Ram din målgruppe med Facebook-annoncering

Er dine kunder på Facebook? Så bør du måske også være det. Med Facebook annoncering kan du nå ud til rigtig mange af dine eksisterende såvel som potentielle kunder gennem segmenteret annoncering. Lad vores Facebook-specialister hjælpe dig med at få leads, skabe synlighed og opnå konverteringer på det sociale medie.

  • Opbyg stærke relationer til dine kunder
  • Rapportering af månedlige resultater med nøgletal
  • Skab mere trafik til din hjemmeside
  • Målrettede annoncer ud fra geografi, interesser m.m.
  • Få fat I kunder, der allerede har besøgt din side, med re-targeting
  • Billig pris og hurtige resultater
Vil du i gang med din Facebook annoncering?
Vil du i gang med din Facebook annoncering?
Ring nu på tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Facebook annoncering

Gennem de sidste år har Facebook fået en stadig større betydning for os, det gælder både for privatpersoner og virksomheder. 70% af den danske befolkning er på Facebook, og derfor er det også blevet et meget interessant medie at annoncere på for både store og små virksomheder. Det er der flere årsager til. Først og fremmest har du mulighed for at promovere dit website for rigtig mange mennesker, for det andet er annoncer på Facebook forholdsvis billigt, og for det tredje har du mulighed for at målrette dine annoncer ned til mindste detalje.

Så har du et website, du ønsker at skabe opmærksomhed omkring, er Facebook en meget vigtig markedsføringskanal, som du helt sikkert burde inkludere i din samlede markedsføringsstrategi. Ud over at det er billigt, og at du har adgang til rigtig mange mennesker, får du med Facebook annoncering blandt andet følgende fordele:

  • Du får mulighed for at få en øget trafik på dit website
  • Du får mulighed for bred eksponering af dine opslag på Facebook
  • Du får mulighed for at vise dine produkter frem gennem forskellige formater og
    dynamiske annoncer
  • Gennem forskellige kampagner kan du indsamle leads til eksempelvis dine nyhedsbreve
  • Du kan ramme dine eksisterende kunder med re-targeting kampagner

Facebook vil rigtig gerne hjælpe dig med at nå ud til flest mulige, og derfor er det også muligt at varetage din egen annoncering ved eksempelvis at booste opslag. Dette værktøj giver dig mulighed for at få et indblik i, hvor mange der ser dine annoncer samtidig med, at du får en bred eksponering for få penge.

Men arbejder du med en Business Manager og flere målrettede kampagner, kan Facebook-annoncering være lidt mere vanskeligt at varetage. Til gengæld giver den dig fuldt overblik over alle dine annoncer og al den relevante data, som du kan trække ud af de tal, Facebook giver dig.

Lad OnlinePlus varetage din Facebook-annoncering

Hvad end du har en webshop, der tilbyder produkter og ydelser, eller en hjemmeside, som du godt kunne tænke dig at promovere overfor bestemte målgrupper, så er Facebook annoncering altid en god investering i din virksomhed og dit website.

3,8 millioner danskere har en profil på Facebook, og mange af dem logger ind på det sociale medie hver eneste dag. I dag findes der mange forskellige sociale medier såsom Instagram og Snapchat, men Facebook er det sociale medie, vi tilbringer det meste af vores tid på, og det ser ikke ud til at ændre sig i den nærmeste fremtid. Faktisk bruger vi et minut på at være på Facebook for hver fem minutter, vi sidder med vores telefoner. Derfor er Facebook en perfekt marketingskanal, da du har mulighed for at nå ud til rigtig mange mennesker hver eneste dag.
Hos OnlinePlus er vi altid opdateret på de nyeste trends og tendenser inden for de sociale medier – og Facebook er ingen undtagelse. Vi følger med i de nyeste features og annonceformer, hvilket giver dig de bedste muligheder, når vi skal lægge strategier for din tilstedeværelse på Facebook.

Målrettede og skræddersyede annoncer

Gennem målrettede og skræddersyede Facebook annoncer kan vi være med til at genere leads og trafik over til din hjemmeside. Derudover er det en god kanal til at skabe opmærksomhed omkring dit website. Uanset om du er en nystartet virksomhed, har været i gang længe, eller om du har erfaring med Facebook eller ej, kan vi hjælpe dig med at komme godt i gang med din Facebook annoncering.

Indledningsvis tager vores dygtige Facebook-specialist en samtale med dig om dine mål for din virksomhed. Hvad vil du gerne opnå? Leads? Trafik? Kendskab? Ud fra det udvælger vi, hvilke annonceformer på Facebook der er mest gavnlige for dig og din virksomhed. Derefter kigger vi på dine produkter og ydelser, og ud fra dem laver din tildelte Facebook-specialist skræddersyede målgrupper, så du har størst chance for at nå ud til dine potentielle kunder. På den måde får du mest muligt ud af din Facebook-annoncering.

Men hvorfor skal du vælge Facebook annoncering?

Det skal du blandt andet af følgende grunde:

  • Det er effektivt. Gennem Facebook kan du nemt skaffe leads og efterfølgende gøre dem til betalende kunder
  • Det er billigt. Sammenlignet med andre Pay-Per-Click services er annoncering på Facebook relativt billigt, og du kan komme langt og få gode resultater med et forholdsvist lavt budget
  • Du kan ramme din målgruppe. Facebook tilbyder muligheden for at lave meget præcise målgrupper, og det giver relevante leads
  • Du får forskellige annoncemuligheder. Med Facebooks annonceværktøj kan du målrette din kampagner mod eksempelvis ”tabt kurv”, du kan genere nye leads eller noget helt tredje
  • Du får ofte nye features. Facebook opdaterer konstant deres platform og udvikler nye features, som giver dig stadig bedre mulighed for at ramme dine målgrupper og vække deres interesse

Når vi har oprettet dine annoncer, holder din tildelte Facebook-specialist øje med dem og dine resultater, så vi hele tiden kan være sikre på, at de genererer det, du gerne vil have dem til. Ud fra de tal vi får fra dine kampagner, kan vi nemlig evaluere kampagnerne, og disse resultater vil også danne grundlag for dine fremadrettede annoncer.

Mange muligheder for annoncering på Facebook

Facebook er især kendt for sine mange forskellige former for kampagnetyper, hvor du har mulighed for at få oprettet annoncer skræddersyet til lige præcist din virksomhed, din målgruppe og dine ønsker. Gennem Facebook har du blandt andet mulighed for at få potentielle kunder til at skrive sig til op til dit nyhedsbrev, du kan få folk til at tilmelde sig dine begivenheder og meget andet. Derudover kan du bruge Facebook annoncer til blandt andet:

  • Du kan få trafik ledt over på dit website eller landingsside
  • Du kan få websitekonverteringer
  • Du kan få relevante personer til at synes godt om din side
  • Du har mulighed for at vise din målgruppe dine produkter
  • Dine potentielle kunder kan hente tilbud

Lead-annoncering

En af de mest effektive annonceringstyper på Facebook er Lead-annoncering. Her har du mulighed for at få dine potentielle kunders opmærksomhed uden at skulle sende dem videre til en app eller en hjemmeside. Denne salgstragt har fokus på lead-generering ved at skabe klik, engagement og i sidste ende salg. Alt det foregår på selve Facebook-platformen, hvilket er nemt og hurtigt, og det giver dine potentielle kunder en rigtig god oplevelse. Derudover har disse lead-kampagner mange forskellige funktioner. Det giver dem også forskellige former for call-to-action såsom ”tilmeld”, ”download” og ”modtag tilbud”. Dette fanger brugerens opmærksomhed, og gør formålet med annoncen klart fra starten.

Re-targeting

Ud over lead generering kan Facebook i særdeleshed også anvendes til re-targeting. Her får du mulighed for at annoncere specifikt mod dem, der allerede har udvist en interesse i dit produkt eller din service. Det giver dig mulighed for stadig at få en konvertering fra en, der har været inde på dit website, men som ikke fik gennemført sit køb. Især ved overvejelseskøb fungerer denne annonceringsstrategi optimalt, da beslutningsprocessen i disse situationer ofte er lange.
Re-targeting på Facebook er derudover billigere end re-marketing på eksempelvis Google, hvilket giver lavere klikpriser. Disse kampagner har ofte også en højere konverteringsrate end andre former for annoncering, da den potentielle kunde i forvejen har stiftet bekendtskab med dit produkt eller ydelse i, hvilket gør beslutningen nemmere at tage.
Når du annoncerer på Facebook, samler du vigtige informationer om de personer, der interagerer på dine annoncer på den ene eller anden måde. På re-targeting kan du bruge de indhentede data til at skabe en look-alike målgruppe, som du fremadrettet kan henvende dig til via en anden annonceringsform – eksempelvis lead annoncering.

Skal jeg hjælpe dig videre med din Facebook annoncering?
Jolene Liza Sapsworth
SoMe Specialist
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig