Instagram annoncering

Instagram er en meget visuel platform, hvilket er godt til branding s√•vel som salg, da ca. 80% af forbrugere i h√łjere grad bliver p√•virket af noget visuelt, kontra noget de l√¶ser.

  • Udnyt Instagrams h√łje engagement rate
  • Fast kontaktperson til r√•dgivning og sparring
  • Visuelt smukke annoncer, der skaber genkendelighed
  • N√• ud til et stort antal relevante kunder
  • F√• flere kunder med Instagram shopping
  • Rapportering af m√•nedlige resultater med n√łgletal
Få gratis rådgivning omkring din Instagram annoncering
Få gratis rådgivning omkring din Instagram annoncering
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Instagram annoncering

Siden Instagram så dagens lys tilbage i 2010, er det sociale medie gået hen og blevet en meget brugbar platform både for private Рmen i særdeleshed også for virksomheder. Tror du, at din målgruppe er på Instagram? Så er det en rigtig god ide at få lavet annoncering på det sociale medie.

Instagram minder p√• mange omr√•der om¬†Facebook. Den best√•r af et newsfeed, hvor du kan se opslag lavet af de personer, du f√łlger, og du har mulighed for at kommentere, like og dele indhold, ligesom du kan p√• Facebook. Dog er der en v√¶sentlig forskel, der f√•r Instagram til at adskille sig fra Facebook.

Instagram er nemlig et meget visuelt medie. I stedet for statusopdateringer deler brugerne billeder og videoer, og det har ogs√• en betydning for den m√•de, du som annonc√łr skal opbygge dine kampagner. De skal nemlig v√¶re lige s√• visuelle og sp√¶ndende som de andre opslag, der kan dukke op i dine potentielle kunders newsfeed, men til geng√¶ld har du ogs√• mulighed for at n√• ud til rigtig mange mennesker gennem Instagram annoncering.

Fordelene ved en Instagram Business profil

S√• har du eksempelvis en¬†webshop¬†eller en virksomhed, hvis budskab du gerne vil dele, s√• vil du opleve at kunne f√• rigtig meget ud af denne annonceringsform. Blandt andet har du mulighed for f√łlgende fordele:

  • Du kan f√• en massiv eksponering til din udvalgte m√•lgruppe p√• Instagram.
  • Dine annoncer p√• Instagram kan blive m√•lrettet ned til mindste detalje, da Instagram benytter sig af Facebook Business Manager, hvorfra man ogs√• styrer Facebookannoncering.
  • Sp√¶ndende billeder og videoer kan f√• potentielle kunder til at blive nysgerrige p√• dine produkter eller ydelser.
  • Instagram er ideelt til online shopping. Over 1/3 af brugerne har p√• et eller andet
    tidspunkt brugt det sociale medie til at finde inspiration til shopping. Med Instagram skal du ikke n√łjes med bare at brande dine produkter, du kan ogs√• f√• lov til at bruge den som indgangsportal til salg via Insta Shopping.

Med Instagram annoncering har du alts√• ikke kun mulighed for at brande dit website og dine produkter overfor en udvalgt segmenteret m√•lgruppe, du har ogs√• mulighed for at g√łre processen fra overvejelse til k√łb meget hurtigere og nemmere. P√• trods af det sociale medies popularitet og det stigende antal af danskere, der hver dag logger ind, er der mange virksomheder, som endnu ikke har opdaget potentialet ved Instagrams annoncemuligheder.

Få lavet den bedste strategi til din Instagram-annoncering hos OnlinePlus

At skabe synlighed omkring dit website gennem Instagram annoncering er en rigtig god ide. Men det sociale medies beskaffenhed betyder, at man skal være ekstra omhyggelig med at lave annoncer, der er målrettet og skræddersyet til mediets platform.

Der er visse rammer, du skal holde dig indenfor. Dine pointer og budskaber skal komme til udtryk gennem billedet og ikke teksten under, da den f√łrst bliver l√¶st, hvis din m√•lgruppe viser oprigtig interesse i det, du tilbyder. Derefter skal du beslutte, om din annoncering skal placeres i newsfeeded eller Instagram Stories. Alt i alt er der en del, man skal tage stilling til i forbindelse med Instagram annoncering, men med s√• mange aktive brugere p√• det sociale medie er det alligevel v√¶rd at inkludere i din markedsf√łringsstrategi.

Hos¬†OnlinePlus¬†har vi stor erfaring med de sociale medier. Vi s√łrger altid for at v√¶re opdateret inden for de nyeste features, s√• du kan f√• det meste ude af din annoncering. S√• overvejer du at begynde at annoncere p√• det popul√¶re medie, s√• overlad det til os.

P√• baggrund af indledende samtaler om dine m√•l, din virksomhed, og hvad du √łnsker at f√• ud af din annoncering, opretter vi nogle m√•l for, hvorn√•r din kampagne er en succes. Derudover tager du og din tildelte Instagram-specialist en samtale om dine produkter eller ydelser og de mennesker, du rigtig gerne vil n√• ud til, s√• I kan f√• lavet en eller flere relevante m√•lgrupper, som kunne have interesse i dit website.

Generelt henvender Instagram sig til det lidt yngre segment. Så retter dit website og virksomhed sig mod denne målgruppe, er Instagram uden tvivl en platform, der kunne være nyttig for dig at annoncere på.

Derudover aftaler vi ogs√• et dagligt budget, som selvf√łlgelig kan justeres, hvis din kampagne eksempelvis er med til at skabe mange konverteringer p√• dit website eller landingsside.

Forskellige formater ‚Äď forskellige muligheder

P√• Instagram har du de samme muligheder som p√• Facebook. Du kan f√• lavet forskellige m√•lgrupper, og du kan m√•lrette dine annoncer ned til mindst detalje, men fordelen ved at anvende Instagram er, at det er nemmere at skabe organisk trafik ‚Äď eksempelvis via f√łlgere. Brugere p√• Instagram har et helt andet engagement, end de har p√• Facebook, og derfor er det nemmere at komme ud til potentielle kunder gennem Instagram annoncering ‚Äď hvad end det er opslag p√• brugernes newsfeed eller Instagram Stories.

At brugerne også er mere engagerede end på Facebook betyder også, at du hurtigt kan etablere et stærkt forhold til eksisterende såvel som nye kunder, og på den måde er du sikret en masse eksponeringer uden de helt store omkostninger.

Opslag i newsfeed

En af dine muligheder for at annoncere på Instagram er gennem annoncer i Instagrambrugernes newsfeed. På denne måde ser den udvalgte målgruppe din annonce, når de scroller ned gennem andres billeder og videoer.

V√¶lger du at annoncere p√• denne metode, skal du g√łre dig overvejelser ang√•ende formatet. Skal det v√¶re kvadratisk, eller vil du have, at det skal v√¶re vertikalt, s√• du udfylder det meste af sk√¶rmen? Skal der formuleres tekst til annoncen? I s√• fald er det vigtigt at f√• budskabet ud allerede i f√łrste s√¶tning, da det er de f√¶rreste, der l√¶ser hele annonceteksten, med mindre de virkelig er interesserede.

Tager du skridtet videre og anvender video som annoncehold, gælder ovenstående regler fortsat, men du skal ligeledes være opmærksom på længden. Din video må ikke være meget mere end 1 minut, da folk hurtigt mister interessen. Instagram anbefaler faktisk, at din video ikke er mere end 15 sekunder lang.

Derudover skal billedkvalitet og lyd altid v√¶re i orden ‚Äď og husk altid at tilf√łje undertekster. Mange brugere anvender Instagram p√• offentlige steder s√•som i busser, i toget, p√• arbejdet, i skolen eller andre steder, hvor lyden er sl√•et fra deres telefon for ikke at genere andre.

Instagram Stories

Instagram Stories er korte videoer eller billeder man l√¶gger ud p√• sin Instagram Stories i en eller flere korte sekvenser af 10 sekunder ad gangen. Disse videoer eller billeder er kun tilg√¶ngelige i en begr√¶nset periode, og de bliver derfor ikke liggende offentligt p√• din Instagram, medmindre du gemmer dem under ‚Äúhighlights‚ÄĚ p√• din profil.

Derfor bliver Instagram Stories ofte brugt i spontane √łjeblikke. Her kan man vise noget der sker her og nu til sine f√łlgere, og det er vigtigt at dine annoncer ogs√• b√¶re pr√¶g af denne spontanitet.

Modsat annoncer i newsfeedet f√•r du med Stories en fuldsk√¶rmsoplevelse. Her f√•r du hele brugerens opm√¶rksomhed i de 10 sekunder sekvensen varer. Disse annoncer kommer op mellem brugernes andre Stories, der kommer fra de personer, som de f√łlger. Det kan v√¶re venner, familie eller kendte personer. Ligesom andre Stories har man mulighed for hurtigt at g√• videre til den n√¶ste Story, s√• derfor er det essentielt, at de vigtigste budskaber og det der skal fange dine potentielle kunders opm√¶rksomhed bliver placeret f√łrst i din Story. Derudover skal du altid s√łrge for, at billedet eller videoen er blevet taget eller optaget vertikalt, da det giver den absolut bedste brugeroplevelse.

Annoncerer du gennem Instagram Stories, har du mulighed for at f√• dine f√łlgere til at handle ved at tagge produkter i din story. P√• den m√•de bliver de, hvis de klikker p√• tagget, ledt videre til det specifikke produkt p√• din hjemmeside, hvorfra du kan opn√• en konvertering.

Insta Shopping

En af de nyeste features p√• Instagram er Insta Shopping. Har du en webshop, og reklamerer du med dine produkter p√• din Instagram business profil, er dette et rigtig vigtigt markedsf√łringsredskab. Det giver nemlig dine f√łlgere mulighed for at f√• nem adgang til dine produkter.

N√•r du tagger dine varer p√• dine opsl√•ede billeder, kan dine f√łlgere med et enkelt tryk blive sendt direkte til din webshop. P√• den m√•de bliver det nemt for dine f√łlgere at k√łbe dine ting, og det er i sidste ende med til at kunne skabe flere konverteringer.

For at kunne få Insta Shopping skal du og din webshop dog opfylde en række retningslinjer opsat af Instagram. Blandt andet skal du have udfyldt EAN numrene i din webshop, men det kan vi hos OnlinePlus hjælpe dig med.

Skal jeg hjælpe dig videre med Instagram annoncering?
Jolene Liza Sapsworth
HEAD OF SOME
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig