Sociale medier

Med annoncering pÄ de sociale medier kan du nÄ dine mÄlgrupper, der hvor de befinder sig. Uanset om de sidder i bussen, kobler af i sofaen eller noget helt tredje, er der nemlig en god chance for, at de ogsÄ lige tjekker Instagram og Facebook. Hos OnlinePlus kan vi hjÊlpe dig med annoncer pÄ Facebook og Instagram samt vejledning til, hvordan netop dit firma kan fÄ mest ud af annoncer pÄ de sociale medier.

  • Fang dine kunder der, hvor de er
  • Skab mere trafik til din hjemmeside
  • MĂ„lrettet markedsfĂžring til udvalgte mĂ„lgrupper
  • Fast kontaktperson til rĂ„dgivning og sparring
  • Øg kendskab til og engagement med dit brand
  • FĂ„ fat i interesserede kunder med re-targeting
FÄ gratis rÄdgivning omkring din SoMe annoncering
FÄ gratis rÄdgivning omkring din SoMe annoncering
Ring nu pÄ tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Sociale medier

Vi lever i en digital tidsalder, og rigtig meget af vores fritid gÄr med at vÊre pÄ eksempelvis Facebook eller Instagram. I dag bruger danske unge i gennemsnit over to timer om dagen pÄ deres mobiltelefoner, og meget af tiden gÄr med at scrolle gennem newsfeed pÄ eksempelvis Facebook og Instagram. Men hvor det fÞr i tiden kun var de yngre generationer, der brugte meget tid pÄ telefonen, ser det sÊrdeles anderledes ud i dag. De Êldre generationer bruger ogsÄ stadig mere tid pÄ deres telefoner, og det ses ogsÄ i antallet af personer, der fÄr sig en profil pÄ et socialt medie.

Som tabellen illustrerer, er det efterhÄnden stÞrstedelen af danskerne, der har en profil pÄ ét eller flere af de sociale medier. Som det ogsÄ kan ses, sÄ er isÊr de Êldre generationer begyndt at fÊrdes i langt hÞjere grad pÄ internettet og pÄ de sociale medier. Det betyder, at aldersfordelingen pÄ de sociale platforme bliver mere og mere udlignet, og det giver helt nye muligheder for dig, der har et website.

Gennem de sidste Är er det da ogsÄ blevet mere og mere udbredt at annoncere pÄ de sociale medier, og det har vist sig at vÊre nogle rigtig effektive platforme at annoncere pÄ, nÄr det kommer til online annoncer. En ud af tre virksomheder i dag er pÄ Facebook eller et andet socialt medie. NÄr 70 % af danskerne har en Facebook profil, og 31 % af danskerne har en profil pÄ Instagram, er det derfor en rigtig god ide for dig og din virksomhed at brande dig selv pÄ de sociale medier.

Det betyder altsĂ„, at du – ud over at skulle fokusere pĂ„ sĂ„dan noget som SEO, display annoncering og tekstannoncering – kan fĂ„ rigtig meget ud af at begynde at annoncere pĂ„ de sociale medier.

Annoncering pÄ de sociale medier

PÄ grund af de sociale mediers indtog i det moderne menneskes hverdag er der tilsvarende mange, der har taget annoncering pÄ de sociale medier til sig, men annoncering pÄ de sociale platforme krÊver en del arbejde og viden. FÞrst og fremmest skal man vide, hvilket eller hvilke medier man skal annoncere pÄ, og hvordan ens mÄlgruppe ser ud. Dette afhÊnger af typen af din virksomhed og dit website.

Men uanset hvilket website du fÞrer, sÄ vil du kunne fÄ gavn af annoncering pÄ de sociale medier, og det vil du kunne blandt andet pÄ grund af fÞlgende facts:

  • Der er rigtig mange daglige brugere af de sociale medier. Alene pĂ„ Facebook er det over 60 % af de danske brugere, der dagligt logger ind. PĂ„ Facebook har folk i alle aldre og med mange forskellige interesser en profil. Det betyder, at du fĂ„r adgang til rigtig mange forskellige mennesker – og helt sikkert ogsĂ„ din mĂ„lgruppe.
  • Annoncering pĂ„ de sociale medier er billigere sammenlignet med andre typer af online annoncering eksempelvis Google Ads. Det er selvfĂžlgelig ikke gratis, men for relativt fĂ„ penge har du mulighed for at fĂ„ en meget bred eksponering af dine annoncer.
  • Da der er sĂ„ mange mennesker pĂ„ de sociale medier og pĂ„ grund af Facebooks effektive annoncevĂŠrktĂžj, har du mulighed for prĂŠcise segmenteringer. Du kan oprette mĂ„lgrupper alt efter dine potentielle kunders interesser, adfĂŠrd og alder og sĂ„ videre.

Skal du annoncere pÄ de sociale medier?

De sociale medier tilbyder rigtig gode annonceringsmuligheder. Det skaber branding af dit website, og du har mulighed for at fĂ„ synliggjort dine produkter eller ydelser overfor rigtig mange mennesker. Det kan fĂžre til salg bĂ„de nu og her – men ogsĂ„ pĂ„ lĂŠngere sigt – da dine kunder vil kunne huske dit navn nĂŠste gang, de stĂ„r og har brug for lige netop det, du tilbyder.

Gennem Facebooks annonceringsvÊrktÞj har du mulighed for at nÄ ud til det helt rigtige publikum og de helt rigtige mÄlgrupper skrÊddersyet til dig og dit website pÄ medier sÄsom Facebook og Instagram. Hvad end du sÊlger bÞrnetÞj, hundeseler eller hotelophold, sÄ kan du vÊre helt sikker pÄ, at din mÄlgruppe er pÄ ét eller flere af de sociale platforme, der findes. Derfor er det korte svar pÄ, om du skal annoncere pÄ de sociale medier for det meste altid: Ja!

Men det med at komme i gang med annoncering af dit website, sÄ du kan fÄ genereret relevant trafik over pÄ din hjemmeside eller udvalgte landingsside, er ikke noget, man bare lige gÞr. Det krÊver en vis indsigt i annoncevÊrktÞjet, folks adfÊrd pÄ internettet, og sÄ skal du ogsÄ finde ud af, hvilke medier der er de bedste for dit website at annoncere pÄ. Det er nemlig ikke helt ligegyldigt, hvor dine annoncer bliver placeret.

Hos OnlinePlus har vi et team af SoMe-specialister, der har stor erfaring indenfor de sociale medier og opsÊtning af annoncer. Hos os bliver du tilknyttet en personlig Facebook- eller Instagram specialist, der kan hjÊlpe dig med alt lige fra udformning af mÄlgrupper, opsÊtning af kampagner, lÞbende vedligeholdelse og evaluering af dine kampagner.

De vil ogsÄ kunne hjÊlpe dig med at finde frem til de helt rigtige platforme at annoncere pÄ for dig, sÄ du er sikker pÄ at nÄ ud til din mÄlgruppe. Det gode ved de sociale medier er jo, at alle brugere afgiver en masse data om dem selv, og disse data kan du anvende i forbindelse med din annoncering. Det giver dig og din virksomhed de absolut bedste forudsÊtninger for mÄlrettet annoncering, hvorimod du i traditionelle reklamer som eksempelvis pÄ TV eller i radioen ikke selv kan bestemme, hvem dine kampagner skal vises for.

De vil ogsÄ kunne hjÊlpe dig med at finde frem til de helt rigtige platforme for dig at annoncere pÄ, sÄ du er sikker pÄ at nÄ ud til din mÄlgruppe. Det gode ved de sociale medier er jo, at alle brugere afgiver en masse data om dem selv, og disse data kan du anvende i forbindelse med din annoncering. Det giver dig og din virksomhed de absolut bedste forudsÊtninger for mÄlrettet annoncering, hvorimod du i traditionelle reklamer som eksempelvis pÄ TV eller i radioen ikke selv kan bestemme, hvem dine kampagner skal vises for.

FÄ planlagt din annoncering pÄ de sociale medier og opnÄ gode resultater med OnlinePlus

Hos OnlinePlus arbejder vores SoMe-specialister i tÊt samarbejde med dig, sÄ I sammen kan komme til at opnÄ de bedste resultater for dit website. Det kan vi kun, hvis du er med pÄ sidelinjen gennem hele forlÞbet.

Indledningsvis tager du og din tildelte SoMe-specialist en snak om, hvad du gerne vil opnÄ med din annoncering. Er du pÄ udkig efter lead generering til din E-mail marketing kan vi sÊtte lead annoncer op, vil du udbrede kendskab til dit brand, sÄ udarbejder vi annoncer rettet mod branding, og vil du gerne opnÄ konverteringer, sÄ kan vi skrÊddersy annoncer rettet mod salg af dine produkter eller ydelser.

Det er vigtigt, at der er et mÄl for din annoncering allerede fra start af. Kun pÄ den mÄde kan vi vurdere om din annoncering forlÞber som planlagt, eller om det er nÞdvendigt at gÄ ind og justere pÄ den.

Herefter skal vi vÊlge, hvilke platforme du skal vÊlge at annoncere pÄ. Der er rigtig mange forskellige sociale platforme at vÊlge i mellem heriblandt Facebook, Instagram og LinkedIn. Hver platform har fordele sÄvel som ulemper. SÄ hvilken skal du vÊlge?

For at finde frem til den rigtige platform, kan du stille dig selv en rÊkke spÞrgsmÄl:

  • Hvem er din mĂ„lgruppe? Din mĂ„lgruppe har rigtig meget at gĂžre med, hvilket medie du skal vĂŠlge. Der er nemlig stor forskel pĂ„, hvilke mĂ„lgrupper der er hvor. Det nytter ikke noget at annoncere pĂ„ et medie, hvor du ikke finder netop din mĂ„lgruppe.
  • Hvordan vil du gerne interagere med din mĂ„lgruppe? Er det gennem videoer? Billeder? Tekst? Der er nemlig nogle medier, hvor det ene fungerer bedre end det andet.
  • Hvilke sociale medier anvender mine konkurrenter? Dine konkurrenter er altid dine bedste referencer. Har du en konkurrent, der klarer sig godt, kan du med fordel undersĂžge, hvad denne gĂžr for at fĂ„ succes. SĂ„ er din konkurrent pĂ„ eksempelvis Instagram, sĂ„ er det mĂ„ske ogsĂ„ en rigtig god ide for dig at placere din annoncering der.

NÄr du og SoMe-specialisten har besluttet jer for, hvilket medie der er bedst for dig og dit website, er specialisten klar til at gÄ i gang med annonceringen rettet direkte mod din mÄlgruppe, og nÄr du begynder at fÄ data leveret pÄ baggrund af visninger og klik af dine annoncer, kan disse analyseres og evalueres med henblik pÄ at lave nye og forbedrede annoncer pÄ de sociale medier.

Skal jeg hjĂŠlpe dig videre med Facebook annoncering?
Jolene Liza Sapsworth
SoMe Specialist
Vi kan ogsÄ kontakte dig
Vi kan ogsÄ kontakte dig