Sådan steg Rosemin Modes omsætning med over 800%

Kan det lade sig gøre at tjene flere penge med færre omkostninger? Det virker næsten for godt til at være sandt, men ikke desto mindre var det lige præcist det, der skete for Rosemin Mode.

Branding er alfa og omega i digital marketing

Synlighed og digital tilstedeværelse er nogle af de vigtigste ingredienser i opskriften på succes for en webshop. Branding er dog også en ingrediens, der ikke må overses – og det oplevede Rosemin Mode vigtigheden af.

Rosemin Mode er en webshop, der primært fokuserer på plus-size tøj. Da vi overtog arbejdet med Facebook-annoncering fra et konkurrerende bureau, blev webshoppen ikke brandet som en webshop til store piger. Derfor var det ofte heller ikke den rigtige målgruppe, der blev præsenteret for Rosemin Modes annoncer. At gennemgå hver en annonce med fokus på den rette branding var derfor noget af det første, vores specialister gik i gang med at gøre. Her blev der kigget på både målgrupper og teksten i annoncerne, og allerede efter kort tid kunne vi mærke de fantastiske resultater tikke ind.

Også Rosemin Mode kunne hurtig mærke de positive konsekvenser af annonceændringerne, og for dem var det den helt rigtige beslutning at skifte til OnlinePlus. Om samarbejdet fortæller Rosemin Mode: ”Vi er superglade for at have rykket over til OnlinePlus. De er dybt professionelle i alt, hvad de gør. Allerede fra dag 1 blev vi kontaktet af 4 forskellige afdelinger, som tog hånd om os, og der blev sat skub i tingene fra starten af. Man føler virkelig, man bliver hørt og set, og der bliver fulgt op på tingene hele tiden. OnlinePlus er virkelig at anbefale.”

0%
Omsætningen steg med
0%
Antal af køb steg med
0%
• ROAS steg med

Skyhøje stigninger hele vejen rundt

Så snart Rosemin Modes annoncer blev eksponeret for de rette målgrupper og havde de rigtige budskaber, begyndte vi at se høsten af det hårde arbejde. Ikke nok med at annoncerne nåede ud til flere på Facebook, så var der også langt flere, der valgte at interagere med disse – og det førte til en imponerende stigning i antallet af køb via Facebook-annoncer. Faktisk opnåede Rosemin Mode en stigning på hele 514,71% målt fra første kvartal i 2019 til første kvartal i 2020!

Antallet af køb kunne helt sikkert også mærkes i omsætningen. På kun et år steg omsætningen via Facebook-annoncerne hele 819,68%! Ydermere kunne det hårde arbejde også mærkes i annoncernes ROAS. Her opnåede Rosemin Mode også en skyhøj stigning, der næsten var for god til at være sand – hele 849,34% steg annoncernes ROAS.

Det er nogle helt igennem fantastiske resultater, og det viser blot, at det kan betale sig at gå sine annoncer efter i sømmene og sikre, at de har det rigtige budskab og bliver vist for de rigtige målgrupper. Det bedste af det hele er, at Rosemin Mode opnåede alt dette, samtidigt med at de brugte færre penge på annonceringen. Faktisk opnåede de et fald i spend på 3,12%!

Kopimålgrupper var med til at gøre udslaget

Annoncering på Facebook kan gøre alverden for en webshop – men det kræver, at annoncerne bliver vist for de rigtige målgrupper. Ved overtagelsen af Rosemin Modes annoncering kiggede vi derfor lidt ekstra på, hvilke annoncer der før havde været fokus på, og hvilke målgrupper disse var blevet eksponeret mod. Hvor retargeting før var det eneste, der var blevet fokuseret på, valgte vores specialister også at satse på kopimålgrupper.

Ved at bruge kopimålgrupper bliver Rosemin Modes annoncer vist for de personer, der på interesser, alder og lignende minder mest om de kunder, der allerede har interageret med annoncerne eller har shoppet på webshoppen. Og det viste sig at være den helt rigtige målgruppe at satse på.

At opnå succes med sine Facebook-annoncer kræver de helt rigtige strategier, og for Rosemin Mode viste det sig, at det i særdeleshed var en kombination af branding og kopimålgrupper, der skulle til. På kun et år blev annonceringen løftet til helt nye højder, og resultaterne taler virkelig for sig selv i dette tilfælde.