Google kommer os til undsætning med en definition af Content Quality

Quality content, Quality content, Quality content!

Du har sikkert hørt det før, hvis du arbejder med SEO: Skal du lykkedes med at skabe gode resultater med din SEO, skal du have quality content. Dét er nærmest almen viden. Dog er der ikke altid enighed om, hvad quality content helt præcis indebærer. Men nu melder Google sig på banen med en konkret definition på quality content.

Indtil nu har der været en opfattelse af, at begrebet kun omfatter selve indholdet på ens hjemmeside – altså teksten. Og laver du en hurtig søgning på Google, dukker der også adskillige hits op, der skriver side op og side ned om, at det handler om indhold. Content is king, om man vil. Derfor er der en masse, der fokuserer på at skrive godt indhold. Og det skal man også, men ikke kun!

I OnlinePlus har vi altid set på quality content mere holistisk, når vi arbejder med vores kunders hjemmesider. Det betyder, at vi kigger på det overordnede billede, og hver enkelt lille del, der udgør det. Derfor anbefaler vi altid at arbejde med andre ting end ”bare” indholdet – f.eks. brugeroplevelsen, page speed mv.

Vi blev da også både glade og en lille smule stolte af os selv, da Googles John Mueller meldte ud, hvordan Google ser på quality content. Han slår en gang for alle fast, hvor meget Google tæller med, når de opgør quality content.

Begrebet omfatter således den overordnede kvalitet af din hjemmeside og inkluderer alt fra layout til design. Det handler altså både om din tekst, layout, page speed, billeder samt andre ting relateret til brugeroplevelsen og hvordan information bliver leveret på din side. Meget lig vores egen opfattelse, er der altså en hel masse faktorer, der spiller ind, når Google vurderer din sides content quality.

Niels Hassø Andersen
HEAD OF SEO
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig