Skab maksimal synlighed og brand awareness med display-annoncering

Med display-annoncering f√•r du en effektiv og visuel annonceringsl√łsning, og du har mulighed for at f√• dine bannerreklamer m√•lrettet mod din m√•lgruppe og vist p√• din m√•lgruppes foretrukne hjemmesider. S√• vil du skabe synlighed om dit website samt skabe tillid? S√• f√• lavet en skr√¶ddersyet Display annonceringsstrategi hos OnlinePlus.

  • Rapportering af m√•nedlige resultater med n√łgletal
  • Certificerede Google shopping specialister
  • Perfekt til at skabe brand awareness
  • Ram specifikt tilpassede m√•lgrupper
  • Forbliv i forbrugernes bevidsthed
  • Mulighed for at v√¶lge de medier man vil vises p√•
Skal vi hj√¶lpe dig med at synligg√łre din virksomhed?
Skal vi hj√¶lpe dig med at synligg√łre din virksomhed?
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Display-annoncering

Gennem display-annoncering på Google Displaynetværk har du og dit website mulighed for at blive eksponeret gennem bannerreklamer på eksterne hjemmesider. Med disse reklamer kan du blive synlig på dine kunders foretrukne hjemmesider, uanset om det er nyhedssider, blogs eller noget helt tredje. Alle hjemmesider, som er interesserede i at tjene penge på at reklamere med bannerannoncer, kan blive brugt til at skabe synlighed for dit website.
Display-annoncering er en meget effektiv annonceringsmulighed, der giver de bedste foruds√¶tninger for branding af dit website, dine produkter og dine ydelser. Du har mulighed for at udv√¶lge pr√¶cis de sider, du √łnsker, at dine display-annoncer skal vises p√•. Du har yderligere mulighed for at m√•lrette dine annoncer efter meget specifikke m√•lgruppeparametre, hvorfor du kan s√łrge for, at din annonce kun bliver fundet af din m√•lgruppe.

De fleste websites kan have gavn af at få oprettet display-annoncer på grund af deres mange fordele:

  • Du har mulighed for at f√• promoveret dit brand p√• eksterne hjemmesider
  • Du har mulighed for at f√• stor r√¶kkevidde samt mange eksponeringer for et relativt lavt budget
  • Du betaler kun pr. klik. og til meget lave klikpriser ift. de fleste andre¬†kampagnetyper
  • Du har mulighed for at m√•lrette dine displaykampagner eksempelvis mod
    konkurrenternes bes√łgende, demografi og geografi
  • Du synligg√łr dit website tidligt i dine potentielle kunders k√łbsproces

6 fordele ved display-annoncering ‚Äď 5 var simpelthen ikke nok
Perfekt til at skabe brand awareness
Få stor rækkevidde og mange eksponeringer for et relativt lavt budget
Betal kun pr. klik og til meget lave klikpriser ift. de fleste andre kampagnetyper
Mange forskellige m√•lretningsmuligheder (eksempelvis mod konkurrenternes bes√łgende)
Du g√łr dig synlig tidligt i k√łbsprocessen og kan dermed komme dine konkurrenter i fork√łbet
Du kan nå ud til 80% af brugerne af internettet, og du betaler kun, hvis de klikker

OnlinePlus hjælper dig med at få maksimal eksponering gennem bannerreklamer

Display-annoncering kan som udgangspunkt blive vist p√• alle de hjemmesider, som er tilknyttet Googles annonceringsnetv√¶rk. Derfor f√•r du og din virksomhed adgang til en lang r√¶kke af eksterne hjemmesider, der selvf√łlgelig ogs√• t√¶ller Googles egne hjemmesider s√•som¬†YouTube¬†og Gmail. Derfor f√•r du adgang til af f√• vist dine display-annoncer p√• rigtig mange hjemmesider for absolut maksimal eksponering.

Med de mange muligheder for bannerreklamer er der ogs√• tilsvarende mange valg, der skal tages, og hos¬†OnlinePlus¬†er vores¬†Google Ads-specialister certificeret i at udarbejde m√•lrettede og skarpe online bannerannoncer. Ikke to virksomheders marketingsstrategi er ens, og derfor g√łr vi ogs√• en dyd ud af at skr√¶ddersy vores kunders display-annoncer, s√• de er tilpasset alle √łnsker for eksponeringskanaler og m√•lgrupper.

Gennem grundige samtaler med dig kan vi m√•lrette dine annoncer mod personer med specifikke interesser, en bestemt aldersgruppe, afgr√¶nsede geografiske omr√•der og ligeledes s√łgehensigter. Yderligere har vi mulighed for at m√•lrette dine display-annoncer mod dine konkurrenters bes√łgende, s√• de ogs√• bliver pr√¶senteret for dit website, efter at de har bes√łgt en af dine konkurrenters hjemmesider.

Sammen l√¶gger vi en strategi for, hvordan vi bedst kan skabe synlighed med denne annonceringsmulighed. Alt i alt har du alts√• mulighed for at blive synlig p√• de hjemmesider, dine potentielle kunder bes√łger. Det skaber awareness, og hvis ikke bannerreklamen f√łrer til et klik – og m√•ske endda en konvertering – i f√łrste omgang, vil de kunne huske dig, n√¶ste gang behovet for dine produkter eller ydelser opst√•r.

Derfor skal du reklamere for dit website gennem display-annoncer

Der findes mange fordele ved at v√¶lge at g√łre display-annoncer til en del af din virksomheds samlede markedsf√łringsstrategi, men af de vigtigste kan n√¶vnes:

  • Du f√•r maksimal synlighed
  • Du kan m√•lrette dine annoncer pr√¶cist
  • Visuel bannereksponering fanger dine potentielle kunders opm√¶rksomhed
  • Bannerreklamer skaber √łget genkendelseseffekt hos dine kunder

Display-annoncering er en effektiv m√•de at reklamere for dine produkter eller dine ydelser. En traditionel¬†tekstannonce¬†har kun ganske f√• tegn til at fange dine kunders opm√¶rksomhed, men med skr√¶ddersyede og kreative bannere har du mulighed for at vise dine potentielle kunder dine produkter. Her kan du skabe lige pr√¶cis den stemning, du √łnsker. Gennem farvevalg, billeder, ikoner og andet har du mulighed for at vise dine potentielle kunder, hvem du er, og hvad du har at byde p√•.

Da display-annoncering bliver vist p√• eksterne hjemmesider s√•som nyhedssider, bliver kunderne gjort opm√¶rksom p√• dit brand, n√•r de egentligt er i gang med noget andet som eksempelvis at l√¶se nyheder. Display-annonceringen f√łrer derfor ikke n√łdvendigvis til et salg med det samme, men dine kunder f√•r i hvert fald kendskab til dit website og dine produkter, og det gavner dit brand p√• lang sigt.

Gennem disse kampagner har du ogs√• mulighed for at f√• et unikt indblik i dine kunders adf√¶rdsm√łnstre. Du kan blandt andet unders√łge visningskonverteringer. Visningskonverteringer d√¶kker over de personer, der p√• et eller andet tidspunkt er blevet eksponeret for din bannerreklame uden at klikke p√• den, men som s√• senere har henvendt sig til dit website og enten k√łbt hos dig eller lavet en anden handling, der var m√•let med display-annonceringen.

Se potentialet i display-annoncering

Display-annoncering adskiller sig fra andre typer af kampagner og annoncer. Eksempelvis er tekstannoncering og¬†Google Shopping lavet til at skabe et salg nu og her baseret p√• kundernes behovss√łgninger p√• s√łgemaskinen Google.

Display-annoncering er ikke n√łdvendigvis en kanal til direkte salg. I stedet er Display-annoncering p√• eksterne hjemmesider med til at skabe synlighed, og de g√łr dine potentielle kunder opm√¶rksom p√• dit website, og det du tilbyder. Derfor er det en langsigtet annonceringsmetode, der kan f√łre til konverteringer eksempelvis gennem dine andre annonceinitiativer.

Mennesket er tryghedss√łgende fra naturens side af, og vi handler kun de steder, vi har tillid til. Derfor har mange ofte kun fire til fem websites, de handler fra. Gennem display-annoncering har du mulighed for at skabe et vigtigt tillidsb√•nd mellem dig, dit website og dine potentielle kunder. Du bliver derfor ikke kun synlig p√• eksterne hjemmesider, du skaber ogs√• opm√¶rksomhed omkring dit website, og i sidste ende er det den opm√¶rksomhed, der er med til at underbygge tilliden. P√• den m√•de er der stor sandsynlighed for, at dine potentielle kunder vil vende sig mod netop dit website, n√•r behovet for lige pr√¶cis din ydelse, service eller produkter opst√•r.

Bannerannoncering kan dog meget andet end bare synligg√łre dit website og skabe tillid. Du har med denne annonceringsmetode ogs√• mulighed for at lave remarketing. Dette er en s√¶rlig effektiv annonceringsmulighed, der g√łr det muligt for dig at m√•lrette dine bannerreklamer mod de personer, der allerede har bes√łgt dit website. Med remarketing kan du derfor minde dem om din virksomhed, og med responsive annoncer kan du lave kampagner, der viser dine potentielle kunder de produkter eller ydelser, de allerede har kigget p√• f√łr.

Du bestemmer, hvad det skal koste

Displayannoncering giver dit website maksimale eksponeringsmuligheder ‚Äď og det endda til en forholdsvis lav klikpris. Det skyldes, at klikfrekvensen (CTR) er lavere p√• Displaynetv√¶rket, da l√¶seren, p√• det tidspunkt de bliver pr√¶senteret for din bannerannonce, ikke aktivt s√łger efter dit produkt eller din ydelse, og dermed har et andet form√•l ved at v√¶re p√• den specifikke hjemmeside. P√• grund af det bliver der ikke klikket s√• ofte p√• bannerannoncer. Men omvendt f√•r du en masse gratis eksponering, da du kun betaler pr. klik. Hvad du maksimalt vil betale for et klik, afg√łr du helt selv, og da det foreg√•r som en auktion, er det den h√łjest bydende, der f√•r annoncepladsen.

Skal jeg hjælpe dig videre med din display-annoncering?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig