Skab maksimal synlighed og brand awareness med Display annoncering

Med Display annoncering får du en effektiv og visuel annonceringsløsning, og du har mulighed for at få dine bannerreklamer målrettet mod din målgruppe og vist på din målgruppes foretrukne hjemmesider. Så vil du skabe synlighed om dit website samt skabe tillid? Så få lavet en skræddersyet Display annonceringsstrategi hos OnlinePlus.

  • Rapportering af månedlige resultater med nøgletal
  • Certificerede Google shopping specialister
  • Perfekt til at skabe brand awareness
  • Ram specifikt tilpassede målgrupper
  • Forbliv i forbrugernes bevidsthed ved en længere overvejelsesproces
  • Mulighed for at vælge de medier man vil vises på
Skal vi hjælpe dig med at synliggøre din virksomhed?
Skal vi hjælpe dig med at synliggøre din virksomhed?
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Display-annoncering

Gennem display annoncering på Google Displaynetværk har du og dit website mulighed for at blive eksponeret gennem bannerreklamer på eksterne hjemmesider. Med disse reklamer kan du blive synlig på dine kunders foretrukne hjemmesider, uanset om det er nyhedssider, blogs eller noget helt tredje. Alle hjemmesider, som er interesserede i at tjene penge på at reklamere med bannerannoncer, kan blive brugt til at skabe synlighed for dit website
Display annoncering er en meget effektiv annonceringsmulighed, der giver de bedste forudsætninger for branding af dit website, dine produkter og dine ydelser. Du har mulighed for at udvælge præcis de sider, du ønsker, at dine display annoncer skal vises på. Du har yderligere mulighed for at målrette dine annoncer efter meget specifikke målgruppeparametre, hvorfor du kan sørge for, at din annonce kun bliver fundet af din målgruppe.

De fleste websites kan have gavn af at få oprettet display annoncer på grund af deres mange fordele:

  • Du har mulighed for at få promoveret dit brand på eksterne hjemmesider
  • Du har mulighed for at få stor rækkevidde samt mange eksponeringer for et relativt lavt budget
  • Du betaler kun pr. klik. og til meget lave klikpriser ift. de fleste andre kampagnetyper
  • Du har mulighed for at målrette dine displaykampagner eksempelvis mod
    konkurrenternes besøgende, demografi og geografi
  • Du synliggør dit website tidligt i dine potentielle kunders købsproces

6 fordele ved Display-annoncering – 5 var simpelthen ikke nok
Perfekt til at skabe brand awareness
Få stor rækkevidde og mange eksponeringer for et relativt lavt budget
Betal kun pr. klik og til meget lave klikpriser ift. de fleste andre kampagnetyper
Mange forskellige målretningsmuligheder (eksempelvis mod konkurrenternes besøgende)
Du gør dig synlig tidligt i købsprocessen og kan dermed komme dine konkurrenter i forkøbet
Du kan nå ud til 80% af brugerne af internettet, og du betaler kun, hvis de klikker

OnlinePlus hjælper dig med at få maksimal eksponering gennem bannerreklamer

Display annoncering kan som udgangspunkt blive vist på alle de hjemmesider, som er tilknyttet Googles annonceringsnetværk. Derfor får du og din virksomhed adgang til en lang række af eksterne hjemmesider, der selvfølgelig også tæller Googles egne hjemmesider såsom YouTubeog G-mail. Derfor får du adgang til af få vist dine display annoncer på rigtig mange hjemmesider for absolut maksimal eksponering.

Med de mange muligheder for bannerreklamer er der også tilsvarende mange valg, der skal tages, og hos OnlinePlus er vores Google Ads-specialister certificeret i at udarbejde målrettede og skarpe online bannerannoncer. Ikke to virksomheders marketingsstrategi er ens, og derfor gør vi også en dyd ud af at skræddersy vores kunders display annoncer, så de er tilpasset alle ønsker for eksponeringskanaler og målgrupper.

Gennem grundige samtaler med dig kan vi målrette dine annoncer mod personer med specifikke interesser, en bestemt aldersgruppe, afgrænsede geografiske områder og ligeledes søgehensigter. Yderligere har vi mulighed for at målrette dine display annoncer mod dine konkurrenters besøgende, så de også bliver præsenteret for dit website, efter at de har besøgt en af dine konkurrenters hjemmesider.

Sammen lægger vi en strategi for, hvordan vi bedst kan skabe synlighed med denne annonceringsmulighed. Alt i alt har du altså mulighed for at blive synlig på de hjemmesider, dine potentielle kunder besøger. Det skaber awareness, og hvis ikke bannerreklamen fører til et klik – og måske endda en konvertering – i første omgang, vil de kunne huske dig, næste gang behovet for dine produkter eller ydelser opstår.

Derfor skal du reklamere for dit website gennem display annoncer

Der findes mange fordele ved at vælge at gøre display annoncer til en del af din virksomheds samlede markedsføringsstrategi, men af de vigtigste kan nævnes:

  • Du får maksimal synlighed
  • Du kan målrette dine annoncer præcist
  • Visuel bannereksponering fanger dine potentielle kunders opmærksomhed
  • Bannerreklamer skaber øget genkendelseseffekt hos dine kunder

Display annoncering er en effektiv måde at reklamere for dine produkter eller dine ydelser. En traditionel tekstannonce har kun ganske få tegn til at fange dine kunders opmærksomhed, men med skræddersyede og kreative bannere har du mulighed for at vise dine potentielle kunder dine produkter. Her kan du skabe lige præcis den stemning, du ønsker. Gennem farvevalg, billeder, ikoner og andet har du mulighed for at vise dine potentielle kunder, hvem du er, og hvad du har at byde på.

Da Display annoncering bliver vist på eksterne hjemmesider såsom nyhedssider, bliver kunderne gjort opmærksom på dit brand, når de egentligt er i gang med noget andet som eksempelvis at læse nyheder. Display annonceringen fører derfor ikke nødvendigvis til et salg med det samme, men dine kunder får i hvert fald kendskab til dit website og dine produkter, og det gavner dit brand på lang sigt.

Gennem disse kampagner har du også mulighed for at få et unikt indblik i dine kunders adfærdsmønstre. Du kan blandt andet undersøge visningskonverteringer. Visningskonverteringer dækker over de personer, der på et eller andet tidspunkt er blevet eksponeret for din bannerreklame uden at klikke på den, men som så senere har henvendt sig til dit website og enten købt hos dig eller lavet en anden handling, der var målet med display annonceringen.

Se potentialet i display annoncering

Display annoncering adskiller sig fra andre typer af kampagner og annoncer. Eksempelvis er tekstannoncering og Google Shopping lavet til at skabe et salg nu og her baseret på kundernes behovssøgninger på søgemaskinen Google.

Display annoncering er ikke nødvendigvis en kanal til direkte salg. I stedet er Display annoncering på eksterne hjemmesider med til at skabe synlighed, og de gør dine potentielle kunder opmærksom på dit website, og det du tilbyder. Derfor er det en langsigtet annonceringsmetode, der kan føre til konverteringer eksempelvis gennem dine andre annonceinitiativer.

Mennesket er tryghedssøgende fra naturens side af, og vi handler kun de steder, vi har tillid til. Derfor har mange ofte kun fire til fem websites, de handler fra. Gennem display annoncering har du mulighed for at skabe et vigtigt tillidsbånd mellem dig, dit website og dine potentielle kunder. Du bliver derfor ikke kun synlig på eksterne hjemmesider, du skaber også opmærksomhed omkring dit website, og i sidste ende er det den opmærksomhed, der er med til at underbygge tilliden. På den måde er der stor sandsynlighed for, at dine potentielle kunder vil vende sig mod netop dit website, når behovet for lige præcis din ydelse, service eller produkter opstår.

Bannerannoncering kan dog meget andet end bare synliggøre dit website og skabe tillid. Du har med denne annonceringsmetode også mulighed for at lave remarketing. Dette er en særlig effektiv annonceringsmulighed, der gør det muligt for dig at målrette dine bannerreklamer mod de personer, der allerede har besøgt dit website. Med remarketing kan du derfor minde dem om din virksomhed, og med responsive annoncer kan du lave kampagner, der viser dine potentielle kunder de produkter eller ydelser, de allerede har kigget på før.

Du bestemmer, hvad det skal koste

Displayannoncering giver dit website maksimale eksponeringsmuligheder – og det endda til en forholdsvis lav klikpris. Det skyldes, at klikfrekvensen (CTR) er lavere på Displaynetværket, da læseren, på det tidspunkt de bliver præsenteret for din bannerannonce, ikke aktivt søger efter dit produkt eller din ydelse, og dermed har et andet formål ved at være på den specifikke hjemmeside. På grund af det bliver der ikke klikket så ofte på bannerannoncer. Men omvendt får du en masse gratis eksponering, da du kun betaler pr. klik. Hvad du maksimalt vil betale for et klik, afgør du helt selv, og da det foregår som en auktion, er det den højest bydende, der får annoncepladsen.

Skal jeg hjælpe dig videre med din display annoncering?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig