De sidste tips og tricks til din Black Friday fra OnlinePlus. Det er vigtigt, at du har styr på din Google Ads konto, Facebook annoncering og email marketing inden dagen går i gang.

De sidste tips og tricks til din Black Friday

Nedenfor har vi samlet tips og tricks til jer, der styrer en eller flere ”kanaler” selv. I, der har ydelserne hos os, kan trygt læne sig tilbage og se ordrerne rulle ind.

 

Facebook

Har du Facebook hos OnlinePlus, så har vi HELT styr på det og du skal bare læne dig tilbage (og pakke en masse ordrer).

 

  • Hvis du benytter dynamisk retargeting (Hvis ikke, så skal du se at komme i gang! 😊) så husk at forlænge perioden samt forhøje budgettet, så annoncen matcher den øgede trafik, og du får fuldt udbytte af annoncen. Husk også at opdatere dit datafeed, så din annonce viser de rigtige priser. På Facebook kan du sætte feedet til at opdatere 1 gang i timen, dette er især relevant, hvis du kører med timetilbud.

 

  • Har du allerede haft lead annoncer kørende forinden Black Friday, så husk at downloade de indsamlede leads, så de kan nå at komme med over på dine e-maillister og kaste salg af sig i dine nyhedsbreve. Her slipper du heldigvis for skyhøje priser til annoncering og klik. Husk, at du også kan uploade de indsamlede leads som målgruppe på Facebook og på den måde påvirke dine leads på flere platforme.

 

  • Det er en god ide at få sat et andet Facebook-coverbillede på din side, så du gør det synligt for potentielle kunder, at du holder Black Friday.

 

  • Der er mange annoncører både lige før, under og lige efter Black Friday. Hvis du endnu ikke er med på Black Friday-bølgen, er det derfor en god ide at slukke for dine annoncer, så du ikke smider spildte penge efter høje klikpriser.

 

  • Har du en Facebook-pixel, så husk at benytte alt den nye data, når Black Friday er slut. Den ny-indsamlede data er perfekt til at bygge nye målgrupper samt kopimålgrupper.

 

Google-annoncering

Hvis du har Google-annoncering hos OnlinePlus, så er du i gode hænder. Vi har tænkt på det hele, når vi skyder din Black Friday-annoncering i gang. Og du kan derfor læne dig tilbage og nyde ordrerne rulle ind.

 

  • Dugfriske produkt-feeds: Dit feed indeholder den information som anvendes i dine Google Shopping-annoncer. Vi sørger for, at dit Google Shopping-feed er opdateret helt ned til hver eneste time. Her sidder vi i døgnbemanding og opdaterer dit feed løbende. Det sikrer, at dine kunder får den bedste oplevelse, når de interagerer med dine annoncer, og du ikke mister penge på spildte kliks.

 

  • Budjustering i døgndrift: Der er kamp om pladserne på Black Friday, når der skal annonceres for de købelystne kunder. Det betyder, at man som annoncør skal være vaks med sine bud. Vi sørger for at optimere dine bud hele døgnet, så vi hurtigt kan reagere på lukrative søgeord.

 

  • Knivskarpe annoncer: Dine kunder skal gerne vide, at du kører Black Friday. Derfor har vi optimeret dine annoncer, så det fremgår tydeligt, at din butik afholder Black Friday. Det sikrer, at mulige kunder vil være mere tilbøjelig til at vælge din annonce frem for konkurrenters standard-annoncer.

 

E-mail marketing (nyhedsbrev)

Har du e-mail marketing hos OnlinePlus, så har vi HELT styr på det, og du skal bare læne dig tilbage, så håndterer vi alt.

 

  • Hav tålmodighed – der er rigtige mange mails, der skal afsted på de samme tidspunkter, og dette kan skabe forsinkelser. Dette er ’værst’, hvis man benytter MailChimp, da platformen er meget populær. Så hvis den ikke lige er afsted til tiden, du har planlagt, så betyder det ikke, at der er sket en fejl. Giv det lidt tid, og så skal det nok komme.

 

  • Hvis du stadig sidder og producere dine nyhedsbreve, så sørg for at holde dem korte, konkrete og brug grafik til at linke ind til dine tilbud. Der er rigtig mange mails i din modtagers indbakke, og de gider ikke læse tekst, og de gider ikke at scrolle ned.

 

  • Brug din emnelinje kreativt. Det er den, din modtager bruger til at vælge din mail frem for de andres. Hold fuld fokus på, hvor meget de kan spare, og at det er et begrænset tilbud – også selvom, at du måske fortsætter hen over weekenden.

 

  • Har du nogle pop-up’s på din side, så sørg for, at de bliver stoppet hen over weekenden. Det kan være et forstyrrende element for forbrugeren, når de bare gerne vil shoppe.

 

 

Vi ønsker alle en ekstraordinært fantastisk salgsdag/weekend!

Skal din Black Friday være ekstraordinær?
Jimmy Vejlemark
Partner & CMO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig