart der kommer data på baggrund af visninger og klik på annoncerne, er dette noget, vi kan analysere og evaluere på med henblik på, om der skal foretages justeringer og forbedringer, inden vi laver nye annoncer til de sociale medier.

Skal jeg hj√¶lpe dig videre med at bruge sociale medier som markedsf√łring?

Uanset om du s√łger en gennemarbejdet SoMe-strategi, eller du leder efter en ekspert i sociale medier, der kan hj√¶lpe dig med din annoncering, s√• finder du det og mere til hos OnlinePlus.

Jimmy Vejlemark
Kommerciel Direkt√łr & Partner
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig