Fang dine kunder med Instagram Shopping på Black Friday

Måske kan det umiddelbart virke som om, at der er længe til Black Friday-”shop ’till you drop”-racet går i gang, men det er ingen grund til at hvile på laurbærrene. Derfor er der i disse dage kun én ting, der er som klistret til vores hjerner: Black Friday og forberedelserne hertil. For selvom der er nogle måneder endnu til de vanvittige 24 timer med kæmpe udsalg, har vi alligevel travlt, når alt skal stå snorlige, så der ikke er et øje tørt, når årets største e-handelsdag går i luften fredag d. 29. november 2019.

Det er derfor nødvendigt allerede nu, at du ruster dig til lave rekordsalg på 24 timer – både på webshoppen og på sociale medier, hvis du vil være milevidt foran dine konkurrenter til Black Friday.

Derfor er din tilstedeværelse på Instagram altafgørende for din omsætning

Instagram er brugernes ultimative favorit, når det handler om at interagere. Instagram har næsten 1 milliard aktive brugere, der hver dag rammer den lille hjerte-formet knap 4,2 milliarder gange i gennemsnit om dagen! Som virksomhed er det et kæmpe marked af købere, der bare venter på at blive introduceret til dine produkter. Faktisk er folk meget mere villig til at følge din virksomhedsprofil på Instagram end på Facebook – helt op til 10 gange mere. Der findes masser af sprødt data om Instagram, og de peger alle i samme retning: Instagram er must have for virksomheder, hvis de vil øge deres salg.

 

 

Med Instagram Shopping kommer du tættere på kunden end nogensinde før

Instagram Shopping er det nyeste skud på stammen inden for online shopping, og den er helt genial. Den blander nemlig det bedste fra to verdener: Traditionelle webshops med sociale medier. Det er som sådan ikke noget nyt i selv, men i dette tilfælde har de virkelig fået fat i den lange ende. Instagram kan nemlig noget som socialt medie, som hverken LinkedIn eller Facebook kan. Sammen med Pinterest er Instagram verdensmester i at inspirere – eller på godt marketing-slang – ’influence’ brugerne.

Før denne geniale feature i Instagram kom til verden, kunne man som virksomhed kun uploade en produktbillede- eller video, for derefter at henvise til webshoppen. Men det viste sig at have en meget lav konverteringsrate. Det vil sige, at de brugere, der rent faktisk aktivt gik ind og søgte på produktet på webshoppen var lav. Med Instagram Shopping er det nu muligt at ’tagge’ sine produkter. Akkurat som man tagger personer, kan man nu tagge sine egne produkter. Det er sk*** smart. Man springer simpelthen mellemleddet over, og fører brugeren direkte til selve produktet på webshoppen. Ingen frem og tilbage, eller ind og ud af webbrowser – bare et simpelt klik!

Kom i gang med Instagram Shopping

Instagram Shopping kræver kun én enkelt opsætning, så din webshop er forbundet med din Instagram-konto. Så vil den automatisk hente produkter derfra, som du har mulighed for at tagge på billeder og videoer (Både i Newsfeed og i Story). Når dine kunder finder nogle lækre produkter på Instagram , vil de kunne se de forskellige produkter tagget på billedet. Trykker de på ”Vis Produkter”, vil de blive vist de gældende produkter i Instagrams webshopdesign. Herfra kan de klikke sig ind på hvert produkt og vælge om de vil føres direkte videre til webshoppen. Denne feature har virkelig vist sig at være topperformer i konverteringsrater. Der er ingen tvivl om, at brugerne er vilde med det. Det geniale i det er jo, at Instagram nu forbinder inspiration med forretning. Det betyder rent faktisk, at du kommer kunderne i forkøbet. Og hvem vil ikke det?

 

 

Inden længe vil vi også se Instagram Checkout, som en del af Instagram Shopping, der gør det muligt for kunder og potentielle kunder at købe dine produkter direkte på Instagram app’en og på den måde gøre kundens købsproces hurtigere, nemmere og mere belejlig. Alt det kræver, er nogle få tryk på mobilen/tabletten, og så er produktet på vej til din kunde.

Instagram Checkout er endnu ikke tilgængelig i Danmark, men vi venter i spænding!

 

 

 

Vil du også i gang med Instagram Shopping?
Jolene Liza Sapsworth
SoMe Specialist
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig