Kjærs Køkken oplevede kæmpe stigning i omsætning med E-mail marketing

Med en kombination af gode priser, fængende billedmateriale og brugervenligt layout har Kjærs Køkken gjort det nemt og overskueligt for deres læsere at bestille lækre gourmetretter med kun ét enkelt klik!

Gammel kærlighed ruster aldrig

E-mailmarketing er for mange en gammel kending, og især nyhedsbrevet er en trofast del af de flestes mail-indbakke. Et nyhedsbrev kan indeholde alt lige fra tilbud, reklamer for nye varer og nyheder på dit website. Gennem e-mail kampagner kan du dele værdifuldt indhold og gode tilbud med dine modtagere. På den måde sørger du ikke kun for at skabe opmærksomhed omkring dig selv og dit website, men du giver også noget ekstra til dine nyhedsbrevsmodtagere, og det er med til at pleje forholdet med dem. At opretholde god kundeloyalitet og gøre dine nyhedsbrevsmodtagere opmærksomme på dig og dine varer eller services kan i sidste ende også være med til at øge din omsætning.

Samarbejdet mellem os og Kjærs Køkken tog udgangspunkt i markant optimering af deres i forvejen opsatte e-mailmarketing, som efter nøje analyse trængte til allround forbedring og nye input. Ønsket var at øge frekvensen af åbningsraten af nyhedsbrevet og få antallet af videre kliks til hjemmesiden til at stige og dermed ultimativt øge salget og omsætningen.  Én af de mest markante fordele ved e-mailmarketing er værktøjets potentiale til at skabe større kundeloyalitet og større engagement i virksomheden og dens services og ydelser.

0%
øget omsætning fra 2018 til 2019
0%
stigning i konverteringsrate sammenlignet med perioden sidste år
0%
flere transaktioner i 2019

CTA, æstetik og reminders

Forskellige elementer blev taget i betragtning i planlægningen af optimeringen, og sammen nåede vi frem til nogle områder, som bl.a. indebærer simple, men vigtige designændringer. Her er det primært et større fokus på CTA’s (Call to Action) igennem både tydelige, grafiske elementer som knapper, der linker videre til hjemmeside, men også direkte links placeret i teksten, så læseren kan reagere, mens de læser. Kombineret med et større fokus på det visuelle billedmateriale, der blev optimeret både billedkvalitetsmæssigt og æstetisk med mere indbydende billeder af maden.

Imidlertid blev der også lavet en række tilpasninger i forholdet mellem billeder og tekst, da mange spamfiltre i e-mailtjenester efterhånden er blevet meget selektive overfor e-mails, der indeholder en overvægt af billeder ift. tekst.

Ydermere, begyndte større fokus på at lave genudsendelser af nyhedsbreve, som ikke i første gang er blevet åbnet af modtageren. Dette er en effektiv måde at lave en reminder for kunden, og dermed få flere læsere af nyhedsbrevet. Ved at sende nyhedsbrevet ud af to gange med forskellige typer af menuer, oplever kunden også et bredere udvalg, hvilket medfører en bedre åbningsrate af nyhedsbrevet.

Nyhedsbreve fik transaktioner til at flyve!

Resultaterne i december 2019 sammenlignet med resultaterne fra december 2018 viser i første omgang en markant stigning i konverteringsraten. Det betyder, at personer, der sidste år besøgte hjemmesiden og foretog et køb er steget med 115,31% sammenlignet med samme periode sidste år. Tallene udtrykker markant, hvordan en gennemgående optimering af den ellers traditionelle e-mail marketing kan gøre underværker for en virksomhed og dens omsætning. For Kjærs Køkken har samarbejdet med os betydet en stigning i omsætning generet af e-mailmarketing på 76,64% i december alene.

Vores specialister i e-mail marketing sidder altid klar til at hjælpe med opsætning af nyhedsbreve, produktion af relevant indhold og naturligvis udsendelse og opfølgning på disse. Det er en service, som cateringvirksomheden Kjærs Køkken har gjort brug af med stor succes.