Ram din mÄlgruppe med Facebook-annoncering

Er dine kunder pÄ Facebook? SÄ bÞr du mÄske ogsÄ vÊre det. Med Facebook annoncering kan du nÄ ud til rigtig mange af dine eksisterende sÄvel som potentielle kunder gennem segmenteret annoncering. Lad vores Facebook-specialister hjÊlpe dig med at fÄ leads, skabe synlighed og opnÄ konverteringer pÄ det sociale medie.

  • Opbyg stĂŠrke relationer til dine kunder
  • Rapportering af mĂ„nedlige resultater med nĂžgletal
  • Skab mere trafik til din hjemmeside
  • MĂ„lrettede annoncer ud fra geografi, interesser m.m.
  • FĂ„ fat I kunder, der allerede har besĂžgt din side, med re-targeting
  • Billig pris og hurtige resultater
Vil du i gang med din Facebook annoncering?
Vil du i gang med din Facebook annoncering?
Ring nu pÄ tlf. 70 22 11 44 eller udfyld formularen

Facebook annoncering

Gennem de sidste Är har Facebook fÄet en stadig stÞrre betydning for os, det gÊlder bÄde for privatpersoner og virksomheder. 70% af den danske befolkning er pÄ Facebook, og derfor er det ogsÄ blevet et meget interessant medie at annoncere pÄ for bÄde store og smÄ virksomheder. Det er der flere Ärsager til. FÞrst og fremmest har du mulighed for at promovere dit website for rigtig mange mennesker, for det andet er annoncer pÄ Facebook forholdsvis billigt, og for det tredje har du mulighed for at mÄlrette dine annoncer ned til mindste detalje.

SÄ har du et website, du Þnsker at skabe opmÊrksomhed omkring, er Facebook en meget vigtig markedsfÞringskanal, som du helt sikkert burde inkludere i din samlede markedsfÞringsstrategi. Ud over at det er billigt, og at du har adgang til rigtig mange mennesker, fÄr du med Facebook annoncering blandt andet fÞlgende fordele:

  • Du fĂ„r mulighed for at fĂ„ en Ăžget trafik pĂ„ dit website
  • Du fĂ„r mulighed for bred eksponering af dine opslag pĂ„ Facebook
  • Du fĂ„r mulighed for at vise dine produkter frem gennem forskellige formater og
    dynamiske annoncer
  • Gennem forskellige kampagner kan du indsamle leads til eksempelvis dine nyhedsbreve
  • Du kan ramme dine eksisterende kunder med re-targeting kampagner

Facebook vil rigtig gerne hjÊlpe dig med at nÄ ud til flest mulige, og derfor er det ogsÄ muligt at varetage din egen annoncering ved eksempelvis at booste opslag. Dette vÊrktÞj giver dig mulighed for at fÄ et indblik i, hvor mange der ser dine annoncer samtidig med, at du fÄr en bred eksponering for fÄ penge.

Men arbejder du med en Business Manager og flere mÄlrettede kampagner, kan Facebook-annoncering vÊre lidt mere vanskeligt at varetage. Til gengÊld giver den dig fuldt overblik over alle dine annoncer og al den relevante data, som du kan trÊkke ud af de tal, Facebook giver dig.

Lad OnlinePlus varetage din Facebook-annoncering

Hvad end du har en webshop, der tilbyder produkter og ydelser, eller en hjemmeside, som du godt kunne tÊnke dig at promovere overfor bestemte mÄlgrupper, sÄ er Facebook annoncering altid en god investering i din virksomhed og dit website.

3,8 millioner danskere har en profil pÄ Facebook, og mange af dem logger ind pÄ det sociale medie hver eneste dag. I dag findes der mange forskellige sociale medier sÄsom Instagram og Snapchat, men Facebook er det sociale medie, vi tilbringer det meste af vores tid pÄ, og det ser ikke ud til at Êndre sig i den nÊrmeste fremtid. Faktisk bruger vi et minut pÄ at vÊre pÄ Facebook for hver fem minutter, vi sidder med vores telefoner. Derfor er Facebook en perfekt marketingskanal, da du har mulighed for at nÄ ud til rigtig mange mennesker hver eneste dag.
Hos OnlinePlus er vi altid opdateret pĂ„ de nyeste trends og tendenser inden for de sociale medier – og Facebook er ingen undtagelse. Vi fĂžlger med i de nyeste features og annonceformer, hvilket giver dig de bedste muligheder, nĂ„r vi skal lĂŠgge strategier for din tilstedevĂŠrelse pĂ„ Facebook.

MĂ„lrettede og skrĂŠddersyede annoncer

Gennem mÄlrettede og skrÊddersyede Facebook annoncer kan vi vÊre med til at generere leads og trafik over til din hjemmeside. Derudover er det en god kanal til at skabe opmÊrksomhed omkring dit website. Uanset om du er en nystartet virksomhed, har vÊret i gang lÊnge, eller om du har erfaring med Facebook eller ej, kan vi hjÊlpe dig med at komme godt i gang med din Facebook annoncering.

Indledningsvis tager vores dygtige Facebook-specialist en samtale med dig om dine mÄl for din virksomhed. Hvad vil du gerne opnÄ? Leads? Trafik? Kendskab? Ud fra det udvÊlger vi, hvilke annonceformer pÄ Facebook der er mest gavnlige for dig og din virksomhed. Derefter kigger vi pÄ dine produkter og ydelser, og ud fra dem laver din tildelte Facebook-specialist skrÊddersyede mÄlgrupper, sÄ du har stÞrst chance for at nÄ ud til dine potentielle kunder. PÄ den mÄde fÄr du mest muligt ud af din Facebook-annoncering.

Men hvorfor skal du vĂŠlge Facebook annoncering?

Det skal du blandt andet af fĂžlgende grunde:

  • Det er effektivt. Gennem Facebook kan du nemt skaffe leads og efterfĂžlgende gĂžre dem til betalende kunder
  • Det er billigt. Sammenlignet med andre Pay-Per-Click services er annoncering pĂ„ Facebook relativt billigt, og du kan komme langt og fĂ„ gode resultater med et forholdsvist lavt budget
  • Du kan ramme din mĂ„lgruppe. Facebook tilbyder muligheden for at lave meget prĂŠcise mĂ„lgrupper, og det giver relevante leads
  • Du fĂ„r forskellige annoncemuligheder. Med Facebooks annoncevĂŠrktĂžj kan du mĂ„lrette dine kampagner mod eksempelvis ”tabt kurv”, du kan generere nye leads eller noget helt tredje
  • Du fĂ„r ofte nye features. Facebook opdaterer konstant deres platform og udvikler nye features, som giver dig stadig bedre mulighed for at ramme dine mĂ„lgrupper og vĂŠkke deres interesse

NÄr vi har oprettet dine annoncer, holder din tildelte Facebook-specialist Þje med dem og dine resultater, sÄ vi hele tiden kan vÊre sikre pÄ, at de genererer det, du gerne vil have dem til. Ud fra de tal vi fÄr fra dine kampagner, kan vi nemlig evaluere kampagnerne, og disse resultater vil ogsÄ danne grundlag for dine fremadrettede annoncer.

Mange muligheder for annoncering pÄ Facebook

Facebook er isÊr kendt for sine mange forskellige former for kampagnetyper, hvor du har mulighed for at fÄ oprettet annoncer skrÊddersyet til lige prÊcis din virksomhed, din mÄlgruppe og dine Þnsker. Gennem Facebook har du blandt andet mulighed for at fÄ potentielle kunder til at skrive sig til op til dit nyhedsbrev, du kan fÄ folk til at tilmelde sig dine begivenheder og meget andet. Derudover kan du bruge Facebook annoncer til blandt andet:

  • At fĂ„ trafik ledt over pĂ„ dit website eller landingsside
  • At fĂ„ websitekonverteringer
  • At fĂ„ relevante personer til at synes godt om din side
  • At fĂ„ mulighed for at vise din mĂ„lgruppe dine produkter
  • At give dine potentielle kunder mulighed for at hente tilbud

Lead-annoncering

En af de mest effektive annonceringstyper pĂ„ Facebook er Lead-annoncering. Her har du mulighed for at fĂ„ dine potentielle kunders opmĂŠrksomhed uden at skulle sende dem videre til en app eller en hjemmeside. Denne salgstragt har fokus pĂ„ lead-generering ved at skabe klik, engagement og i sidste ende salg. Alt det foregĂ„r pĂ„ selve Facebook-platformen, hvilket er nemt og hurtigt, og det giver dine potentielle kunder en rigtig god oplevelse. Derudover har disse lead-kampagner mange forskellige funktioner. Det giver dem ogsĂ„ forskellige former for call-to-action sĂ„som ”tilmeld”, ”download” og ”modtag tilbud”. Dette fanger brugerens opmĂŠrksomhed, og gĂžr formĂ„let med annoncen klart fra starten.

Re-targeting

Ud over lead-generering kan Facebook i sÊrdeleshed ogsÄ anvendes til re-targeting. Her fÄr du mulighed for at annoncere specifikt mod dem, der allerede har udvist en interesse i dit produkt eller din service. Det giver dig mulighed for stadig at fÄ en konvertering fra en, der har vÊret inde pÄ dit website, men som ikke fik gennemfÞrt sit kÞb. IsÊr ved overvejelseskÞb fungerer denne annonceringsstrategi optimalt, da beslutningsprocessen i disse situationer ofte er lange.
Re-targeting pÄ Facebook er derudover billigere end re-marketing pÄ eksempelvis Google, hvilket giver lavere klikpriser. Disse kampagner har ofte ogsÄ en hÞjere konverteringsrate end andre former for annoncering, da den potentielle kunde i forvejen har stiftet bekendtskab med dit produkt eller ydelse, hvilket gÞr beslutningen nemmere at tage.
NĂ„r du annoncerer pĂ„ Facebook, samler du vigtige informationer om de personer, der interagerer pĂ„ dine annoncer pĂ„ den ene eller anden mĂ„de. PĂ„ re-targeting kan du bruge de indhentede data til at skabe en look-alike mĂ„lgruppe, som du fremadrettet kan henvende dig til via en anden annonceringsform – eksempelvis lead-annoncering.

Skal jeg hjĂŠlpe dig videre med din Facebook annoncering?
Jolene Liza Sapsworth
SoMe Specialist
Vi kan ogsÄ kontakte dig
Vi kan ogsÄ kontakte dig