Hos OnlinePlus har vi et skarpt team af specialister, der sidder klar til at hjælpe dig med din Facebook annoncering. Gennem kompetent rådgivning og i tæt samarbejde med dig hjælper vi med at udvikle den Facebook strategi, der passer til netop din virksomhed, så du kan opnå synlige konverteringer med din Facebook annoncering.
Modtag et prisestimat direkte i din indbakke.
Vidste du, at der hver dag oprettes 500.000 nye brugere på Facebook? Det svarer ca. til seks profiler i sekundet. Hvis du overvejer at markedsføre din virksomhed eller dine produkter online, kan det således godt betale sig at komme i gang med annoncering på Facebook. Idet en stor del af Danmarks befolkning er på Facebook, kan Facebook annoncering være et effektivt værktøj til at nå ud til rigtig mange af dine eksisterende såvel som potentielle kunder.
En af de største grunde til, at du skal være Facebook annoncering, er, at du har mulighed for at sprede dit budskab til præcis den målgruppe, det har interesse for – og dette kan være med til at øge konverteringerne. Omkring 70% af den danske befolkning er i dag på Facebook, hvilket gør dette medie til en rigtig god markedsføringskanal til både promovering af virksomhed, øget synlighed og opbygning af stærke kunderelationer. Samtidig er Facebook annoncering forholdsvis billigt, og så har du også mulighed for at målrette din Facebook annoncering ned til mindste detalje.
Der er mange gode grunde til, hvorfor du skal vælge Facebook markedsføring. Blandt andet fordi:
Har du en hjemmeside, du ønsker at promovere og skabe opmærksomhed omkring, eller vil du gerne øge salget i din webshop, kan det derfor godt betale sig at inkludere Facebook annoncering i din samlede marketingstrategi. Og med den rette Facebook strategi er der mange måder, du kan markedsføre dig og din virksomhed, brand, produkt eller andet på.
Facebook er især kendt for sine mange forskellige formater inden for Facebook annoncering samt former for kampagnetyper, der giver dig mulighed for at skræddersy dine Facebook annoncer til din virksomhed, ønsker og ikke mindst målgruppe. Du kan derfor være helt sikker på at ramme lige præcis den målgruppe, der vil få mest ud af din Facebook annonce. Hos OnlinePlus arbejder vi med alle typer af annonceformater i forbindelse med Facebook annoncering. Foruden den klassiske enkeltside-annoncering med tekst og ét billede kan vi blandt andet også hjælpe med:
Et format, hvor du har mulighed for at fremvise op til 10 manuelle billeder (endnu flere ved katalogsalg) i én samlet Facebook annonce. Her kan du tilføje overskrift og kort beskrivelse til hvert billede foruden video. Ofte er dette annonceformat det, der skaber størst engagement. Derfor kan det også være en god ide at vise flere forskellige budskaber eller tilbud i din Facebook annoncering.
Denne type Facebook annoncering indeholder videoer til dine Facebook ads. Som noget ekstra får du også rigtig gode muligheder for at analysere på de målgrupper, der ser dine videoer, samt hvor længe de så med.
Giver dine besøgende mulighed for med et par klik at modtage nyhedsbreve, tilbud eller andet. I stedet for at blive ledt ind på en landingsside, åbnes en kontaktformular, som de kan udfylde uden at forlade Facebook. Denne Facebook annoncering er på nuværende tidspunkt den nemmeste og mest effektive måde at indsamle leads på, da der er begrænset støj. Felterne er på forhånd udfyldt med de informationer, som dine kunder i forvejen har delt med Facebook, og så er der også mulighed for at lave brugerdefinerede spørgsmål.
En af de nok mest effektive typer af Facebook annoncering er leadannoncering, da du med denne har mulighed for at få dine potentielle kunders opmærksomhed uden at skulle sende dem videre til en hjemmeside eller en app. Her er tale om en nem og hurtig måde at skabe leads på, da de kan bruges til indsamling af mailadresser til nyhedsbreve samt til indsamling af nye leads, der efterfølgende kan kontaktes.
På samme tid har du med leadannoncering mulighed for forskellige former for call-to-action knapper, der eksempelvis kan indebære handlinger såsom ”download”, “tilmeld” eller ”modtag tilbud”. Dette er med til at fange modtagerens opmærksomhed, samtidig med at formålet med din Facebook annoncering er klart fra starten af.
Foruden leadgenerering kan reklamer på Facebook især også bruges til retargeting. Facebook retargeting, du kender det måske som Facebook remarketing, er et yderst effektivt redskab, fordi det specifikt målrettes dem, der allerede har kendskab til dig og har udvist interesse for dit produkt eller din service. Det giver dig mulighed for stadig at få en konvertering fra én, der har været inde på dit site uden at foretage en handling. Derfor fungerer Facebook retargeting specielt godt ved overvejelseskøb, da beslutningsprocessen i disse situationer ofte kan være rigtig lang. Ligeledes kan det også hjælpe potentielle kunder til at huske dig via annoncer, der vises for dem, når de har besøgt din hjemmeside eller webshop.
Facebook retargeting har ofte også lave klikpriser, hvilket gør det til en nem og forholdsvis billig måde at nå ud til de målgrupper, der allerede har vist interesse i din forretning. Og idet potentielle kunder allerede har stiftet kendskab til dig og dine produkter, er det en nemmere beslutning at tage, hvorfor disse Facebook annoncer ofte også har en højere konverteringsrate end andre former for Facebook annoncering. Til dette er din Facebook Pixel (mere om dette længere nede) et effektivt redskab, da denne tracker al trafik på dit website, så du derved får den nødvendige data til at målrette dine kampagner. Da din Facebook Pixel således kender dine besøgende, er det nemmere for Facebook at finde dem igen, og det gøres blandt andet ved at annoncere både på og uden for Facebook. Din Facebook retargeting-målgruppe kan også bruges til at lave kopier af – en såkaldt look-a-like målgruppe.
Data fra Facebook remarketing kan du ligeledes benytte til at lave look-a-like målgrupper. På denne måde kan du ramme nye personer, som sandsynligvis kunne være interesseret i netop din forretning. Derfor er der ofte også mulighed for en højere konverteringsrate med look-a-like målgrupper.
Forud for ethvert annoncearbejde tager vores Facebook eksperter altid en snak med dig omkring din virksomhed og dit formål med Facebook annoncering, så vi kan finde den helt rigtige løsning til din markedsføring på Facebook. Her handler det blandt andet om, at vi skal spore os ind på, om du ønsker flere bestillinger, flere kunder eller at skabe leads, så vi derved kan målrette din Facebook annoncering hertil. Ud fra dette udvælger vi, hvilken form for Facebook annoncering der vil være mest gavnlige for dig og din virksomhed. Vi hjælper dig også gerne i gang med Facebook Ad Manager, også kaldt Facebook Business Manager, der blandt andet er et all-in-one værktøj til oprettelse af annoncer. Via Facebooks annonceadministrator kan du også planlægge, hvor og hvornår dine annoncer går i gang samt registrere Facebook annonceringens performance.
Har du ikke allerede installeret en Facebook Pixel på dit website, så anbefaler vi, at du får det installeret, inden du går i gang med din Facebook markedsføring. Hvis du er i tvivl om, hvad Facebook Pixel er, kan det kort forklares som en kode eller et script, der integreres på dit website med henblik på en bedre måling, optimering og ikke mindst målretningen af dine Facebook kampagner. Din Facebook Pixel indsamler data på dine besøgende, som du kan bruge til dit Facebook annonceringsarbejde, og giver dig som annoncør samtidig adgang til en lang række funktioner, der kan være med til at forbedre dine Facebook ads markant.
Modtag et prisestimat direkte i din indbakke.
Hvad end du har en hjemmeside, som du gerne vil skabe opmærksomhed omkring, eller du har en webshop, hvor du tilbyder forskellige produkter, du gerne vil promovere for bestemte målgrupper, så er Facebook annoncering altid en god investering for dig og din forretning. Facebook er verdens største sociale medie, og faktisk viser undersøgelser, at vi bruger et minut på Facebook for hvert femte minut, vi sidder med vores telefoner. Det betyder også, at Facebook har utrolig meget data på brugernes adfærd, interesser m.m., som du kan bruge til at målrette dine annoncer på Facebook med. Alt dette gør Facebook til en helt perfekt marketingkanal, da du har mulighed for at nå ud til rigtig mange mennesker hver eneste dag.
Lader du OnlinePlus være dit Facebook bureau, får du professionel hjælp til Facebook annoncering. Du får et Facebook bureau og en samarbejdspartner med en unik målgruppeforståelse. Du kan derfor være sikker på at nå ud til den helt rigtige målgruppe med din Facebook annoncering. Vi kan både hjælpe dig, der ikke har annonceret på Facebook før, ligesom vi også kan hjælpe dig, der har mere erfaring med Facebook annoncering. Hos OnlinePlus er vi altid opdaterede på de nyeste rends og tendenser inden for både Instagram, LinkedIn og Facebook annoncering. Vi holder nøje øje med de nyeste features og annonceformer, hvilket giver dig de bedste muligheder, når vi sammen lægger strategier for din Facebook annoncering.
På baggrund af vores forståelse for din virksomhed, dine ønsker og mål med Facebook annoncering samt markedet udvælger vi de annonceformater og budskaber, der har bedst effekt for netop dig og din virksomhed, så du kan få mest ud af din Facebook annoncering. Som dit Facebook bureau er vi med dig hele vejen, så du bliver bedst muligt klædt på til annoncering på Facebook. Ønsker du hjælp til Facebook annoncering eller vil du vide mere om de forskellige Facebook annoncering priser, er du altid velkommen til at kontakte os.
Du kan trygt lade OnlinePlus hjælpe dig med din Facebook annoncering. Uanset om vi skal hjælpe dig godt fra start med din markedsføring på Facebook, eller du ønsker hjælp til en målrettet Facebook strategi, så står vi klar til at hjælpe dig.