LinkedIn præsenterer ny, forbedret søgefunktion

Med 645 millioner brugere på verdensplan spredt over mere end 200 lande, er LinkedIn verdens største job-og karrieredatabase. LinkedIn er nemlig en database, men nok mere folkeligt kendt som et socialt medie, hvor vi interagerer med virksomheder, kolleger, konkolleger og holder os opdateret på nyeste trends i vores branche. Samtidigt er LinkedIn et helt genialt søgemedie – og helt særligt, når det kommer til at annoncering. Med en virksomhedsprofil på LinkedIn er det muligt at eksekvere kampagner til en nøgternt målrettet målgruppe  – lige fra alder, køn, uddannelse, kompetencer, branche, anciennitet til specifikke stillinger. Og nu har det populære karrieremedie igen trukket et es ud af ærmet og tilført endnu et superrelevant filter i søgefunktionen.

Bliv endnu skarpere på dine LinkedIn-annoncer

Hvor LinkedIn tidligere beregnede estimater, så får du et helt specifikt procenttal på, hvem dine annoncer når ud til. Hvorfor er det vigtigt? Annonceringen på sociale medier er ikke gratis. Det koster penge at få lov til at føre kampagner på både LinkedIn, Facebook og Instagram, og derfor vi selvfølgelig interesseret i at vide, at pengene er godt givet ud. Helt konkret giver denne nye funktion mulighed for at optimere annoncer og sikre, at annoncer kun bliver vist til de mest relevante personer. Opdateringen skiller sig ud sig nemlig ud på, at du nu får et overblik over segmenter i den branche, du annoncerer. Lad os for eksempel sige, at du ville målrette dig mod personer i lederstillinger i finanssektoren. Med den tidligere version, ville du blot få vist et estimeret tal af, hvor mange ledere inden for finans, som annoncen ville nå ud til. Nu er det altså muligt at få udspecificeret segmentet, så det fremgår tydeligt, at ud af alle ledere i finanssektoren, arbejder 15% f.eks. i revision, 20% af dem i bank, osv. Dette giver dig større fleksibilitet til at bestemme, hvilke typer fagfolk, der ser dine annoncer.

Det er sikkert at sige, at LinkedIn er gået et hak op i annoncering, når det gælder om at målrette specifikt. Det er en nem, effektiv og stensikker måde at tiltrække nye kunder, samarbejdspartnere, medarbejdere og leads.