Ram din målgruppe med Facebook-annoncering

Er dine kunder p√• Facebook? S√• b√łr du m√•ske ogs√• v√¶re det. Med Facebook annoncering kan du n√• ud til rigtig mange af dine eksisterende s√•vel som potentielle kunder gennem segmenteret annoncering. Lad vores Facebook-specialister hj√¶lpe dig med at f√• leads, skabe synlighed og opn√• konverteringer p√• det sociale medie.

  • Opbyg st√¶rke relationer til dine kunder
  • Rapportering af m√•nedlige resultater med n√łgletal
  • Skab mere trafik til din hjemmeside
  • M√•lrettede annoncer ud fra geografi, interesser m.m.
  • F√• fat I kunder, der allerede har bes√łgt din side, med re-targeting
  • Billig pris og hurtige resultater
Vil du i gang med din Facebook annoncering?
Vil du i gang med din Facebook annoncering?
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Facebook annoncering

Gennem de sidste √•r har Facebook f√•et en stadig st√łrre betydning for os, det g√¶lder b√•de for privatpersoner og virksomheder. 70% af den danske befolkning er p√• Facebook, og derfor er det ogs√• blevet et meget interessant medie at annoncere p√• for b√•de store og sm√• virksomheder. Det er der flere √•rsager til. F√łrst og fremmest har du mulighed for at promovere dit¬†website¬†for rigtig mange mennesker, for det andet er annoncer p√• Facebook forholdsvis billigt, og for det tredje har du mulighed for at m√•lrette dine annoncer ned til mindste detalje.

S√• har du et website, du √łnsker at skabe opm√¶rksomhed omkring, er Facebook en meget vigtig markedsf√łringskanal, som du helt sikkert burde inkludere i din samlede markedsf√łringsstrategi. Ud over at det er billigt, og at du har adgang til rigtig mange mennesker, f√•r du med Facebook annoncering blandt andet f√łlgende fordele:

  • Du f√•r mulighed for at f√• en √łget trafik p√• dit website
  • Du f√•r mulighed for bred eksponering af dine opslag p√• Facebook
  • Du f√•r mulighed for at vise dine produkter frem gennem forskellige formater og
    dynamiske annoncer
  • Gennem forskellige kampagner kan du indsamle leads til eksempelvis dine nyhedsbreve
  • Du kan ramme dine eksisterende kunder med re-targeting kampagner

Facebook vil rigtig gerne hj√¶lpe dig med at n√• ud til flest mulige, og derfor er det ogs√• muligt at varetage din egen annoncering ved eksempelvis at booste opslag. Dette v√¶rkt√łj giver dig mulighed for at f√• et indblik i, hvor mange der ser dine annoncer samtidig med, at du f√•r en bred eksponering for f√• penge.

Men arbejder du med en Business Manager og flere målrettede kampagner, kan Facebook-annoncering være lidt mere vanskeligt at varetage. Til gengæld giver den dig fuldt overblik over alle dine annoncer og al den relevante data, som du kan trække ud af de tal, Facebook giver dig.

Lad OnlinePlus varetage din Facebook-annoncering

Hvad end du har en webshop, der tilbyder produkter og ydelser, eller en hjemmeside, som du godt kunne tænke dig at promovere overfor bestemte målgrupper, så er Facebook annoncering altid en god investering i din virksomhed og dit website.

3,8 millioner danskere har en profil på Facebook, og mange af dem logger ind på det sociale medie hver eneste dag. I dag findes der mange forskellige sociale medier såsom Instagram og Snapchat, men Facebook er det sociale medie, vi tilbringer det meste af vores tid på, og det ser ikke ud til at ændre sig i den nærmeste fremtid. Faktisk bruger vi et minut på at være på Facebook for hver fem minutter, vi sidder med vores telefoner. Derfor er Facebook en perfekt marketingskanal, da du har mulighed for at nå ud til rigtig mange mennesker hver eneste dag.
Hos¬†OnlinePlus¬†er vi altid opdateret p√• de nyeste trends og tendenser inden for de sociale medier – og Facebook er ingen undtagelse. Vi f√łlger med i de nyeste features og annonceformer, hvilket giver dig de bedste muligheder, n√•r vi skal l√¶gge strategier for din tilstedev√¶relse p√• Facebook.

Målrettede og skræddersyede annoncer

Gennem målrettede og skræddersyede Facebook annoncer kan vi være med til at generere leads og trafik over til din hjemmeside. Derudover er det en god kanal til at skabe opmærksomhed omkring dit website. Uanset om du er en nystartet virksomhed, har været i gang længe, eller om du har erfaring med Facebook eller ej, kan vi hjælpe dig med at komme godt i gang med din Facebook annoncering.

Indledningsvis tager vores dygtige Facebook-specialist en samtale med dig om dine m√•l for din virksomhed. Hvad vil du gerne opn√•? Leads? Trafik? Kendskab? Ud fra det udv√¶lger vi, hvilke annonceformer p√• Facebook der er mest gavnlige for dig og din virksomhed. Derefter kigger vi p√• dine produkter og ydelser, og ud fra dem laver din tildelte Facebook-specialist skr√¶ddersyede m√•lgrupper, s√• du har st√łrst chance for at n√• ud til dine potentielle kunder. P√• den m√•de f√•r du mest muligt ud af din Facebook-annoncering.

Men hvorfor skal du vælge Facebook annoncering?

Det skal du blandt andet af f√łlgende grunde:

  • Det er effektivt. Gennem Facebook kan du nemt skaffe leads og efterf√łlgende g√łre dem til betalende kunder
  • Det er billigt. Sammenlignet med andre Pay-Per-Click services er annoncering p√• Facebook relativt billigt, og du kan komme langt og f√• gode resultater med et forholdsvist lavt budget
  • Du kan ramme din m√•lgruppe. Facebook tilbyder muligheden for at lave meget pr√¶cise m√•lgrupper, og det giver relevante leads
  • Du f√•r forskellige annoncemuligheder. Med Facebooks annoncev√¶rkt√łj kan du m√•lrette dine kampagner mod eksempelvis ‚ÄĚtabt kurv‚ÄĚ, du kan generere nye leads eller noget helt tredje
  • Du f√•r ofte nye features. Facebook opdaterer konstant deres platform og udvikler nye features, som giver dig stadig bedre mulighed for at ramme dine m√•lgrupper og v√¶kke deres interesse

N√•r vi har oprettet dine annoncer, holder din tildelte Facebook-specialist √łje med dem og dine resultater, s√• vi hele tiden kan v√¶re sikre p√•, at de genererer det, du gerne vil have dem til. Ud fra de tal vi f√•r fra dine kampagner, kan vi nemlig evaluere kampagnerne, og disse resultater vil ogs√• danne grundlag for dine fremadrettede annoncer.

Mange muligheder for annoncering på Facebook

Facebook er is√¶r kendt for sine mange forskellige former for kampagnetyper, hvor du har mulighed for at f√• oprettet annoncer skr√¶ddersyet til lige pr√¶cis din virksomhed, din m√•lgruppe og dine √łnsker. Gennem Facebook har du blandt andet mulighed for at f√• potentielle kunder til at skrive sig til op til dit nyhedsbrev, du kan f√• folk til at tilmelde sig dine begivenheder og meget andet. Derudover kan du bruge Facebook annoncer til blandt andet:

  • At f√• trafik ledt over p√• dit website eller landingsside
  • At f√• websitekonverteringer
  • At f√• relevante personer til at synes godt om din side
  • At f√• mulighed for at vise din m√•lgruppe dine produkter
  • At give dine potentielle kunder mulighed for at hente tilbud

Lead-annoncering

En af de mest effektive annonceringstyper p√• Facebook er Lead-annoncering. Her har du mulighed for at f√• dine potentielle kunders opm√¶rksomhed uden at skulle sende dem videre til en app eller en hjemmeside. Denne salgstragt har fokus p√• lead-generering ved at skabe klik, engagement og i sidste ende salg. Alt det foreg√•r p√• selve Facebook-platformen, hvilket er nemt og hurtigt, og det giver dine potentielle kunder en rigtig god oplevelse. Derudover har disse lead-kampagner mange forskellige funktioner. Det giver dem ogs√• forskellige former for call-to-action s√•som ‚ÄĚtilmeld‚ÄĚ, ‚ÄĚdownload‚ÄĚ og ‚ÄĚmodtag tilbud‚ÄĚ. Dette fanger brugerens opm√¶rksomhed, og g√łr form√•let med annoncen klart fra starten.

Re-targeting

Ud over lead-generering kan Facebook i s√¶rdeleshed ogs√• anvendes til re-targeting. Her f√•r du mulighed for at annoncere specifikt mod dem, der allerede har udvist en interesse i dit produkt eller din service. Det giver dig mulighed for stadig at f√• en konvertering fra en, der har v√¶ret inde p√• dit website, men som ikke fik gennemf√łrt sit k√łb. Is√¶r ved overvejelsesk√łb fungerer denne annonceringsstrategi optimalt, da beslutningsprocessen i disse situationer ofte er lange.
Re-targeting p√• Facebook er derudover billigere end re-marketing p√• eksempelvis Google, hvilket giver lavere klikpriser. Disse kampagner har ofte ogs√• en h√łjere konverteringsrate end andre former for annoncering, da den potentielle kunde i forvejen har stiftet bekendtskab med dit produkt eller ydelse, hvilket g√łr beslutningen nemmere at tage.
Når du annoncerer på Facebook, samler du vigtige informationer om de personer, der interagerer på dine annoncer på den ene eller anden måde. På re-targeting kan du bruge de indhentede data til at skabe en look-alike målgruppe, som du fremadrettet kan henvende dig til via en anden annonceringsform Рeksempelvis lead-annoncering.

Skal jeg hjælpe dig videre med din Facebook annoncering?
Jolene Liza Sapsworth
SoMe Specialist
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig