Google lancerer vehicle ads til at optimere bilsalg over platformen

I denne måned går Google live med deres nyeste annonceform: Vehicle ads – en annonce der er skabt til at promovere og sælge køretøjer via Google.

Med vehicle ads bliver brugerne præsenteret for biler, der er til salg i nærheden af dem, eller som har mulighed for at blive leveret til dem. Annoncen viser dem ligeledes billeder af bilen samt afgørende informationer som lokation, mærke, model, pris og kilometertal.

Hvis annoncen pirrer brugerens nysgerrighed og interesse for køb, vil de blive ledt hen på en landingsside på dit website med yderligere info. Her kan de indhente informationer på dig som annoncør og/eller sælger for yderligere kontakt, eller de kan udfylde en kontaktformular.

Som annoncør kan du selv vælge, hvilke parametre du vil måle på, såsom leads eller besøg, samt hvilken værdi du tilskriver dem.

 

Billede: Google

 

Kan det overhovedet betale sig, og er der egentlig mennesker, der køber biler på det store internet?

Ja.

Okay, du er nok på udkig efter lidt mere end dét, så lad os overbevise dig med lidt tal.

89% af nye bilkøbere researchede deres nye bil online i 2021, mens 16% købte deres bil over nettet – det var kun 1% for bare 3 år siden. Tallene er fra USA, vel at mærke. Men det giver stadig en fin indikation om det potentiale, der er for bilforhandlere på Google, hvis de tør at udnytte det.

Da annonceformatet blev testet i en betaversion, oplevede annoncører, der kombinerede deres eksisterende søgekampagner med Google vehicle ads en stigning i konverteringer på hele 25%.

Du kan ikke blot få vist dit katalog for potentielle kunder med vehicle ads – du kan nå de rigtige kunder med de rigtige produkter med høj effektivitet. Denne annonceform er nemlig en unik mulighed for at ramme en meget specifik målgruppe i deres researchfase, mens du får dem ledt direkte ind på dit eget site og indhenter leads. Samtidig har du også mulighed for at øge besøgene i din fysiske butik, fordi du bliver vist for potentielle købere i nærheden.

Google vehicle ads bliver først rullet ud i USA . Det sker i løbet af marts. Men det forventes snart at være en annonceringsmulighed i resten af verden.

Imens venter vi spændt på at kunne dykke ned i denne nye annonceform, og se hvilke fordele den bærer med sig.

Alexander Munk
Teamlead - Paid Search
Vi kan også kontakte dig
Vi kan også kontakte dig