Kom godt i gang med markedsføring på sociale medier

Størstedelen af den danske befolkning har en profil på et eller flere sociale medier, hvilket gør sociale medier til en af de mest effektive og vigtigste markedsføringskanaler. Markedsføring på sociale medier kan både handle om at gøre opmærksom på din virksomhed såvel som at skabe awareness omkring dit brand, produkt eller services. Med annoncering på sociale medier har du mulighed for at nå ud til din målgruppe netop der, hvor de befinder sig.

Hos OnlinePlus sidder vores eksperter i sociale medier klar til at hjælpe dig med annoncering på eksempelvis Facebook og Instagram samt rådgivning og vejledning i, hvordan netop din virksomhed kan få mest ud af annoncering på sociale medier. I samråd med dig hjælper vores team med at udvikle den helt rette SoMe-strategi, der kan løfte din online markedsføring til nye højder.

Fang dine kunder der, hvor de er
Skab mere trafik til din hjemmeside
Målrettet markedsføring til din specifikke målgruppe
Øg kendskabet til din virksomhed eller brand
Få fat i interesserede kunder med retargeting
Fast kontaktperson til sparring og rådgivning

SoMe har stor betydning for din markedsføring

Vidste du, at 30% af internetbrugerne på verdensplan bruger Facebook mere end én gang dagligt ? Det betyder, at du med en skarp SoMe-strategi har mulighed for at nå ud til dine specifikke målgrupper, og det gør de sociale medier til en rigtig god kanal til online markedsføring.

I dag bruger vi rigtig meget af vores fritid på at følge med på diverse sociale medier såsom Facebook og Instagram. Unge som ældre har efterhånden en profil på en eller flere sociale medier, hvilket gør, at der hele tiden kommer nye markeder og målgrupper til. SoMe annoncering har vist sig at være en utrolig effektiv måde at markedsføre sin virksomhed, brand, produkt eller andet på. Det betyder, at du kan få rigtig meget ud af at annoncere på de sociale medier.

Vi lever i en digital tidsalder, og som virksomhed handler det i høj grad om at være til stede og synlig der, hvor din målgruppe befinder sig. Idet rigtig mange danskere er storforbrugere af diverse sociale medier, er det derfor utroligt vigtigt for din virksomhed er være til stede på de forskellige sociale medier. Din online tilstedeværelse på de forskellige kanaler handler i høj grad om at opbygge og pleje forholdet til dine følgere gennem indhold, der har værdi og skaber engagement hos følgerne. Dette kan blandt andet være i form af billeder, tekst og videoer, der har relevans for netop dine følgere. Her er især personlige opslag og annoncer rigtig gode, da de skaber troværdighed og ofte også giver mere respons fra dine følgere.

Når det kommer til at styrke din synlighed på de sociale medier, stiller det nogle krav til dit content i forhold til både design, indhold, tekst og tone. Her handler det om, at indholdet skal være relevant for den målgruppe, du ønsker at ramme. Det hjælper nemlig til, at din målgruppe og potentielle kunder finder indholdet interessant, hvilket i sidste ende er med til at styrke din online tilstedeværelse foruden at øge konverteringsraten.

Har du først opbygget en god kunderelation, vil dine følgere også være mere tilbøjelige til at kvittere med konverteringer – hvad end dette er besøg på din hjemmeside, tilmeldinger til nyhedsbreve eller køb. Den rette strategi i forhold til SoMe annoncering kan derfor være med til at skabe et større kendskab til din virksomhed og ikke mindst et øget salg.

Skal vi hjælpe dig i gang med Sociale medier?

Kom i gang

Ved at udfylde formularen og klikke “Kom i gang” accepteres vores Privatlivspolitik

Annoncering på sociale medier

De sociale medier tilbyder nogle gode annonceringsmuligheder, der bidrager til branding af dit website, men også til at skabe en øget synlighed af dine produkter eller ydelser for rigtig mange mennesker. Dette kan føre til salg nu og her, men sociale medier er også en markedsføringsmetode, der betaler sig på længere sigt, da dine kunder vil huske dig og dine produkter næste gang, de skal bruge netop det, du tilbyder. Uanset hvilken hjemmeside eller webshop du har, så vil du til enhver tid kunne få gavn af markedsføring på sociale medier, blandt andet fordi:

  • der er mange daglige brugere af sociale medier. På Facebook alene er det over 60% af de danske brugere, der logger ind dagligt. På dette sociale medie er der brugere i alle aldre og med forskellige interesser, hvilket betyder, at du får mulighed for at nå ud til rigtig mange forskellige mennesker – heriblandt også din specifikke målgruppe.
  • annoncering på sociale medier er en billigere markedsføringskanal sammenlignet med eksempelvis Google Ads. Med annoncering via sociale medier kan du for relativt få penge få mulighed for en meget bred eksponering af dine annoncer.
  • markedsføring via sociale medier giver dig nogle effektive annonceværktøjer med mulighed for ret præcise segmenteringer i forhold til din ønskede målgruppe. På den måde kan du oprette målgrupper alt efter dine potentielle kunders interesser, adfærd, alder m.m.

Arbejdet med annoncering på de sociale medier er ikke noget, der skaber resultater natten over. Det tager tid at komme ordentligt i gang med annonceringen, fordi der er mange, der tilbyder det samme som dig, og derfor er der også mange i kampen om kunderne. Som udgangspunkt skal kunderne se dine annoncer mellem 8-10 gange, før de foretager en handling. Det kræver derfor tålmodighed og is i maven, hvis du gerne vil opnå gode resultater med din SoMe annoncering.

Vi hjælper dig med at skabe gode resultater

Annoncering på sociale medier kræver ikke kun tålmodighed, men også en del arbejde og indsigt i de forskellige annonceværktøjer og folks adfærd på internettet foruden et kendskab til, hvilke SoMe-platforme der bedst kan betale sig for netop din virksomhed. Det har nemlig stor betydning, hvor dine annoncer placeres. Hos OnlinePlus har vi et skarpt team af SoMe-specialister, der har stor erfaring inden for sociale medier og opsætning af annoncer, og de kan også hjælpe dig med at komme i gang med annoncering på de sociale medier.

Hos os bliver du tilknyttet en personlig specialist i sociale medier, der hjælper dig med at komme godt fra start med din markedsføring online. De sidder klar til at hjælpe dig med alt lige fra udformning af målgrupper, opsætning af kampagner, løbende vedligeholdelse og efterfølgende evaluering af dine kampagner. Ligeledes vil de også kunne hjælpe dig med at finde frem til de helt rigtige sociale medier til din annoncering, så du er sikker på at nå ud til netop din målgruppe. Med den rette strategi kan du komme rigtig langt med annoncering på sociale medier, og vores specialister står derfor altid klar til at give dig kyndig rådgivning og sparring, så vi sammen får lagt den strategi, der skaber mærkbare resultater.

Beregn din pris- nemt og hurtigt

Modtag et prisestimat direkte i din indbakke.

Mange muligheder for markedsføring online

De sociale medier rummer utroligt mange forskellige muligheder for annoncering, salg og online synlighed. Du kan blandt andet annoncere på Facebook, Instagram, LinkedIn og Pinterest. Hver platform har naturligvis hver deres fordele, og det kan være svært at vælge netop det medie, der giver mest mening for din virksomhed. Derfor sidder vores specialister klar til at hjælpe dig med at finde det rette sociale medie til din annoncering.

Når det kommer til valg af platform, kan du blandt andet overveje følgende:

  • Hvem er din målgruppe?

Din målgruppe har stor betydning for dit valg af medie, da der er stor forskel på, hvor de forskellige målgrupper befinder sig.

  • Hvordan ønsker du at interagere med din målgruppe?

Skal det være gennem video, billeder eller tekst? Nogle medier fungerer bedre med det ene frem for andet, og derfor er det også vigtigt at klarlægge, hvordan du vil interagere med målgruppen.

  • Hvilke sociale medier anvender mine konkurrenter?

Dine konkurrenter er altid dine bedste referencer, og har du eventuelt en konkurrent, der klarer sig rigtig godt, kan du med fordel undersøge, hvad denne gør for at få succes med sin annoncering.

Facebook er en af de SoMe-platforme med flest brugere på og derfor også en med utroligt meget data, som du kan bruge til at målrette din annoncering. Det gør Facebook til en ret effektiv kanal til online markedsføring. Både Facebook og Instagram er gode platforme til B2C-annoncering, mens LinkedIn er mere egnet til B2B. Har du i stedet brug for et meget visuelt medie til markedsføring, er Pinterest et godt valg.

Find den rette strategi med OnlinePlus som samarbejdspartner

Hos OnlinePlus indgår du i et tæt samarbejde med vores eksperter i sociale medier, så vi sammen kan opnå de bedste resultater for dit website. Vi tror nemlig på, at tæt samarbejde og god kommunikation er vejen til succes, og derfor er du med hele vejen. Ethvert samarbejde hos os starter altid med en dialog om, hvad du gerne vil opnå med din annoncering. Hvad end du ønsker leadgenerering til e-mail marketing, gerne vil udbrede kendskabet til dit brand eller opnå konverteringer, så sidder vores specialister klar til at hjælpe dig med at komme i mål med en løsning, der er skræddersyet til dine specifikke behov.

Det er vigtigt, at du har et mål med din annoncering allerede fra starten af, da dette hjælper os med at sammensætte den rette strategi for dig og din virksomhed. Har du fra starten af et klart mål, kan vi nemmere spore os ind på og vurdere, om din annoncering på de sociale medier forløber som planlagt, eller om vi skal justere på den. Herefter vurderer vi, hvilket medie der vil passe bedst til din type annoncering. Uanset om der er tale om annoncering via en enkelt kanal eller en kombination af flere, så sammensætter vi den strategi, der kan være med til at skrive din succeshistorie.

Når du og din tilknyttede SoMe-specialist har udviklet en strategi baseret på målet for din annoncering samt valget af medie, er vores specialist klar til at gå i gang med annonceringen målrettet din specifikke målgruppe. Så snart der kommer data på baggrund af visninger og klik på annoncerne, er dette noget, vi kan analysere og evaluere på med henblik på, om der skal foretages justeringer og forbedringer, inden vi laver nye annoncer til de sociale medier.

Skal jeg hjælpe dig videre med at bruge sociale medier som markedsføring?

Uanset om du søger en gennemarbejdet SoMe-strategi, eller du leder efter en ekspert i sociale medier, der kan hjælpe dig med din annoncering, så finder du det og mere til hos OnlinePlus.

Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig