Instagram annoncering

Instagram er en meget visuel platform, hvilket er godt til branding såvel som salg, da ca. 80% af forbrugere i højere grad bliver påvirket af noget visuelt, kontra noget de læser.

 

Udnyt Instagrams høje engagement rate
Fast kontaktperson til rådgivning og sparring
Visuelt smukke annoncer, der skaber genkendelighed
Nå ud til et stort antal relevante kunder
Få flere kunder med Instagram shopping
Rapportering af månedlige resultater med nøgletal

Skal vi hjælpe dig i gang med Instagram annoncering?

Kom i gang med Instagram annoncering

Ved at udfylde formularen og klikke “Kom i gang” accepteres vores Privatlivspolitik

Instagram annoncering

Siden Instagram så dagens lys tilbage i 2010, er det sociale medie gået hen og blevet en meget brugbar platform både for private – men i særdeleshed også for virksomheder. Tror du, at din målgruppe er på Instagram? Så er det en rigtig god ide at få lavet annoncering på det sociale medie.

Instagram minder på mange områder om Facebook. Den består af et newsfeed, hvor du kan se opslag lavet af de personer, du følger, og du har mulighed for at kommentere, like og dele indhold, ligesom du kan på Facebook. Dog er der en væsentlig forskel, der får Instagram til at adskille sig fra Facebook.

Instagram er nemlig et meget visuelt medie. I stedet for statusopdateringer deler brugerne billeder og videoer, og det har også en betydning for den måde, du som annoncør skal opbygge dine kampagner. De skal nemlig være lige så visuelle og spændende som de andre opslag, der kan dukke op i dine potentielle kunders newsfeed, men til gengæld har du også mulighed for at nå ud til rigtig mange mennesker gennem Instagram annoncering.

Fordelene ved en Instagram Business profil

Så har du eksempelvis en webshop eller en virksomhed, hvis budskab du gerne vil dele, så vil du opleve at kunne få rigtig meget ud af denne annonceringsform. Blandt andet har du mulighed for følgende fordele:

  • Du kan få en massiv eksponering til din udvalgte målgruppe på Instagram.
  • Dine annoncer på Instagram kan blive målrettet ned til mindste detalje, da Instagram benytter sig af Facebook Business Manager, hvorfra man også styrer Facebookannoncering.
  • Spændende billeder og videoer kan få potentielle kunder til at blive nysgerrige på dine produkter eller ydelser.
  • Instagram er ideelt til online shopping. Over 1/3 af brugerne har på et eller andet
    tidspunkt brugt det sociale medie til at finde inspiration til shopping. Med Instagram skal du ikke nøjes med bare at brande dine produkter, du kan også få lov til at bruge den som indgangsportal til salg via Insta Shopping.

Med Instagram annoncering har du altså ikke kun mulighed for at brande dit website og dine produkter overfor en udvalgt segmenteret målgruppe, du har også mulighed for at gøre processen fra overvejelse til køb meget hurtigere og nemmere. På trods af det sociale medies popularitet og det stigende antal af danskere, der hver dag logger ind, er der mange virksomheder, som endnu ikke har opdaget potentialet ved Instagrams annoncemuligheder.

Få lavet den bedste strategi til din Instagram-annoncering hos OnlinePlus

At skabe synlighed omkring dit website gennem Instagram annoncering er en rigtig god ide. Men det sociale medies beskaffenhed betyder, at man skal være ekstra omhyggelig med at lave annoncer, der er målrettet og skræddersyet til mediets platform.

Der er visse rammer, du skal holde dig indenfor. Dine pointer og budskaber skal komme til udtryk gennem billedet og ikke teksten under, da den først bliver læst, hvis din målgruppe viser oprigtig interesse i det, du tilbyder. Derefter skal du beslutte, om din annoncering skal placeres i newsfeeded eller Instagram Stories. Alt i alt er der en del, man skal tage stilling til i forbindelse med Instagram annoncering, men med så mange aktive brugere på det sociale medie er det alligevel værd at inkludere i din markedsføringsstrategi.

Hos OnlinePlus har vi stor erfaring med de sociale medier. Vi sørger altid for at være opdateret inden for de nyeste features, så du kan få det meste ude af din annoncering. Så overvejer du at begynde at annoncere på det populære medie, så overlad det til os.

På baggrund af indledende samtaler om dine mål, din virksomhed, og hvad du ønsker at få ud af din annoncering, opretter vi nogle mål for, hvornår din kampagne er en succes. Derudover tager du og din tildelte Instagram-specialist en samtale om dine produkter eller ydelser og de mennesker, du rigtig gerne vil nå ud til, så I kan få lavet en eller flere relevante målgrupper, som kunne have interesse i dit website.

Generelt henvender Instagram sig til det lidt yngre segment. Så retter dit website og virksomhed sig mod denne målgruppe, er Instagram uden tvivl en platform, der kunne være nyttig for dig at annoncere på.

Derudover aftaler vi også et dagligt budget, som selvfølgelig kan justeres, hvis din kampagne eksempelvis er med til at skabe mange konverteringer på dit website eller landingsside.

Forskellige formater – forskellige muligheder

På Instagram har du de samme muligheder som på Facebook. Du kan få lavet forskellige målgrupper, og du kan målrette dine annoncer ned til mindst detalje, men fordelen ved at anvende Instagram er, at det er nemmere at skabe organisk trafik – eksempelvis via følgere. Brugere på Instagram har et helt andet engagement, end de har på Facebook, og derfor er det nemmere at komme ud til potentielle kunder gennem Instagram annoncering – hvad end det er opslag på brugernes newsfeed eller Instagram Stories.

At brugerne også er mere engagerede end på Facebook betyder også, at du hurtigt kan etablere et stærkt forhold til eksisterende såvel som nye kunder, og på den måde er du sikret en masse eksponeringer uden de helt store omkostninger.

Opslag i newsfeed

En af dine muligheder for at annoncere på Instagram er gennem annoncer i Instagrambrugernes newsfeed. På denne måde ser den udvalgte målgruppe din annonce, når de scroller ned gennem andres billeder og videoer.

Vælger du at annoncere på denne metode, skal du gøre dig overvejelser angående formatet. Skal det være kvadratisk, eller vil du have, at det skal være vertikalt, så du udfylder det meste af skærmen? Skal der formuleres tekst til annoncen? I så fald er det vigtigt at få budskabet ud allerede i første sætning, da det er de færreste, der læser hele annonceteksten, med mindre de virkelig er interesserede.

Tager du skridtet videre og anvender video som annoncehold, gælder ovenstående regler fortsat, men du skal ligeledes være opmærksom på længden. Din video må ikke være meget mere end 1 minut, da folk hurtigt mister interessen. Instagram anbefaler faktisk, at din video ikke er mere end 15 sekunder lang.

Derudover skal billedkvalitet og lyd altid være i orden – og husk altid at tilføje undertekster. Mange brugere anvender Instagram på offentlige steder såsom i busser, i toget, på arbejdet, i skolen eller andre steder, hvor lyden er slået fra deres telefon for ikke at genere andre.

Instagram Stories

Instagram Stories er korte videoer eller billeder man lægger ud på sin Instagram Stories i en eller flere korte sekvenser af 10 sekunder ad gangen. Disse videoer eller billeder er kun tilgængelige i en begrænset periode, og de bliver derfor ikke liggende offentligt på din Instagram, medmindre du gemmer dem under “highlights” på din profil.

Derfor bliver Instagram Stories ofte brugt i spontane øjeblikke. Her kan man vise noget der sker her og nu til sine følgere, og det er vigtigt at dine annoncer også bære præg af denne spontanitet.

Modsat annoncer i newsfeedet får du med Stories en fuldskærmsoplevelse. Her får du hele brugerens opmærksomhed i de 10 sekunder sekvensen varer. Disse annoncer kommer op mellem brugernes andre Stories, der kommer fra de personer, som de følger. Det kan være venner, familie eller kendte personer. Ligesom andre Stories har man mulighed for hurtigt at gå videre til den næste Story, så derfor er det essentielt, at de vigtigste budskaber og det der skal fange dine potentielle kunders opmærksomhed bliver placeret først i din Story. Derudover skal du altid sørge for, at billedet eller videoen er blevet taget eller optaget vertikalt, da det giver den absolut bedste brugeroplevelse.

Annoncerer du gennem Instagram Stories, har du mulighed for at få dine følgere til at handle ved at tagge produkter i din story. På den måde bliver de, hvis de klikker på tagget, ledt videre til det specifikke produkt på din hjemmeside, hvorfra du kan opnå en konvertering.

Insta Shopping

En af de nyeste features på Instagram er Insta Shopping. Har du en webshop, og reklamerer du med dine produkter på din Instagram business profil, er dette et rigtig vigtigt markedsføringsredskab. Det giver nemlig dine følgere mulighed for at få nem adgang til dine produkter.

Når du tagger dine varer på dine opslåede billeder, kan dine følgere med et enkelt tryk blive sendt direkte til din webshop. På den måde bliver det nemt for dine følgere at købe dine ting, og det er i sidste ende med til at kunne skabe flere konverteringer.

For at kunne få Insta Shopping skal du og din webshop dog opfylde en række retningslinjer opsat af Instagram. Blandt andet skal du have udfyldt EAN numrene i din webshop, men det kan vi hos OnlinePlus hjælpe dig med.

Skal jeg hjælpe dig videre med Instagram annoncering?
Mathias Dall
Salgschef
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig